Thursday, December 20, 2012

Senang nya dalam hati.....

 Senang jadi dia ni..makan , minum dan main....

Tak yah fikir nak kerja ke apa ker...cukup ke duit nak beli ikan dan ayam...

Bila lapar...dia bising....

Bila kenyang...dia belari sana sini....bergurau sesama sendiri...

Bila penat,,,berpeluk peluk dia tidor....

Sape dia ni....

Hmmmmm.....


sapa lagi...
-
-
-
-
Olie dan Miyo


Gaya tido dalam hujan lebat...Sejuk la tu....

Friday, December 14, 2012

Bila mesin basuh rosak.......


Huru hara betul bila dia rosak...

bertimbun pakaian kat bakul..

Pulak sekarang ni musim hujan...aduhai....

Dah panggil orang nak repair...kata nya computer nya rosak....

congak2 mau sampai 500 lebih...macamana?mau lepair kaa..

Hah!..tak pa tokey...kalau itu macam saya beli baru saja laa...

So..kat rumah ni dah ada giliran untuk basuh pakai tangan...

Nasib baik laa mesin ni boleh spin kering....

kalau tak...lagi teruk laa..

Tapi...arahan adakala nya di langgar..

masing2 buat dunno jer....

terjerit jerit mak nya cakap...baju sendiri..basuh sendiri laaa

ada saja jawapan nya...nanti orang basuh laa...mak jangan jerit jerit...

kadang kadang kakak nya dah tak tahan..di angkut nya bakul kain kotor tu ke dobi...

bila time nak ambik balik..meraung laaa...apa tak nya...sampai RM74.00!!!

Mak...bila mak beli mesin basuh baru ni...susah laa macam ni...

Mak nya selamba jer jawap...dulu dulu mak basuh pakai tangan je..lagi la ...pulak..dulu mana ada sabun Daia..Fab ker...Dynamo ke..
Pakai sabun cap kapak atau sabun kaler hijau jer...beria2 la menyabun baru keluar buih...pastu kena berus, sental semua....hidup gak mak ni..ko orang ni..pakai mesin basuh canggih pun tak reti nak basuh hari hari....padan muka....

Mak..itu zaman dulu....zaman dinasor lalu depan rumah..ini dah zaman lain...

Beli la mak...

Tunggu tahun depan je laa

Kenapa lak tahun depan...lama nya..

kalau nak cepat,beli sendiri ...

Kalau tak..tunggu abah ko dapat bonus....

heheheehh...........







Wednesday, December 12, 2012

Asam Pedas dan Pengantin Baru

Masa di Melaka minggu lepas, kami memilih homestay untuk penginapan. Terletak di Bukit Katil,suasana kampung mengelilingi kami..Aman rasa nya tinggal di sana walau pun semalam saja.
Pak Man Homestay ni di jaga dengan baik sekali..Bersih dan tuan tanah nya ramah.


Bersebelahan dengan Sekolah Rendah Dato Demang Husin, tempat makan usah lah risau. Di seberang jalan nya ada kedai makanan Arab...sebelah kiri nya ada kedai asam pedas Hjh Rahmah yang sentiasa penuh dengan pelanggan. Bukan saja menjual beraneka asam pedas dan masakan kampong yang lain, malah ada berbagai jenis kueh mueh yang panas panas di jual sama. Malah ada juga menjual air tebu fresh .....







 Kami ke Melaka kena anak buah PA bernikah dan bersanding di Bukit Bruang..


Mudzaffar Shah Bin Zulkefli..bagai kan Sultan Melaka.....


Arah ke rumah Pengantin Perempuan

Selamat Pengantin Baru ,semuga bahagia hingga ke syurga..Aminnn




Jumpa lagi Di Ipoh ....









Monday, December 10, 2012

KONVO dan 30 tahun....

Salam,

Semalam saya ke majlis konvokesyen Mira@Adek di UITM shah Alam..

Amboi mak...lama nya dalam dewan tu..sakit pinggang semua...

dan yang paling teruk..perut kami kelaparan semua nya...

Saya tertarik dengan ucapan Pro Chancellor nya mengenai sejarah permulaan UITM..bermula dengan Mida...

Begitu pahit getir orang orang dulu nak menubuh kan Mida ni..so para pelajar wajib berterima kasih pada mereka mereka yang bersusah payah menubuh kan Mida dan lepas tu ITM dan sekarang dah jadi UITM..Bila dah berjaya,jangan lupa untuk memandang ke bawah dan membantu yang lain....

Dan yang paling banyak bersungut...sapa lagi kalau tak PA....orang lain memandang ke depan,dia pandang ke bawah...Hmm tidur laaa...





Kemain ramai budak budak ni memegng bunga ,siap ada anak patung teddy bear sekali.
Ada pelajar lelaki pun sama dapat bunga dan teddy bear..PA hairan..budak lelaki pun nak berbunga ker?....tak cukup ker dengan scroll yang dia pegang tu..kan itu itu lebih macho!

Sebenar nya ...aku tak der beli kan jambangan bunga untuk Mira..dia pun tak mau..dari pengalaman kakak kakak dan abang nya...semuanya membazir..dan mahal pulak...buang duit je mak...
Hmm..dah dia tak nak..mak nya apa lagi...Alhamdulillah..

Sebenar nya gambar2 di atas ni semua nya dari album kengkawan Mira..gambar yang PA ambik semua nya hilang masa dia nak transfer dari hp ke pc....sayang betul...

Oh ya...pada hari yang sama....5 Dec 2012 tu adalah ulang tahun ke 30 perkahwinan kami...
Tak da acara istimewa pun....dah penat bila sampai rumah....

Monday, December 3, 2012

1 Dec 2012

Alhamdulillah...

Usia ku dah bertambah lagi...dah masuk era Gold...5 series laa
Semakin banyak angka umur kita ni menanda kan semakin singkat masa kita di dunia ni...

Tak kisah lah...yang penting sihat luar dan dalam..

Dah terpahat dalam hati, tak mau fikir yang negatif..tak mau fikir cerita cerita lama yang menyakit kan..sentiasa memaaf kan orang lain,sentiasa bersangka baik dan jangan sombong dan riak dan selalu bersyukur pada Allah...
Hmm..kekadang terbabas jugak..yelah kan,kita ni manusia...yang sentiasa di goda syaitannnnirrajim..

Anak anak tanya..mak nak hadiah apa......nak henpon baru ker..nak kek ker...alahai...
tak nak semua tu..

Tapi kalau ko orang ada duit..tolong penuh kan buku bank mak tu..boleh tak?...heheheheh

Sebenar nya pada tarikh 1 December tu, kami membuat majlis bertunang anak ku yang ke 5,yang kami panggil adek..

Masih muda lagi..baru lepas belajar di UITM..baru berkerja ...tapi dah di pinang orang..

Majlis berlangsung sebelah malam,dalam hujan cats n dog...

Adik beradik ku yang di KL semua ya terkandas di lebuh raya...jem teruk sangat...

Keluar rumah jam 2.30 ptg, sampai sini jam 5 .30 ptg...

Yang paling aku dan PA risau..caterer yang kami tempah pun terkadas di jalan raya...
Dan lori mereka pun rosak...aduii..mencabar sungguh..nasib baik lah lori mereka masih boleh bergerak walau pun cuma dengan kelajuan  60kmj saja...

Pihak sebelah bertolak dari rumah mereka jam 6 petang..bersolat di masjid berdekatan...Alhamdulillah...pihak caterer pun tiba lima minit sebelum majlis...

Rupa rupa nya,jalan sesak di sebab kan Persidangan Umno dan ribuan manusia ke Stadium Bukit jalil menyaksi kan Piala Suzuki..Malaysia dengan Indonesia...

Hissh..kecoh betul!!













Hmmm..tak dapat nak masuk kan gambar lgi..dah penuh storage....apa daa blogspot ni...


iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails