Thursday, September 25, 2014

Nostalgia lama

Salam
Dah lama tak menulis kat sini...apa khabar semua...semuga hari dan minggu ini ada lah yang terbaik untuk anda semua.

Hari ini dah 1 zulhijah....
InsyaAllah minggu depan kita akan beraya korban pulak...
Ahad lepas kami dapat surat dari pihak masjid Kg Pendamar  yang mengata kan pada sesiapa yang ingin membuat korban tahun ini 1 bahagian lembu ada lah Rm550.00....
Hmm....dah naik laaa..banyak tu...
Tapi Apis kata murah tu mak..kat Shah Alam rm650.00  satu bahagian...tempat anda bagaimana??

Hari selasa.lepas aku terpaksa mendapat kan 2 jap suntikan..satu untuk kencing kotor dan satu lagi untuk kesakitan paha dan kaki ini....patut lah aku asyik ke tandas sejak beberapa malam lepas..sampai tiga empat kali..dengan keadaan kaki yang sakit
Meluru ke tandas..tapi tak sempat..bercicir separuh jalan....dengan kesakitan di bahagian belakang..sakit kepala..rasa senak di perut....aduh penat..penat sungguh....lepas tu bergegas mengemop laluan ke tandas..satu malam berkali2 aku mengemop!....tak kan nak kejut kan anak mintak tolong..diaorang semua tidur...
Dah dapat ubat...rasa lega....makan je lah antibiotik sampai habis...kaki yang sakit ni tiada cara lain nak baik...pergi hospital kerajaan dia bagi pain killer...pergi klinik swasta pun sama..pain killer dia bagi..cuma nama.ubat dan warna je lain....badan aku ni dah naik sembab asik.menelan pain.killer jer ...

Tatkala ni..aku tengah mengadap sambal sardin yang Mira buat semalam...nostalgia lama bermain dalam.kepala...
Alin dan mira pernah di tanya oleh mertua mereka...
Kenapa masak sardin kamu hancur2 kan.
..terdiam anak anak ku...mak saya masak macam ni ...oooo....tak terfikir dek anak kenapa mak masak macam tu...hehhe...sebab korang ramai...dulu kehidupan kita cukup cukup makan saja..sardin ni walau pun makanan dalam tin..harga dia mahal...pasal tu lah mak hancur2 kan ikan tu sepaya semua dapat rasa....😧😢
Hari tu aku masak.ketam...goreng jer..aku dengar menantu ku tanya alin..kenapa ketam kecik ni belah dua...
Aku dengar alin jawap...dah biasa macam ni bang...kalau belah dua senang nak makan...kitaorang dulu ramai so kalau macam ni nampak banyak...semua boleh makan...

Ya dulu..apa.saja di masak...semua nya di kongsi sama rata...tak pernah ada Istilah lauk semalam masa budak2 ni masih kecil...semua nya habis ...sekarang ni dah lain...kadang berbuang jer makanan...yang ada kat rumah ni kenyang pegang tablet dan smatphone dari makanan.
Itu yang aku dan PA selalu makan luar saja....
Anda bagaimana????

Dalam pukul 3 petang nanti..aku PA mimi dan Yaya akan ke Langkawi membawa mak PA yang teringin ke sana. Rasa nya dia pernah kesana dulu bersama kami pada akhir 1994 kot....kini kami bawak dia lagi...nak senang senang kan hati dia setelah kematian abah ....kali terakhir aku ke langkawi ada lah pada tahun 2007..bersama.seluruh keluarga asal ku dengan menaiki bas persiaran...masa tu arwah Hakim baru 5 bulan meninggal...nak buat camner..perancangan dah di buat
awal...

Ada pesanan dari suami ku...
Tok sah nak membeli sangat ya Zah....
Ahhhh.......tengok keadaan macamana ye bang...heheh

Turut serta ialah keluarga adik ipar ku
Norazam dan keluarga...the more the merier...

Jumpa lagi...salam.aidil.adha dari saya.

Rohaizah Abas
Kg Pendamar












Selamat datang ke dunia wahai cucu..Nadi Hamani Bte Nor Ezrie Hakimie...

Dah hampir 2 bulan uia nya..Ahad ni dia dan mommy dan daddy nya balik ke puchong semula..sebab mommy dia dah nak kerja..sunyi lah rumah ni dengan tangisan dan senyuman mu....


5 comments:

  1. Salam Kak Ezza,

    I love the music you play on this blog! Touch me to the core! "Those were the days my friend, we thought they'd never end...." Waaaa!!

    ReplyDelete
  2. Comeinya cucu.
    Alhamdulillah.. Tahniah....
    Semuga kak izah diberikan kesihatan yg baik.....

    ReplyDelete
  3. En, mana komen I tadi??
    I kata "Makcik Blogger" ketemukan kita, dan juga ramai lagi kengkawan lain.
    Tp skrg i pun dh malas nk tulis blog. Blame it on Facebook , hehehe...

    ReplyDelete
  4. Ramai kawan kawan sudah tinggal blogging kerana f/b dan sebagainya. Cuma yang tua dan tahan lasak saja masih bertahan - munkin menunggu masa. Biarlah kita yang tinggal terus bersahabat dan memberi pandangan dari sudut berlainan. Hidup yang bererti bukan bersuka suka sahaja. Salaam. Harap cucu membesar dan menjadi seorang yang memberi manafaat kepada umum.

    ReplyDelete
  5. Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi.
    Jika Anda mau share dan download files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
    Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
    Coba servis kami tanpa registrasi:)

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails