Monday, November 25, 2013

Anak Menantu dan cucu....Our precious...













NI Mak su Qaid..hehehe





Thursday, November 14, 2013

Ke Johor dengan mak mertua....

Salam

Sekarang hujan jer...masa majlis kawin anak saya hari tu..saya pun naik risau gak..hari khamis hujan turun dengan lebat hg ke petang....macam mana ni..selesai solat saya sempat berdoa..Ya Allah..aku tau hujan mu ada lah rahmat bagi ku..aku mohon pada mu,esok aku ada majlis besar di rumah ini...aku mohon pada mu agar kau beri kan sinar mentari sekejap hingga selesai majlis..aku tau ya Allah yang aku ni banyak sangat minta pada mu Ya Allah..aku manusia hina dan selalu lupa ..tapi aku mohon pada mu Ya Allah..agar kau dengar permintaan hamba mu ini...

Alhamdulillah..
Cuaca terang benderang dan panas pada hari itu...Tapi selesai je majlis kira kira pukul 430 ptg..mencurah curah hujan turun membasahi bumi...Terima kasih Ya Allah.....Tu laa..mintak pada Dia dengan yakin...pasti Dia dengar

Seminggu lepas tu, kami ke Batu Pahat pulak untuk menghantar Hani pulang keKolej nya...Selalu nya dia balik naik bas saja ..Kami hantar dia ke terminal bas Shah Alam saja..tapi kali ni kami nak bawa mak mertua aku sekali ke Ayer Hitam...Kata nya boring betul dia hari hari..asyik ke depan dan pastu ke belakang jer hari hari...aku nak ambik angin laa..
Hmmm..nak bawak ke Langkawi jauh sangat pulak ...so aku cadang kan bawak jer ke Ayer Hitam..Orang tua tua ni suka sangat menengok bekas bekas garam...pokok pokok tiruan..tudung saji rotan...

So layan je apa yang dia nak....

Sampai Parit Raja,dalam melilau cari hotel..terjumpa pulak kedai makan chinese muslim ni..so kami pun singgah ler makan tengahari.

Seronok bawak mak ni..tak pernah bersunggut..dan suka makan apa yang kita order..yang dalam claypot tu kari kepala ikan masin Jenahak..Sedap sangat walau pun mula nya kami sangka kan ikan fresh!

Lepas masuk homestay dan lepas solat, kami pun ke Batu Pahat cari Mee Racun...Senang nak cari...

Rasa macam mee bandung...cuma dia letak accesori tulang kaki kambing ni...Sampai sekarang aku tak paham kenapa nama mee ni Mee Racun...hehehe

Beli ni untuk Qaid,tapi dia takut nak naik!
Begini lah keadaan kereta Myvy masa balik Klang..hehehe Kat bonet tu jangan cakap lah..ada buah ciku,keledek madu,buah binjai..dodol..itu nasib baik aku tahan mak dari beli batang keladi..Mak..kat pasar Pandamaran ada banyak mak....tak payah angkut yang kat sini...

Macam tu lah kalau melayan orang tua.....hehehe

Monday, November 11, 2013

November datang lagi

Salam Semua
Dah lama tak bersiaran kan...ntah ada lagi ker orang nak baca cerita saya ni..hahhaa

Bulan oktober dan hingga November ada lah bulan paling memenat kan kan bagi kami sekeluarga..

Dengan keadaan rumah yang sangat menyesak kan mata..kotak kotak di ruang tamu hingga ke dapur..Yelah..anak saya Mira nak kawin...so faham2 lah..
Dia pulak sibuk memanjang nak menghabis kan kerja nya sebelum bercuti 2 mingggu..so segala persiapan kawin nya mak dia yang siap kan..Woi letih betul...tak sama dengan kakak nya masa kawin..Mira ni orang seni..so apa apa bende pun dia nak yang berseni gak..










Ada masa nya dia tak puas hati, tapi dek sebab penat mak nya mengamuk jugak kekadang tu...hehehe

Akhir nya hari yang di tunggu tunga sampai jugak..pada Jumaat 1 november,selepas asar,dia dah menjadi isteri kepada Nur Ezrei Hakimie Gazali dengan dua kali lafaz dan di nikah kan sendiri oleh abah nya....Alhamdulillah..bergenang air mata si ibu....







Gambar lain masih di laptop...kalau berkesempatan nanti saya upload..

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails