Tuesday, October 12, 2010

Walimatul urus





Kalau ada kelapangan, sila lah ke teratak buruk saya di Klang.

Jangan lupa kenal kan diri..makcik ni kerap lupa....

Lpas ni saya cuti dari berblog...
banyak kerja daaa...

Wednesday, October 6, 2010

persiapan.....





Tinggal beberapa minggu saja, akan berlangsung lah majlis besar dalam rumah ni...For the first time ...

Setelah hampir 28 tahun kawin, aku bakal menerima menantu pertama tak lama lagi...

Persiapan...entah laa..dengan wang yang terhad, aku berharap agar majlis ini berlangsung dengan jaya nya...aku bukan ingin kan Perkahwinan yang seperti Siti Nurhaliza atau Jimmy Shanley, aku cuma mau sederhana dan mengikut kemampuan sendiri. Tak payah lah bertema tema seperti Angkasawan pertama Malaysia tu or anak Allayarham Nasarudin tu....ini hanya PA yang bekerja makan gaji....

Kini aku sering keluar rumah, menguruskan serba sedikit yang terkurang sana sini...mencari sekadar termampu....tapi aku seperti tiada pilihan...semua nya mahal mahal belaka...

nak beli beg kertas saja dah beratus harga nya...

bunga telur. pun yang paling murah pun beratus harga nya.....

Cenderahati...adoiiii...nasib baik PA tak ada bersama..kalau tidak mau bergaduh aku dengan dia hari hari...





Kompang...300 ringgit..

karaoke dengan mc sekali..hampir 450 ringgit...

belum lagi bende bende lain......

walau pun anak2 ada yang menolong tapi aku gerun melihat angka nya...

Apa apa pun, aku bermohon pada Nya agar di permudah kan segala urusan ku....

tapi kan,,kadang kadang tu terbabas jugak....

pompuan la kata kan,,,,

Lepas Alin ni...6 more to go....hahahaha

Monday, October 4, 2010

Makan makan dan Hani...

Makin syawal menghujung, makin galak orang berOpen house...

Syukur Alhamdulillah, semuga murah rezeki semua yang menjemput walau pun dalam sehari sampai 4 rumah..tak termasuk jemputan kenduri kawin bagai...

Aku ni bagai tak cukup masa nak memenuhi semua undangan, ada kala nya aku cuma minum air saja, dah tak larat nak makan lagi...

Menu open house tak lagi berciri kan hari raya tapi bagai kan nak memerima menantu saja..

Nasi Beriani dengan daging kambing ...ayam masak merah dan sebagai nya...

Semalam ada juga yang menjamu tetamu dengan ikan cencaru bakar....siap dengan air asam bagai..meriah nya...

Tapi, perut orang tua berdua ni dah tak tahan...

asyik mencari tandas saja kami semalam...

kejap ke stesen minyak, tandas masjid...mana mana yang sempat laa...

nasib baik tak terbarai...hahhahaa

minggu depan lagi laa..walau pun bulan lain dah menjelma , masih ada lagi jemputan sana sini..sampai kan aku tertanya tanya pada diri sendiri...banyak nya duit orang Melayu ni....sana sini kenduri dan makan makan....
aman damai betul negara kita ni...di bahagian dunia sebelah sana, ada yang kenuluran dan berrebut mencari sesuap nasi...ada yang nak bernafas pun susah akibat di kekang kebebasan oleh penjajah...

tapi kita di Malaysia ni....sentiasa aman damai, bersatu dan harmoni...Syukur sesangat pada Ilahi...

Dan aku juga akan mengada kan kenduri kawin anak perempuan aku buat kali pertama pada awal bulan depan! Semuga segala nya mohon di permudah kan....

Kepada kengkawan di sini..sudi lah memberi kan alamat rumah kamu semua kepada saya melalui email...az_iz82@yahoo.com
Terima kasih....


Kepada anak ku Hani yang akan menduduki peperiksaan PMR esok...



usah gundah gulana ya...

Kami semua  nampak apa yang telah kamu usaha kan...

mak bangga dengan semangat kamu..

dan mak percaya...

kamu mampu laku kan.!!

Selamat Maju Jaya dan minta Allah perkenan kan doa kamu.

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails