Wednesday, June 29, 2011

Hidup di hari tua....

Kak Liya datang lagi menjenguk dapur aku pagi tadi.

Aku tau kalau dia datang jumpa aku, mesti ada bende yang dia nak cerita.

Aku tanya dia..kak ..anak akak tu dah bersalin ker...

Dah..dah seminggu dah...operate zah...

Laa ye ker..tak perasan saya kak..saya tgk tak da lak akak sidai baju baby pun kat luar ni...

Ooo..akak sidai kat depan jer...

Zah..akak nak bagitau yang tak lama lagi akak nak pindah kampung...

Lah ye ker kak..bertambah kurang lah kawan saya kat sini kak...

Rumah akak ni nak kena lelong Zah...tak bertahun tak bayar...Ko tau lah Din(suami) nya...bukan nya ambik tau pun pasal bil rumah dan sara hidup akak ni....balik seminggu sekali..Bila balik buat selamba jer...tak da nak hulur pun duit makan pakai akak ni...

Kalau dia tak balik rumah, dia tidor mana kak?

Entah lah Zah...dia cakap dia tidur kat mana mana jer...

Duit pencen pun dia tak pernah bagi..dia kata malas nak ambik..dah dekat 10 tahun tu Zah...padahal kat rumah ni kadang2 tak da duit pun...

Bila tanya pasal duit EPF..dia asyik kata..masih di urus kan...balik nalik cakap ujung bulan..ujung bulan...

Aku cuba mencelah...kak ada lagi ke duit tu kak...rasa nya dah lama abang Din ni pencen..dah lebih 6 tahun...
jangan jangan dah habis tak kak....

Entah lah..jangan jangan aku di tipu nya...

Kak, maaf tanya kak..Abang Din ni dah kawin lain ke kak...

Akak ada tanya..dia gelak jer...akak dah cakap dah..kalau ko nak kawin lain Din, ko cakap ngan aku..senang aku blah jer..aku tak mau ....

So..apa AD cakap..

dia gelak jer Zah...

Sekarang ni balik rumah. dia buat biasa jer..dah tak da macam dulu dah..tidur sama sama ker...borak borak ker..akak pun dah tak layan makan minum dia dah Zah...buat apa...dia langsung tak peduli kan akak, makan minum akak semua akak yang kena carik sendiri..kadang kadang tak ada bende nak makan pun....nasib baik ada rumah sewa kat kampung tu...tapi mana nak cukup Zah...anak anak Jantan akak yang 3 orang ni tak berkerja pun..makan tidur makan tidur jer...

Susah aku ni Zah..keluh kak Liya...
Ni rumah ni akak nak jual..menantu akak nak beli...
dapat duit rumah ni nanti, boleh buat bekal akak kat kampung nanti...

Tapi kak...
Rumah ni nama abang kak..nanti semua bayaran cek atas nama abang Din...
Akak rasa akak boleh dapat ke duit tu kak...
nanti macam macam dia putar lagi kak...

Yer ke Zah..nanti nama cek tu atas nama dia...
Ye lah....melain kan akak suruh anak akak yng sulung tu pantau semua urusan...

Termenung kak Liya....
Tak lama kemudian, dia pun dia mintak diri nak balik....
nak angkat kain sebab cuaca pun dah mendung...
Dah lah kak...akak jangan marah marah lagi kat abang din tu...akak ni kan ada daranh tinggi dan kencing manis...jaga je kesihatan akak tu...kang kalau asyik nak marah2 je..kena strok pulak..sapa nak jaga akak nanti...sudah sudah lah tu...
Akak fikir je diri akak tu...

Aku termenung memikir kan kak Liya ni....
kesian sangat sebab di masa tua tua ni di ketepi kan oleh suami..

Aku tahu yang suami dia dah berkawin satu lagi
dah lama dah..
tapi aku tak tergamak nak cakap kat dia...
Tapi aku juga tak sanggup melihat dia asyik kena tipu oleh suami nya..
Dan aku juga berharap agar nasib aku tak seperti dia ...

Aku mau hidup tenang  dengan suami ku di hari tua..
Dan mati dalam tenang juga...
tanpa membawa perasaan yang sarat dengan benci, dendam dan luka...

Perkenan kan doa ku Ya Allah....

Monday, June 27, 2011

Karipap....


sedang di goreng..karipap panas panas..minum ngan teh tarik..

my biras...tukang masak dan tukang buat karipap...I dont know kat mana dia dapat tenaga nak buat semua ni....
tapi bila menjelang isnin , melepek lah dia kat rumah sebab kepenatan..


Ada masa nya................

cantik pulak gambar ni....


Ada masa nya, terasa susah menjadi mak ni..

apa lagi bila anak anak yang  dah besar...

pendapat dah tak sama...

Kita selalu memikir kan untuk masa akan datang..

anak anak tak fikir macam tu...

mereka fikir pasal masa sekarang saja....

mereka ingat mereka dah sekolah tinggi, so mak yang duduk rumah ni bodoh sangat lah...

tak tau masaalah semasa....

Aku ni terguris perasaan ke, kecewa ke..ade ke mereka ambil tau...

Nanti lah...bila mereka jadi seorang emak....

kamu rasa lah apa yang aku rasa....

Hmmmmmm........







 
Search ~ Laila Nama Mu Teratas

Saturday, June 25, 2011

Kari Kering ala Rendang.


Ni lauk  lunch kami semalam. 
Komen dari PA dan anak anak......sedap..
rasa nya raya nanti saya buat masakan ni di pagi raya...
Yelah..kasi lain sikit dari rumah orang lain yang kebanyakan nya masak rendang ayan atau daging...

Terima kasih kepada kjee yang sudi berkongsi resepi. Tapi saya punya terlebih santan dan terkurang serbuk cili...but who cares..as long habis di makan oleh penghuni rumah ni..ok lah tu...
Lain kali kena buat macam kjee punya...sebab nampak cantik lah pulak....


Resepi nya..

1 ekor ayam..potong kecil (bite size)

3 biji bawang besar..
4 ulas bawang putih.
2 inci halia...
semua ni di tumbuk halus..

3 cawan rempah ayam Babas
1 cawan serbuk cili babas
kayu manis, bunga lawang dan buah pelaga untuk menumis
2 keping asam keping
daun kari...
1/2 cawan santan atau susu segar
4 biji buah keras(kalau suka) di tumbuk halus

tumis semua bahan tumbuk...
bila sudah naik bau, masuk kan rempah dan serbuk cli dan rempah tumis.
kacau cepat hingga garing..baru masuk kan sedikit air.
bila naik minyak, masuk kan ayam
kacau ayam hingga bersalut rempah..dan biar kan ayam  kecut...guna api perlahan.
bila ayam kecut, masuk kan susu segar atau santan..
Biar seketika hingga ayam masak dan kuah pekat semula.
jangan lupa letak garam dan perasa kalau suka.

...........................................................................................................................................

Friday, June 24, 2011

Dia buat lagi .............

Siang malam dia akan berada di ................
sini

dalam bilik..oupps..sori bersepah ya..


atau ......di sana...

kat pc luar....port abah dia...


kadang kadang baju sekolah pun dia tak tukar....

ada masa nya macam makcik sapu sampah pun ada  rupa nya

ni dah petang,padahal dia dah balik awal sebab hari ni ambil report card!


Dah banyak kali aku tegur...



marah dan ugut pun sudah.....

Tapi dia masih macam tu...

Addicted betul dengan bende ni......

Game internet..Harbo


Hari tu aku dah bising....

baca lah buku..

dia jawap..tak da homework.....

Ulang kaji lah..tak der lah masa periksa kelam kabut...

dia cakap...relek lah mak....


Tahun depan nak UPSR...kamu kena berubah..tak leh macam ni....

Dia cakap...tahu...tapi kita bukan nak masuk asrama pun ......

bila aku mula naik angin dan membebel....




Ala mak ni...kan Yaya periksa no 1...Yaya tau lah mak....

Aku dah hilang akal dah....

Kalau lah dia lahir tahun sama ngan kakak nya...

dah kena seliang dua ni...


Alang dan Mamason.....

Thursday, June 23, 2011

Masak apa hari ni...

Hari ni aku tak tau apa nak masak..

selongkar peti ais, jumpa shitake mushroom yang tah bila aku beli..tapi masih elok.

Kacang boncis yang minggu lepas aku beli pun ada..dah nak kering dah...


Teringat pada blog kakjee..dia ada masak sayur boncis ber cendawan ni..so aku pun masak jer lah...

Sedap..walau pun rencah nya cuma bawang, bawang putih dan cili api...

Aku godek kabinet atas..wah ada ikan bilis lagi..

dah lama tak buat sambal tumis...

baru teringat..sabtu lepas aku ada beli terung pipit....aku main beli jer walau pun aku tak pernah makan...

tengok blog kakjee..semua bende jadi terpengaruh...hahahah

maka jadi lah sambal nya...



Ikan nya pulak...ada 2 ekor ikan sardin ...sejuk kotai dalam freezer...tak pa..tu malam karang baru goreng..

Bila aku makan tadi...amboi mak..sedap nya...hihihi puji diri sendiri lah....


apa nak buat kalau tak boleh tidur malam.....

Malam tadi tak dapat tidur..

agak nya dah terlebih tidur dan makan ubat  demam masa siang nya...

maka terang jer mata ni waktu malam...

dalam kebosanan dan kesejukan,

aku jumpa bende ni kat bawah bantal...

Baru aku teringat..ini hadiah dari Yaya sempena hari Ibu mei lepas...

dia lah yang main sebelum dia tidur  agak nya....

So dalam kegelapan malam..

aku pun memetik punat di belakang bende alah ni...

maka..

berwarna warni lah bilik tidur aku....

boleh bertukar tukar warna tu...

dan aku pun mencapai henpon lalu merakam kan nya...







Entah berapa ringgit lah si Yaya ni beli ni...
dan yang pasti , duit aku lah tu...

Tengah aku khayal melihat lampu2 ni bersinar...

Tiba tiba terdengar satu suara.....

"Sapa lak yang main henpon ni...tutup cepat"

hehehe....lupa lak aku ada orang nak tido....

......................................................................................

The Irony Of A Sweet Life!

Men:
1. All men are extremely busy.
2. Although they are so busy, they still have time for women.
3. Although they have time for women, they don't really care for them.
4. Although they don't really care for them, they always have one around.
5. Although they always have one around them, they always try their luck with others.

Women:
1. The most important thing for a woman is financial security.(of course laa)
2. Although this is so important, they still go out and buy expensive clothes and stuff.(not me laa)
3. Although they always buy expensive clothes, they never have something to wear.(not true)
4. Although they never have something to wear, they always dress beautifully.(sure la)
5. Although they always dress beautifully, their clothes are always just "an old rag".
6. Although their clothes are always "just an old rag", they still expect you to compliment them.
7. Although they expect you to compliment them, when you do, they don't believe you.

Wisdom:
ONE FINE DAY, I TOOK A LOOK AT MY WIFE AND SAID, "HONEY, 30 YEARS AGO WE HAD A CHEAP APARTMENT, A CHEAP CAR, SLEPT ON SOFA BED AND WATCHED A 10-INCH BLACK AND WHITE TV, BUT I GOT TO SLEEP EVERY NIGHT WITH A HOT 22 YEAR-OLD BLOND."
"NOW WE HAVE A RM 1000,000.00 HOME, A FEW CARS WORTH 1000,000.00, NICE BIG BED AND PLASMA SCREEN TV AND FIVE SUCCESSFUL CHILDREN BUT I'M SLEEPING WITH A 52 YEAR-OLD WOMAN. IT SEEMS TO ME THAT YOU ARE NOT HOLDING UP YOUR SIDE OF THINGS."

MY WIFE IS A VERY REASONABLE WOMAN.
SHE TOLD ME TO GO OUT AND FIND A HOT 22 YEAR-OLD BLOND AND SHE WOULD MAKE SURE THAT I WOULD ONCE AGAIN BE LIVING IN A CHEAP APARTMENT, DRIVING A CHEAP VOLKSWAGEN CAR, SLEEPING ON A SOFA BED AND WATCHING A 10-INCH BLACK AND WHITE TV.
copy from here

Wednesday, June 22, 2011

Bisu







 
Shima - Luka Di Lukai


Kanan dan kiri
Cuba berlari
Masih ku dihujani
Tohmah dan caci

Jangan sekali
Aku diletak ke bawah
Hanya kerana jalan
Hidup yang susah

Tak siapa di antara
Kita di dunia
Memilih jalan hidup
Yang derita

Aku sering dipersenda
Dan sering dikecewa
Oleh hati mereka
Yang tak punya rasa

Ingin ku mengecap bahagia
Padamu kasih yang menjanjikan setia
Namun belum sempat ku merasa
Mimpi yang di bina
Hati mudah berdarah semula
Kerana dustanya...

Terhempas lagi
Kesekian kali
Luka yang dilukai
Menguji diri

Namun begitu
Aku tabahkan semangat
Biar waktu merawat
Segalanya...

Monday, June 20, 2011

Rezeki

Macam macam berita minggu ni...

dan cuaca pulak panas...

Lepas masak tengahri sabtu lepas, aku ajak PA pi ronda ronda...

Boring lah duduk rumah..dan PA asyik mengadap pc jer...

Nak kemana ...tanya dia..

Pergi Pulau Ketam ok tak..

berpuluh tahun tinggal di sini, belum sekali pun kita ke sana...

Malas laa..Panas ni.kata PA..

ok lah bang..jom pi Sejangkang lah..hari tu kata nak tengok pengkalan dia...

Masuk simpang Batu 7 Sejangkang, aku lihat banyak banglo banglo mewah baru di diri kan..suasana kampung..nyaman sekali..

Ada dusun durian...dan buah durian bergantungan sana sini...

gambar dari pakcik google



Bang, apa kata kita beli tanah kat sini...suka pulak saya melihat kampung ni...

tenang jer....

Mahal agak nya harga tanah kat sini....nanti nak buat rumah duit lagi..

mana lah kita mampu...

Hmmmmmm......

Sambil aku bermenung2, aku lihat PA membelok ke kiri..

Ishhh  ada kilang membuat bot dan kapal!

Rupa nya kami dah silap jalan..tapi tak apa lah sebab kami dapat melihat bende baru....

perjalanan di terus kan....air laut dah lama pasang ni...laju saja pergerakan air...

di  Pengkalan, aku lihat bersusun sampan sampan di tepi..agak nya nelayan dah balik rumah kot...

Tak da rezeki lah nampak nya...ingat kan kalau sempat boleh lah membeli hasil tankapan mereka ni....

Maka kami pun berpatah balik ke ...


Sini...

ini pun rezeki gak..walau pun kena bayar sendiri...


Mee Jawa...PA punya..

Tapai ubi..kami yang ,makan sama sama..sedap!

Apa sal berikat getah hp PA ni.....




Meehoon sop...tak sedap..sop macam rasa air paip jer..
Di kedai Barakah ni, Satay dia paling lembut dan sedap..dah naik 60sen secucuk..mahe wooo

Sunday, June 19, 2011

Dua lelaki yang bertakhta di hati....

Ada 2 lelaki yang paling aku kagumi dalam hidup aku...

Its Abah dan Abah to my children...my suami lah tu...

Abah lah yang mengajar kami sembahyang...

Bila masuk waktu solat..dia akan azan kuat kuat...

so kami pun berhenti bermain dan segera bewruduk

lepas semua bersedia  di sejadah masing masing

Abang Lan akan ber Qamat

Abah akan mengimam kan kami semua...

dia akan membaca iftitah kuat kuat (walau pun sebenar nya kena baca dalam hati saja)

tujuan nya untuk mendidik kami menghapal....

hingga lah ayat tahiyat akhir...

begitu lah cara kami belajar sembahyang..

abah juga mengajar kami mengaji  Quran..

tapi di sebab kan kekurangan masa di sebab kan tuntutan kerja,

kami di serah kan kepada orang lain untuk belajar...

Abah juga seorang yang rajin berkerja...

tidak pernah menghampa kan majikan nya ,jarang mengambil cuti tahunan dan cuti sakit.

masa waktu persaraan nya, majikan nya telah membayar segala cuti tahunan yang tidak di ambil nya dan juga cuti sakit...

Di rumah. kalau dia tak kemana mana,

abah rajin menolong mak di dapur..membasuh kain, pinggan mangkuk, menyapu, mop rumah semua dia laku kan dengan senang hati. Dia juga seorang pembersih. Rumah kami akan sentiasa berkilat dan tiada habuk walau pun di tingkap. Dia juga rajin melipat kain..tersusun kemas segala pakaian di rak...menggosok baju...

Yang dia tak akan buat ialah..memasak...

Tapi bab buat air teh..memang lah dia lelaki melayu terakhir yang pandai buat teh...

Kalau aku balik BC..pasti kami akan di hidang kan air teh yang sedap hasil buatan nya...

Hari ni aku teringat kan dia...

kalau aku balik, pasti dia akan menyuruh aku masak sesuatu untuk dia...

Aku rindu kan dia, tapi kekadang masa yang membuat aku terhalang ke sana...

Selamat Hari Bapa, Abah........................................

moga abah menjaga kesihatan dan jangan risau kan anak anak lain...



PA ada lah seorang yang sangat sabar dengan anak anak nya semasa mereka masih kecil.

Tak pernah memukul,mengherdik atau pun mengeluar kata kata kesat kepada anak anak....

semua kerenah anak2 di layan  nya seada nya.

Dengan anak yang ramai ni, keadaan rumah kadang kadang tunggang langgang...

tapi dia tak pernah bersungut atau marah kepada aku...sebab tau  dia keadaan anak anak nya..

dinding rumah bagai kan mural...berwarna warni dengan contengan anak anak..

bila ada wang, dia akan mengecat nya ...tapi keadaan tak lama...

dia rela jadi driver menghantar anak pergi tuisyen, pergi sekolah,  menemani aku mengambil kad laporan,
menghantar dan menjemput anak2 ke kolej..

aku tahu, kadang kadang dia penat...tapi semua ini dia laku kan juga demi keselamatan anak anak.

Dia juga tak pernah membeli pakaian yang mahal mahal.walau pun dia mampu, bagi nya biar lah anak anak yang bergaya dan cantik,bukan dia....

PA juga seorang yang homely type, masa nya selalu di rumah bersama aku dan anak anak.....

What else can I say...Hes a good father..bertuah anak anak mendapat abah seperti dia.

Semuga anak lelaki ku Hafiz akan mencontohi abah nya....

Harapan ku pada anak anak..

kalau lah mak yang pergi dulu,

jaga lah perasaan abah mu ini..

jaga lah kebajikan abah mu....

mak tau abah kamu tau menjaga diri nya sendiri..

sekurang2 nya..ambil tahu lah keadaan nya...

Pasti  dia gembira...

Wednesday, June 15, 2011

As I remember...mak..

Malam tu aku teringat kan mak..

Teringat kan kisah kisah mak..bagaimana dia sering di tinggal kan abah di sebab kan tuntutan kerja..
Bagaimana dia kena menjaga anak anak yang sedang membesar...rumah tangga dan keselamatan kami semua..

Aku masih ingat..mak bukan lah seorang yang suka bermewah mewah...
Dia tak kisah kalau kerusi di ruang tamu patah ke di sebab kan reput..
Dia akan memaku nya dengan paku atau gam..

Dia tak pernah membeli ikan atau udang yang mahal mahal..
yang penting , ada makanan terhidang di atas meja...

Dia tak kisah kalau dia kena turun naik basikal ke pasar..
semua nya dia laku kan sendiri tanpa bantuan sesiapa..
Dia tak kisah kalau ke Chowkit atau Jalan TAR naik bas...
walau pun di masa ramadan untuk membeli kain langsir dan kain ela....

Tak pernah ke tailor untuk menempah baju dia atau aku dan adik..
semua nya dia buat sendiri dengan mesin jahit cap Raleigh yang mengguna kan kaki..

Dia lebih suka menjual kuih, nasi lemak di depan rumah..
mengambil tempahan menjahit atau kuih muih...
bukan sebab kekurangan wang...
tapi minat berniaga yang mendalam..

Abah berkerja sebagai Supervisor di syarikat British..
Selalu di hantar outstation oleh majikan nya..
aku tau..duit overtime nya banyak..
tapi yang aku tau..setiap kali abah dapat gaji...
dia akan memberi semua wang gaji nya kepada mak...
kadang kadang dia tak ambil sesen pun sebab dia ada duit elaun lain..

Segala urusan rumah tangga terletak di bahu emak...
semua nya siap..bil letrik dan air tak pernah bertunggak...
barang dapur siap berbeli kadang kadang terlebih..
makanan atas meja sentiasa ada ...
Dan yang paling aku kagum..
buku simpanan pejabat pos nya sentiasa penuh...

mak suka menyimpan duit..
selain dari pejabat pos..
dia ada peti besi...
dan di dalam nya ada cash...dalam rm100 gitu..
ini duit emergency..kata nya..
kalau ada apa apa hal kecemasan di waktu malam..ini lah guna nya..
dia memberitau aku dulu..
malam malam atau hari ahad..mana ada pejabat pos bukak...

Selain dari itu..di bawah katil..di atas loteng di dapur selalu nya setin dua tin susu Lactogen..
pernah sekali aku sedang mencari pencil jatuh ke bawah katil..
aku teraba tin glucose..berat sungguh tin nya..
naluri ingin tau membara..aku buka penutup tin...
masyaallah..kepingan duit 50 sen..penuh satu tin!
berpinar pinar mata melihat nya..
dulu..duit 50 sen ni besar erti nya adik adik....

Dan aku pun seluk lah sedikit siling tersebut..
masuk dalam poket..dan ku tutup semula bekas tersebut...

Dan
mak tak pernah tau pun aku pernah mengambil nya....

Pernah sekali aku mencari periuk atas loteng...
aku lihat tin susu lactogen berderet deret tersusun di satu sudut...
aku buka...wang kertas seringgit dalam nya...
dada berdebar debar..macam kena loteri..

aku rasa semua duit ni hasil dia berniaga..


Tapi
bab duit kertas ni aku takut sikit nak ambik..
sebab dengan mak..jangan main main..
dia tau berapa dia letak sana sini..
tapi aku ambik gak seringgit dia...hahahaa

Tapi tu lah..
setiap kali nak beli buku ker atau ada bende2 yang aku perlu kan..
mak dengan ayat klise nya..

'mana aku ada duit'

Hmmmm...

Mak  mak...

berbeza betul keadaan nya antara aku dan mak...

Sangat berbeza..

aku tiada simpanan,
kadang kadang tak berwang..

tak sampai hati nak membiar kan

 anak nak makan itu ini..

nak beli itu ini..

nak kesana sini...

Kita tau macam mana rasa nya

bila orang lain ada..

kita tak ada...


...............................................................

Monday, June 13, 2011

Jalan Jalan ke Pulau Carey...

Hari sabtu...

Aku dan PA ke Pulau Carey..Banting...




Tujuan nya ....saja nak meneroka tempat orang...

Masuk je jalan ke Pulau...ku lihat kiri kanan banyak pohon pisang...

Jalan nya lurus...tak banyak kenderaan...ada sedikit perkampungan..dan ada ladang kelapa sawit kepunyaan Sime Darby...

gambar ni aku google jer..



Ada juga resort milik SB kat sini...

Sebenar nya dah banyak kali juga aku ke sini tapi tak pernah sampai penghujung....jauh sangat ke dalam....

Kali ni PA dah siap isi minyak full tank..mana tau kot jauh pulak...

Aku senyap jer kat sebelah...PA dah siap warning...jangan buat muka nak patah balik...selagi tak jumpa hujung jalan ni...selagi tu saya nak tau...

Aku nampak ada papan tanda perkampungan orang asli ...tapi aku dok diam jer...sebab PA tadi ada cakap dia nak tengok perkampungan orang asli ni...kang dia konar masuk ..alahai ...



Aku tanya dia...awak suka ke kalau kehidupan awak di jadi kan produk perlancungan...

Eh..terdiam dia...heheheh pandai aku main taktik....

Ya...jauh nya mencari penghujung jalan...akhir nya kami sampai...

Yeehaaa!!!!





ada pantai rupa nya..


PA yang dari muda sampai ke tua..memang suka meneroka alam...
ada penjual ikan fresh dari laut....




ketam ni kecik jer tapi bert..menyesal tak beli...

Pari Helang...isi nya lembut...dalam kepala dah agak nak apa malam ni..panggang  dan asam pedas...

Malam tu aku masak yang ni...udang galah ni aku beli masa dalam perjalanan balik..fresh dari laut..





Hai udang..sampai kepala dia pun aku kunyah...hahhaa


Dalam perjalanan pulang ke rumah..sunset..cantik nya ...




jom lah pergi Pulau Carey!

Friday, June 10, 2011

Cuti cuti Yaya....



Add caption








Yaya bersama Hani..



Semua gambar di atas kat  Birds Park..Yaya,Alin dan Mimi

yang ni kat Wet world Shah Alam..selasa lepas...bercuti sakan budak2 ni..

Thursday, June 9, 2011

My Zira

Dia lahir dengan berat 4.5 kg

Sejak kecil, tiada banyak masaalah menjaga nya....



jarang menangis, jarang meminta minta...

Pabila di suap kan makan, pasti dia makan..

Setiap kali bangun dari tidur,tidak pernah menangis...

malah selalu tersenyum...

Bila naik jer kereta...dia pasti akan tertidur atas pangkuan aku sehingga sampai ke detinasi...

Sehingga lah dia mendapat adik , maka terpaksa lah dia duduk di seat belakang bersama abang dan kakak nya...

baju kebarung yang dia pakai ni aku yang menjahit nya....


majlis konvo Tadika ..PA masa ni muda lagi...Amboiii mak..misai dia kemain tebal..!




Hari ini 9 June..genap lah dia berusia 23 tahun.....



Selamat Hari Jadi Zira..semoga menjadi anak yang baik dan menghormati orang tua...


iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails