Saturday, December 28, 2013

Selamat tinggal 2013 yang penuh dengan kenangan manis

Tahun 2013 ini terlalu banyak kenangan manis bagi kami sekeluarga. Namun terselit juga peristiwa duka namun keseluruhan nya buat kami sekeluarga ianya paling bermakna.

Bermula dengan perjalanan kami ke Mecca dan Madinah untuk melaku ka umrah kemudian acara keluarga kami semua ke Sabah. Hazira bertunang,Mira kawin..Family day kami ke Bukit Larut, Port Dickson membawa orang tua PA..Hani masuk U.. kami meneroka Hatyai pula...nasib baik tak kena bom...hahhaha dan banyak lagi yang aku dah naik lupa.

Semuga tahun baru 2014 ini bakal memberi  kami rezeki lagi buat kami sekeluarga. InsyaAllah..




Saturday, December 14, 2013

Cuti cuti ke Hadyai, Thailand

5 Dec lepas, usia perkahwinan kami bertambah lagi..
Dah 31 tahun kita kawin ya bang...
Apa kata kita pergi Hatyai..naik bas ekspress saja...tak mau naik train...
Kena bawak Yaya dan Mimi...
so kena buat paspot.dia dulu
Bila biras di Jeram call..diapun nak ikut sekali...so kami ke Hatyai seramai 9 orang

Pertama ..kena beli tiket bas dulu...
Kami Shah Alam sek 17...tengah perati kan kaunter tiket kami di tegur oleh sesaorang...akak nak kemana...
Hatyai..kata ku..
berapa orang?..
9 orang...
Ok kat sana beli tiket....
maka tiket beralih tanga dan duit pun bertukar tuan....

Call biras..Mon..tiket dah beli...sorang rm55.00..harga budak2 pun sama..no discount..
Jam 10.30 malam kita bertolak...jangan lupa tau..

Sampai rumah..aku bukak Agoda.co,..
cari bilik hotel yang sesuai..tak mau cari murah sangat..takut banyak 'ayam'
cari yang sesuai dengan bajet poket...
OK..dapat Tune Hotel...
Book 2 bilik dan terus bayar...habis satu perkara..



Semua pakat pakai kasut sukan..kaki tak sakit..
Pada malam 5 Dec..semua anak balik...alahai..macam nak menghantar pi umrah pulak...Qaid pun ada sama....
Tepat jam 10.30 malam..bas konsortium pun bergerak...passenger tak ramai..cuma ada 30 seat saja..boleh rendah kan seat..dan selimut pun di beri..
Tapi mata tak boleh tidor..budak2 pun sama..terlalu excited agak nya..first time bercuti pakai paspot...masing2 dengan gadget...aku pun sama...PA yang baru saja aku hadiah kan smartphone masih terkial kial nak guna kan..aku biar kan aja...sesekali aku dengar suara nua merengus..yelah..selama ni dok pakai nokia cap ayam tu..senang nak handle..nak taip sms..sekarang ni ada macam macam bende dia nak kena belajar...old school kata anak anak dia..

Punya lah sejuk bas ni..dia bukak full blast aircong...jenuh aku memusing kan arah aircond atas kepala...lantak laa...

Bas berhenti kat RR Kamunting...PA turun untuk kopi panas dan mee hoon sup..aku malas nak turun...
Tiba di  ctc Changloon jam 5.30 pagi..paspot di ambil untuk urusan keluar masuk immigresen..
Aku turun untuk ke tandas...lama kat situ sebab semua bas akan ke situ jugak...kat tempat ni banyak gerai gerai makan dan minum tapi kebanyakan nya cina..aku tak lalu nak makan walau pun perut lapar...minum milo panas pun susah nak telan...

Urusan di imigresen Bukit Kayu Hitam sangat lah lancar..paspot kita di scan saje..tapi semasa di Danok..mak oii..lama nya..masih guna kan sistem cop mengecop dan kamera...hmmm..selesai urusan...naik bas semula dan bermula lah percutian kami...





























ke  Songkla...sewa van 






































to be continued.....

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails