Thursday, April 26, 2012

Pulih....

Salam 


Sejak dapat sakit lutut dan sukar nak bergerak ni...kegiatan dalam rumah ni berubah sama sekali..


Dah tak masak macam selalu..beli jer kat kedai..


Langsung tak menyapu..tunggu anak anak balik ler jawap nya...


Kesian lak dengan budak2 ni...bila rasa ok ok sikit...mula lah mintak PA ke kedai cari ikan dan sayur...tapi..


Semangat jer tinggi...berjalan lama sikit dah sakit balik....


So apa apa pun..kena buat kerja sambil duduk atas kerusi atau bangku...


walau pun membasuh pinggan!


Dalam pada tu, doa tak putus putus dalam hati..


supaya di sembuh kan kaki dan lutut ni..


bukan nya apa..


banyak lagi benda dan perkara yang belum lagi tercapai...


antara nya..


buat umrah dan Haji...


perancangan membuka perniagaan dengan anak anak...


banyak lagi kursus2 yang bakal aku hadiri...mintak2 nya jangan lah buat kelas kat tingkat atas ke


Dalam kepala ni macam macam dah aku fikir kan...


Tapi..


aku tahu..setiap yang terjadi mesti ada hikmah nya...


mesti ada sebab nya...


semua dah di tentu kan oleh Nya...


Reda saja lah dan berusaha untuk pulih...jangan banyak mengeluh dan bersungut..


Syukur Alhamdulillah..


lutut ku dah beransur pulih..tidak sakit bila di pijak..


cuma aku tak boleh duduk di bawak bersila atau bersimpuh lagi..


Terima kasih buat anak anak yang membeli kan segala suppliment untuk kaki..hahhaa


Terima kasih buat semua yang mendoa kan saya agar cepat sembuh.


Dan saya juga mendoa kan yang sama pada kamu semua yang membaca tulisan saya yang tak seberapa ni...


Alhamdulillah........


P/S


Sabtu ini kami akan ke Taman Negara Pahang sekali lagi...kali ni dengan adek beradik sebelah saya...


Jangan bimbang...saya cuma duduk di resort saja...sambil mulut memberi arahan!..hahahhaa







Monday, April 23, 2012

Aktiviti Ahad

Pagi pagi bersarapan di restoren Bonda, kedai minang di Port Klang..roti canai dia mengancam you! I makan 2 keping bercicah kan rendang daging dan kuah kari ikan....~6 hari tak makan nasi punah dek roti canai sehari~

Bila balik, projek nak masak rendang daging ni pun bermula...

dek kerana panas, I mengupas bawang kecik di ruang tamu yang berkipas....

hasil nya....

semua nya komplen mata pedih...hehehehe

hingga kan si Miyo  pun terkelip kelip mata mata..hehhee podih la tu....



Taraaaaa.......lama betul menunggu dia masak..ada lah lebih kurang 3 jam!


Selepas selesai makan Tengahari...bukan petang ker,..satu lagi projek khas di buat...

hehehe...projek nak menerai oven baru...

Buat biskut coklat chip aka Famos Amos

sila abai kan gambar yang kelam...yang tukang ambik gambo ni kena paksa..so gambo jadi macam dia gak laa...


Keharuman bau biskut ini ketika sedang di bakar memang mengugat keimanan....


Maka setiap kali keluar dari oven tu....maka seakan2 akan magik laa ..kejap ada...kejap tak da..



Semalam cucu I datang..tapi dia dah kenal orang la pulak...


asal pandang jer maktok dia..muka dia cebik...asal agah jer..ada dua reaksi yang keluar..


senyum sikit pastu cebikkkk panjang....


Cubit kang!!


dah macam rupa daddy dia masa kecik..siap meleleh air liur dia...



Monday, April 16, 2012

Mustajab

Aku di dalam bilik sengsorang..

Tangan ku memicit losyen pati halia mustajab ni...campur dengan losyen panas berapi ni...



ku urut urut kan kat kaki dan lutut yang sakit ni...

tiba tiba henpon ku bagi selawat.....(ada calll masuk ler...)

tgh seronok berborak..lupa pulak yang tangan kanan penuh dengan losyen yang berangin dan panas ni..

selak selak rambut yang menutup mata..garu lak kat tepi mata...

Maka...

gelap lah pandangan mata.....

PA:  Kenapa ni ...sapa call..
Bini: Ahhh..kawan aya yang call...
PA: Apa cerita..sampai menangis ni...
Bini: Mana ada menangis ...
PA: Tu air mata banyak tu....
Bini: rasa nak gelak pun ada.....
ni bukan pasal sedih bang...
PA:dah tu, pasal apa?
Bini: pasal saya tergosok mata dengan tangan ni yang penuh dengan losyen panas...ni nak bukak mata pun tak boleh ni...
PA: Huh!...pandai pandai lah awak nak meng-solve kan problem awak ni....

laaa..tadi nampak macam concern jer....

Thursday, April 12, 2012

Dia datang......

Selepas kenduri cukur jambul cucu,kaki memang terasa sakit..dah pergi klinik untuk rawatan...baik kejap..pastu sakit balik..Sabtu lepas kami ke Kota Tinggi Johor kerana anak buah bertunang dengan orang sana..walau pun sakit..aku diam kan saja..

Tapi semalam ada lah kemuncak nya..

Terus jem..tak boleh berpijak...kena papah kalau nak ke toilet...

Terus ke Hospital Klang...walau pun ramai orang tapi efficient lah gak tugas doktor yang ku lihat wajah nya serabai saja...Penat agak nya....

Doktor memberi kan aku suntikan di lengan..mula mula relaks jer..selepas di lepas kan ubat...amboi makk..pedih nyaaaaa

X ray di ambil...puas cuba membaca filem xray ni...huh...tak paham langsung..imej tulang kaki dan kepala lutut yang aku nampak....

Kembali ke klinik..doktor pakar tulang ada bersama...lutut makcik ada haus sikit..baru permulaan..
dan ini kan bertambah teruk lagi di masa hadapan...kurang kan berat badan ya,...
(memang dah tau dah apa yang bakal dia cakap tuuu..)

Kami bekal kan ubat tahan sakit..nanti makcik beli supplement kat Farmasi luar ya...

Bermula lah era makcik blogger yang ada artiritis......

Wednesday, April 4, 2012

Olie.....



Salam,

Sabtu lepas, olie dan Miyo di hantar ke pusat jagaan kucing sebab rumah ni nak buat kenduri cukur jambul cucu..




Petang ahad lalu, kedua nya di hantar pulang oleh abang Vets kami tu...naik seriau muka kedua kucing ni...masuk rumah dan terus sembunyi kan diri bawah almari..konpius lah tu...

Bila budak budak pegang olie..mereka menjerit..Mak..panas nya badan Olie ni...dia demam laa mak...

Pagi isnin aku tak tak larat bangun sebab kaki dan lutut yang sakit sangat...

Budak2 dok push hantar olie pergi klinik....naik mengamuk abah nya...tatkala aku nak ke klinik untuk rawatan, abah nya suruh bawak olie sekali...tapi olie  hilang entah kemana...Hairan bin ajaib!

Setelah aku berjumpa doktor, alhamdulillah kaki ku beransur baik..tapi kena makan ubat selama 3 bulan ,at least kata doktor yang berwajah bersih tu...

Kat rumah,kecoh lah ..sesi mencari olie...menangis lah kakak hiba...kesian lak aku nengok..

Bila Puteh balik...Kakak merayu kat Puteh...cari olie puteh...kesian dia tu...meleleh2 air mata kakak...

Puteh mengiau je laa....tapi bila malam..puteh pulang bersama olie!!!..

Keadaan nya lesu dan lemah...tak mau makan dan minum macam chico gak dulu...

maka keesokan hari nya, aku dan zira membawa loie ke klinik haiwan....

ini virus kata doktor...demam nya tinggi...dan kurang air..kalau tak di rawat boleh mati..kata nya..

maka di beri nya ubat cacing,bitamin dan entah apa apa ubat lagi...senang jer doktor tu menyuap kan pil dan bagi ubat melalui  alat injektion tu...pasang drip lagi tu...

Maka tengahri tu, aku menggigil2 mengeluar kan wang sebanyak RM85.00......ubat untuk kaki aku pun cuma rm26 jer....

Begitu lah cerita nya...


iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails