Saturday, October 29, 2011

KUTU

Salam

Pernah main kutu....??

Tak kira lah..kutu pinggan mangkuk ke,,kutu tupperware ke..atau kutu duit...

Hmm...I tak pernah lah main kutu pingan mangkuk ni..tapi kutu duit tu ada lah...

dengan jiran jiran sekeliling rumah ni lah...itu pun dah lama dah...

Panggil kengkawan..dalam 10 orang ker..pastu bila dah cukup  kota..main cabut undi....

selalu ketua jadi orang pertama laa....

setiap bulan selit kan RM100 untuk main kutu ni...

masa I main dulu..dapat no last...tak kisah laa...

tapi perit gak menunggu giliran ni...

ada yang bayar cepat ada yang bayar lambat..siksa si ketua ni mengumpul duit....

tu sebab ramai yang tak suka jadik ketua ni..apa lagi dengan orang yang dapat dulu..tapi liat nak bayar untuk orang yang belum dapat lagi...

I dulu..siap berangan..dapat duit kutu ni..nak beli almari perhiasan..

tengok pulak jiran sebelah yang dah dapat dulu tu..siap dia tayang lemari dia kat I ni...

so I dengan penuh semangat..simpan harapan agar dapat beli lemari macam tu....
setiap bulan menunggu giliran...

Tapi bila masa yang di tunggu telah tiba...

ada suara bertanya kat I...

Zah, bulan ni awak dapat duit kutu kan?

Err kenapa...

Roadtax dan insurrance kete nak mati ni....

nasib baik ada duit kutu awak.....

eh..ni duit saya...saya dah ada impian nak beli lemari...

nanti saya dapat bonus..awak beli laa...

Ha!!!...

Hampeh....

Bonus awak tu..tahun depan kan....

.......

........

.......

sampai laa ni lemari nya tak nampak punnnn...

lepas tu..tak mau main lagi....

STOP!

4 comments:

  1. SALAM,
    INGAT LAGI, DULU2, MASA BARU KERJA, MEMANG MAIN BENDA NI. MEMANG DI ADJUST DAPAT KUTU DGN TARIKH MATI INSURAN DAN ROAD TAX KERETA. JADI KETUA, MEMANG TAK MAHU .... PENING KEPALA

    ReplyDelete
  2. lemari kecik sikit ada tak kak ezza? mampu without guna duit kutu.

    ReplyDelete
  3. Hahaha.. betullah kata Hjh Noralenna Abbas tu, mati kutu dibuatnya.. Apapun nak main kutu ni kena cari orang2 yang amanahlah yer.. Sebab makan masa berbulan2 baru habis, kan?

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails