Friday, December 31, 2010

Selamat Tahun baru

Tirai 2010 akan berlabuh tak lama lagi....



apa yang telah berlaku pada kami  pada tahun ni....

let see...


Uncle Ford di baik pulih...injin di tukar dan kemek kemek dan karat telah di rawat....
rabak jugak poket masa nak bayar ni....


bulan April apis bertunang...

lepas tu kami ke Tioman...masih terbayang bayang perjalanan dan keindahan pulau tersebut.

Bulan June kami ke perlis..Adik bongsu kawin....seronok betul kesana sebab semua adik beradik dan makcik pun ke sana....

August...Blogger Dalilah Tamrin meninggal dunia akibat kanser...Alfatihah

November..
Alins wedding...

December...
Kami kemalangan di Kuantan...
Apis pun kemalangan di Klang lama

Keputusan PMR Hani agak memberangsang kan...

Malaysia menang Juara bolasepak piala AFC suzuki asia
PM umum cuti umum....

Esok tahun baru bermula...

Lepas ni...mak bapak semua back to square 1....
Bangun awal, sedia kan sarapan, hantar anak sekolah pagi petang..malam nya bertuisyen...

bila lah nak habis ni...hahahaa


Happy new year dear friends,,,,
jangan lupa date kita di one utama next week 9th january 2011
Tempat dan waktu akan di beritau nanti samaada di FB juga di sini...



Wednesday, December 29, 2010

lepas satu...dua

Sekejap tadi ada panggilan talipon dari PA..

Mira sua kan hp dia kat aku...

Zah, hp awak mana....

Ntah...dah mati kot!
kenapa....

Apis accident...

Ha!..aku terbayang kan dia menunggang motorsikal sebab zira pergi kerja pakai kereta dia..
viva belum siap  baik lagi...

Dia kat balai buat report..

dia tak ada apa apa  ke....dia naik apa..

dia pakai kereta tunang dia...hantar Nadhirah pergi kerja la tu..

kena pun kat Klang lama..

Alhamdulillah lah dia tak apa apa....

Apa pasal la asyik accident ni..

mula mula..kereta adik aku...masa nak turun jejambat, anak nya terlanggar bontot kereta orang..tak sempat nak brek...masa tu pun tengah jem...

pastu aku pulak masa kat Kuantan...sampai hari ni tak baik baik lagi...kalau kol asyik kata syarikat insuran tak lulus lagi....

pastu aku dengar sepupu aku pulak...dia nak hantar anak dia ke melaka...di lebuh raya plus tu..berderet kereta terlanggar satu sama lain....tu pun belum dapat lagi kereta nya...

Ni apis pulak.....

Tapi..aku bersyukur..
tak da siapa yang cedera...
Alhamdulillah...

Rasa nya lepas ni nak buat doa selamat laa...

Saturday, December 25, 2010

Ragam manusia di sebuah klinik...

tempat: klinik kerajaan

kes 1

aci,sakit apa aci..

sakit tulang, susah mau jalan, bikin kerja pun susah..banyak sakit laa....

Ya ka....kesian laa..itu awak punya abang kaa..

Ya..dia pun sakit...tak boleh kerja...semua sakit...

ooo itu macam aar...

sepuluh minit kemudian aku melihat aci tadi menonong masuk toilet...elok jer jalan nya.....

tapi bila nombor nya di panggil , aku lihat suami isteri ni terkapai berjalan,mengadui sakit....berpaut antara satu sama lain masuk ke bilik doktor......

keluar dari bilik doktor..aku lihat mereka suami isteri berjalan ke parking kereta...

elok jer....

aku konpius......



kes 2

makcik sakit apa .....

makcik sakit kaki..bisa sisa tulang....tapi makcik heran laa...

kenapa cik...makcik kerja apa .....

cleaner opis...sekarang dah tak larat nak kerja, asyik sakit saja....

laaa....dah jumpa doktor ke....

dah..

tapi tak paham  lah dengan doktor ni...kita cakap sakit lutut, tapi dia chek mata kenapa....

ni tadi dia bubuh ubat  mata kat mata makcik ni..dah rabun dah ni .....

yang makcik tak halang kenapa tadi....cakap la lutut yang sakit....

eh...dia kan pandai dari kita...lagi pun dah cakap sakit lutut...

rasa nya kejap lagi elok lah mata tu....

aku pun konpius jugak....

si tukang cerita ni meneman kan sedara dia yang sakit...so habis semua orang dia interbiu nya....


Thursday, December 23, 2010

Cuti dulu dulu....



Gambar kenangan tahun 1998...
sedang bercuti di Awana  Genting Highland
kelihatan yang gemok tu arwah Hakim,
 di sebelah nya Hafiz..
depan..yang tunjuk peace tu Zira...
yang posing macam heroin hindustan tu Ekin,
budak kecik tu Hani dan di sebelah nya Alin..

p/s...Hani mendapat 6A 2B dalam PMR..
alhamdulillah...

Tuesday, December 21, 2010

Nenek Comel


Selesai majlis bertunang di Jasin, kami ke Bukit Cina...
kami mencari signboard ke sana...membawa ke Banda hilir.
banayk betul nama bukit ni..bukit baru, bukit bruang,bukit katil laaa

banyak sangat trafik light...membuat kan perjalanan tersangkut2..
bukan apa..van uncle Ford ni tak de ekon...
membuat kan masing masing berkipas jer..

Kami terus je masuk Bukit Cina seperti yang di tunjuk kan..
Mata budak2 asyik memandang kuburan cina ...
eh mak...orang sini tak takut ke tinggal kat sini..
kenapa...
yelah...
mana tau..kot ada yang terlompat2 tgh malam macam cerita cina tu...
hahahahhaha..

Ye kami mencari rumah Kak Nora...
dia mengajak singgah  ke rumah nya..

ok gak..dapat melihat rumah baru dia....
tapi kami tak jumpa rumah dia..

Dalam blog , rumah dia kaler hijau...
so aku pun call dia...

akak sekarang kat kedai ayam penyet,,tesco.
tunggu Ezza call , lama sangat...
jom lah ke sini , pelawa kak nora atau saya panggil Alang
tak tergamak nak panggil kakak,,
sebab blogger ni sebaya dengan makcik saya..

Tapi memandang kan jalan jem..dan kami dah pening nak mencari kat mana Tesco ni..
kami call balik..
Alang...lain kali je lah kita jumpa...
jalan jem ni...

tak paa..you kat mana sekarang..
ada kat masjid...entah lah..dah lupa nama nya..
tunggu alang kat situ ya..kami datang ambik...



tu dia dah datang.....


kak Nazli....saya panggil Angah..baru balik dari haji..

Kak Nora@Alang...very cute..both of them...PA tu baru lepas sembahyang kat masjid sebelah..



dah sampai rumah dia..kami di jamu dengan air zam zam sedap.....

pandai adik beradik ni menghias rumah...very sweet dan sedap mata memandang...

anak anak saya tanya, kenapa gelas gelas ni kecik kecik mak...
sebab selalu orang balik mekah selalu beli gelas ni dan hidang kan air zam zam ke dalam nya..



aneka kacang kacang..

Hes the only man in the house at the moment....

tengok tu, makcik ni dah buat macam rumah sendiri dah..siap bukak tudung..

Tati pun datang bersama Zul dan anak anak..
kemain banyak bawak kuih..sedap2 belaka..
popiah tu ada lagi ker?
tak pernah jumpa popiah yang ada udang besor dan daging dalam nya..cicah dengan sos kacang...

alamak , lapar lah pulak...


Zul ajak makan malam asam pedas Pari, tapi apa kan daya..
PA kena kerja esok ...maybe some other time walau pun lidah ni dah terasa kesedapan asam pedas tu...hahhahaaa

melopong bila dengar nek ngah bercerita,,,,

kami pulang selepas tu...tak tau lah pukul berapa...

Mak...nek ngah dan nek lang tu comel sangat laa...
suka sangat tengok diorang...
maka selepas tu, 
terpaksa lah aku menerang kan salasilah keluarga ni..sapa tati kepada nek lang ni...
terer betul mak dia ni...hahaha

kami singgah R&R seremban untuk solat dan makan malam...



Sedap nya sop yong tau foo ni...slurpppp!!

sampai rumah jam 9.30 malam....
lepas mandi...kami tidur lena sekali..
theres no place like 
HOME

p/s......tati...biskut tart tu memang sedap...sekelip mata jer habis....hari raya nanti boleh lah kita order ya....hari2 biasa dia ada jual tak....?

Monday, December 20, 2010

Jasin

Mula nya nak pergi Melaka hari ahad....

sebab check hotel hotel kat melaka semua nya full...

lepas tukar minyak enjin, aku cakap kat PA..
buat apa buang masa bang...

payah2 sangat , kita tidur jer dalam van ni....

so dalam pukul 4.00 ptg sabtu, kami pun bertolak dari klang....

ikut dengkil terus ke Nilai....

Masuk PLUS..dan terus ke Ayer Keroh...

masa ni aku ke jadi navigator laa...

ok bang..

depan sana ada trafik light..konar kiri....

ikut jer papan tanda ke Jasin....

Hp berbunyi...Along call..

Jis..ada satu lagi bilik kosong kat hotel ni....ko ada bawak tilam toto tak?..

ada....semua bilik Mudzaffar dah bayar...

oh, bagus laa....

Mata ku tak terlepas memandang jalan kiri kanan.....

cantik lah Melaka ni....bersih...susah nak nampak sampah bertabur atau lalang kiri kanan..

Pandai lah KM dia jaga negeri ni..berbaloi ....

Melaka maju sekarang tapi yang penting,,bersih.

Jalan jalan kampung semua nya berlampu...jalanraya nya  di selengara dengan baik...

Aku sampai di balai polis Bemban dalam pkl 6 petang, call Angah tanya panduan ke rumah anak nya, mudzaffar yang akan bertunang pada hari Ahad.




Sampai di sana, dah ramai adek beradik dan ipar duai yang dah sampai....

Selepas minum dan berbual serba sedikit, kami pun beredar untuk chek in di hotel...badan pun dah melekit...

Rasa nak putus nyawa memanjat tangga hotel ni...lift tak da...bilik kami di tingkat 2 pulak...

Pakteh...malam ni ada bola malaysia /vietnam start pkl 8..

ok ok....pakteh datang!...

laa,,nak turun lagi ke bang......

yelah...awak tak lapar ke...

Adoiii...

Saturday, December 18, 2010

Hilang....

Dalam rumah ni , Hani, Mimi dan Yaya sedang bersedih...

Menangis.....

kesian lah pulak...

Kenapa ya....

Si Koja dan Koji hilang...

Puas mereka mencari, memanggil nama anak kucing tu...

dalam longkang, bawah kereta, rumah jiran semua mereka dah pergi...

tak da..

tak tau mana nak cari lagi...lagi pun tadi hujan....anak kucing tu tak kan pergi jauh jauh...

selalu dia main kat depan ni saja...atau rumah jiran kiri kanan...

mak nya mengiau ngiau cari anak..pandang kami suruh pulang kan anak nya...

rasa nya ada orang lain dah ambik laa....

balik la koja dan koji.....

 koji...pantang melihat kami mengunyah makanan..dia pun mula keluar kan lidah...


sebab sebelum hilang, dia ada bermain dalam rumah...main kejar kejar..di gomol oleh budak budak dalam rumah ni...

aku suruh letak luar sebab dia suka panjat aku...

bila Zira balik kerja, dia pun hairan...selalu nya koja dan koji ni berebut rebut nak masuk rumah masa dia bukak pintu....ni bayang pun tak da...
yang ada cuma ibu nya dan si Puteh tengah lepak lepak atas bangku....

Aku pun sedih....rasa kehilangan....

Aku berharap agar sesiapa yang mengambil dia, pelihara lah dan sayangi lah kedua haiwan comel ini.

Esok, rasa nya nak pergi cari laaa....

Thursday, December 16, 2010

Cencaru lagi.....

Tadaaaa!!!!

hari ni tak masak asam pedas ya......




Cencaru sumbat belakang....

perasan ada beli jering..cari2  tak da pulak...
maybe tak beli or lupa nak bawak balik.....
Hmmm....

Wednesday, December 15, 2010

sembang si Yaya

Malam tadi sebelum nak lelap kan mata, aku dengar Yaya bercerita tentang rakan rakan kelas nya...

mak Fatin tu kaya, ada restoren.....
mana ada lagi, jawap aku.....
restoren dia  kan dah tutup tu....

tapi ari tu Yaya pergi rumah dia, tv rumah dia besar..lagi besar dari rumah alin...
yelah......kata ku...tv rumah kita pun besar..tak perasan ke...
tv rumah kita pesen lama mak....tukar lah mak..
pasal apa nak tukar yaya, elok lagi tu....

Hmmm...dia mengeluh....

Mak...
apa lagi yaya....
boleh tak yaya sekolah kat sekolah swasta...
ha!...mana pulak dia apat idea ni..kata hati aku..
kawan yaya yang sama mengaji tu cakap dia  sekolah swasta....satu penggal bapak dia bayar rm3 ribu lebih....
amboi amboi yaya...ko ni pergi mengaji ke atau apa....

lama dia diam....berpikir lah tu....

Mak...
apa lagi...
Yaya nak pergi luar negara laa...
mula lah budak ni.....
jom pergi mexico lah mak....

ko nak cari kat mexico tu yaya....

aku dah mula nak gelak ni....

jom lah mak....asyik naik uncle ford jer..
yaya nak naik kapal terbang pulak...
aar..apa kata kita pergi amerika....
boleh lawat untie salma....

apa kena dengan budak ni...
asyik merapek tengah malam buta ni...

mak...mak ...mak..
mak jangan nak  tipu laaa..
kalau mak tidor yaya tahu laa...
mak tidor bunyik bising!!!!!

nak kena budak kecik ni.......

(budak kecik ni kekadang tidur ngan kami...ikut angin dia)


Tuesday, December 14, 2010

Pencen


Kebanyakan orang yang telah mencapai usia bersara, terutama nya di kalangan sektor swasta, usia 55 tahun ada lah waktu yang di nanti nanti kan. Di mana kesemua wang yang di simpan selama berpuluh tahun bekerja di keluar kan dari KWSP. Maka tersenyum lah wajah wajah mereka bila melihat angka di bank. Bermacam perancangan telah di fikir kan..ada yang nak pergi haji, besar kan rumah, pergi makan angin dan ada juga wang tersebut di nanti kan juga oleh orang lain seperti adik beradik..yelah..nak pinjam lah....dan ada juga yang ingin kawin lain...bahaya tu....

Banyak kali aku dengar, dalam masa 1-2 tahun, semua simpanan tersebut habis begitu saja...Bila di tanya mana pergi nya duit2 tersebut...ada yang kata bagi anak sikit sorang dan berbagai alasan. Hmmm, aku rasa tak betul tu..pasal apa nak di beri anak sikit sorang, kita dah bagi pelajaran yang secukup nya pada mereka, apa lagi yang dia nak..tak betul tu...rasa nya susah kita nak menumpang dengan anak anak bila kita kehabisan wang ni...
Akhir nya, ayah atau mak akan bekerja semula...kerja untuk bayar duit api dan air serta makan berdua.
Ini kah yang kita nak....

 Bila dah tua, biar lah kita menjadi tua yang sihat. Boleh kita habis kan masa ke masjid atau kemana mana berdua.

Apa pendapat kamu semua...

Monday, December 13, 2010

Terlerai nya sebuah ikatan

makcik.....

aku dengar dia memanggil....

Ya.......masuk laa

Aku ajak dia duduk...

kenapa ni...

wajah nya muram...

saya nak cakap ni...kami dah bercerai...


Ha!...laa kenapa ni....bila...

jumaat lepas..

Kenapa jadi macam ni....

Entah lah makcik....saya rasa doa saya di makbul  kan Allah....

Engkau cakap apa ni...

Setiap kali saya lepas sembahyang, saya berdoa pada Nya, kalau dia suami terbaik buat ku, panjang kan jodoh ku, tapi jika bukan, aku mohon pada Mu, cukup setakat ini saja...saya rasa tuhan dah jawap segala permintaan saya...

Aku terkedu...

Sebenar nya aku dah tau serba sedikit tentang keluarga ini..dan aku kenal siapa suami nya...

sejak mereka pindah ke sini, aku dah kenali perwatakan kedua suami isteri ni...

Pernah  aku mendengar hiruk pikuk waktu pagi...aku dengar butir bicara nya...aku dengar tangis raung isteri nya...aku juga dengar maki hamun suami nya..bukan sekali tapi banyak kali....

si isteri nya pernah mengadu pada ku perihal suami nya...aku simpati...aku nasihati nya agar bersabar..kalau tahu suami tu panas baran...jangan cuba cari kesalahan nya...tapi

hati perempuan.....mana kan tahan...bila mendapat tahu suami telah mendua kan nya...wang ringgit bertukar ke tangan wanita Indon..habis punah segala nya..
Perniagaan nya jatuh teruk...dan selama ni isteri nya yang menanggung sewa rumah dan makan pakai nya.....
Aku memang kasihan..anak anak kecil lagi...suami tak bekerja tapi langsung tak mau menolong nya mengemas rumah atau mencuci pinggan di dapur....

Saya penat makcik....balik kerja, rumah bagai kan kapal pecah, pergi ke dapor pinggang menggunung, dia tidor baring saja...anak anak kelaparan...tak tahan saya...

Aku mendengar segala rintihan nya...mujur lah ibu nya tinggal berhampiran...apa apa hal dia tau mana nak tuju.

Wanita ini bukan calang calang perempuan. Lulusan UIA dalam syariah kelas pertama. Tapi mendapat suami yang telah sesat aqidah nya...itu kata nya....
Aku kata kan pada nya..ini dugaan untuk mu...bersabar lah....

Dia mencerai kan saya dengan talak satu di rumah ni...tapi bila  saya balik kerumah mak, dia datang dengan keadaan mengamuk...habis saya di sumpah seranah depan orang ramai...kat rumah mak..dia jatuh kan talaq 3 lagi kepada saya lagi..siap sebut nama lagi tu...

MasyaAllah...giler ke apa si U** ni....

ko dah buat laporan kat pejabat agama ke.

dah..dengan imam pun saya dah mintak nasihat....
tadi dia kol..dia menyesal..dia nangis..saya pun nangis...
anak anak kecik lagi nak faham...asyik tanya saya..bila ibu nak balik rumah kita ni..asyik duduk rumah nenek jer...

Aku sedih...malam tak dapat tidur mengenang kan mereka...
Pada aku, kedua mereka ni amat baik...
sangat hormat kan kami....
tapi...
masaalah rumahtangga , mereka saja yang tahu...
biar  kan lah mereka selesai kan dengan cara mereka...
Aku hanya seorang pendengar...aku simpati....

Aku dapat rasa gegaran tiang Arash bila talaq di jatuh kan....

aku pernah baca...

Kuat seorang lelaki itu bukan terletak pada  senjata nya..
tapi..
pada kekuatan nya menahan SABAR...

Friday, December 10, 2010

masak apa hari ni....

Malam tadi aku  ajak PA pergi pasar malam...cari ikan...

dalam fridge dah tinggal air batu saja....

semalam masak sardin....semua komplen!

cari lah gerai jual ikan yang biasa aku beli....

yang ada ikan belanak kecik..tulang banyak weii....ikan kembung..ikan baru ni,,dan cencaru...

aku beli cencaru sebab aku memang suka cencaru jenis hitam ni, dan ianya ikan baru naik jugak!
aku beli ikan bukan main kilo ya...main kira berapa ekor saja..hahahaa
semua nya 8 ekor....


dalam kepala ingat nak masak asam pedas....sedap nya.....

gambar asam pedas tu saya punya ya...siaran langsung dari atas dapur...
dan aku juga beli kangkung....


tapi aku tak masak macam gambar bawah ni laaa..goreng biasa saja....hahahah

Petang ni nak buat kueh apa ya..

semalam buat cucur bilis..habis sekilo tepung aku bancuh....

petang ni....buat cucur bawang je laa...

semua image melain kan lauk asam pedas diambil dari pakcik google....


boleh cicah dengan kuah asam pedas ni......Yezzaa!!!

Wednesday, December 8, 2010

warna warna kehidupan

Masa naik bas Mara Liner hari tu, hati seriau jugak....yelah....dah banyak kali cerita kemalangan yang membabit kan bas ekspress ni...
tapi Datin cakap tak da apa apa lah Zah....I dan kawan kawan I selalu naik bas...InsyaAllah selamat..

Aku dan PA duduk di hadapan ,belakang pemandu..Datin belakang kami...ada la dalam 20 orang penumpang dalam bas...

Bas ni selesa...pemandu dia pun ok...loghat pahang nya terserlah...
Bas bergerak tepat masa nya....setiba nya di pekan mana ntah..tiba tiba ada seorang gadis datang menghampiri pemandu...mula mula aku tak peduli lah apa yang dia cakap..tapi bila aku lihat mereka bersoal jawap....kami pun pasang telinga....lepas tu dia pinjam hp pulak...

aku tanya ...kenapa ni....

Hp saya tertinggal kat rumah ...tadi saya kol bapa saya suruh hantar kan ke stesen bas, tapi bas dah bergerak..so dia tgh kejar bas ni kat belakang....boleh tak berhenti sekejap pakcik...

Jangan lama kata pemandu sambil memberhenti kan bas ke tepi....

Dia pun menalipon bapa nya mengguna kan hp PA...abah saya ada kat belakang bas dah..kata nya....

Laaa...nyawa dia tertinggal rupa nya..kata ku pada PA....

Bila bas dah memasuki lebuh raya gambang...

tiba tiba aku lihat ada sesaorang yang identiti nya complicated sikit(hehehe) menghampiri pemandu...
lepas dia bercakap ngan pemandu..ku lihat dia terduduk dekat tangga bas dan termenung...

Kenapa bang...tanya PA...

dia salah naik bas....kita nak ke KL..dia nak ke terengganu!

maka berderai lah ketawa dalam bas ni.....agak nya malu budak ni...

ko tak tenguk ke tulisan besar kat depan ni masa nak naik...aku letak kemain besar tu..KUALA LUMPUR/KUANTAN
saya main naik saja pakcik...saya tak perasan....

Abih macam mana, saya tak boleh pusing hantar kamu balik ke kuantan..ni highway....

ko pergi jer KL..lepas tu naik bas pi terengganu...kata PA...

belum pernah terjadi orang salah naik bas ni sepanjang saya jadi pemandu ni...rungut pemandu tersebut...

nasib kamu ler..kalau ada bas ke lain ke kuantan nanti..kalau dia berhenti isi minyak kat R&R nanti..boleh ler kamu tumpang naik bas tu..kalau idak..naik kat KL laa....kat Putra...

Budak tu senyap jer...duduk kat tangga bas tu....tiba tiba aku lihat bas berhenti dan ku lihat pemandu bas membuka pintu bas dan menyeberang highway...

oo ada bas plus liner sedang berhenti mengisi minyak di sebelah sana...

dia mencari pemandu bas tersebut dan memberitahu hal sebenar nya...

kemudian dia pulang semula ke bas kami...

mana budak tadi....ah cepat sikit.....nasib kamu baik....ada bas tu ke kuantan....

macam budak pompuan jer...tapi berpakaian macam lelaki....

aku lihat pemamdu bas menolong dia melintas ..mujur kereta tak banyak...

selesai satu kes....

lepas ni apa lah pulak....hehehe

PA membisik kat aku...apa kata...kita cakap kat pemandu ni..yang kita tertinggal anak kat stesen bas....

tok sah lah bang..silap silap kang kita pulak kena hamput dek dia....

hahahahah

pemandu yang baik hati....
lupa nak tanya nama dia....
tapi bawak bas laju gak......

Monday, December 6, 2010

Eat Pray Love......

4 dec...
kami ke Kuantan berduaan saja, anak tak mau ikut sebab bagi can kat abah dan mak dia ber honeymoon ..dah 28 tahun wooo.....

Memula kan perjalanan jam 6.20 pagi....takut jem...mesti orang ambik cuti panjang ni sebab selasa cuti awal muharam.....

Tapi...


Sepanjang perjalanan, jalan lengang...boleh lenggang lengang kangkong saja....

Aku cakap kat PA..tak usah bawak laju laju....take our sweet time laa...lagi pun check in hotel jam 2 petang...lama lagi tu...

Tapi....punya lah boring dan mengantuk sepanjang perjalanan...hari pulak hujan tak berhenti...sedap laa aku buat taik mata....hahhahaa....



okay...dah sampai Kuantan..
bergambar dalam hujan....









Lunch jam 11 pagi...lapar laa....





tapi hujan masih turun lagi...mana nak pergi ni....


jom ronda ronda...


 




kreatif betul orang MPK ni...macam macam papan tanda ada!!!

PA ni kalau lepas makan...mesti cari teh tarik..so...masuk lah restoren D Taj...
ramai betul orang kat sini makan beriani kat sini but diaorang makan dengan ayam goreng!



Eh...macam pernah dengar jer nama bukit ni....sapa ya....

Lepas ni check in laa...tidor sekejap..buat solat jamak semua...tengok kat luar ..masih hujan 
bang...tak kan nak memerap dalam bilik jer...jom la keluar...
perut saya dah berbunyi ni....
jommmm....

Pi Teluk Chempedak....




Nak jugak ambik gambar walau pun  hujan lebat....hmmmm
I texted Datin Mamasita..kak..saya ada kat Kuantan ni....
ok...lepas maghrib ni kita lepak minum teh tarik ya...
oraits!..tapi kak..PA kata dia hantar saya jer..dia malu...
Kalau PA tak datang, kak huda tak mau jumpa dia lagi...
mak oi...hehehe..ok ok...



Kami pulang jam 11 malam...
Bessok I will pick you at 8 am..kita breakfast sama sama ya...
alahai kak...buat susah2 ker...

end day 1.......

5th Dec 2010...

got a call from Datin...Zah...kat rumah akak ni, elektrik putus...auto gate tak boleh bukak..so kereta tak boleh keluar ni..can you datang jemput I kat rumah tak...
PA cakap OK...
so we lenggang2 kangkung la...boleh lupa pulak kat mana hala ke Tlk Chempedak ni....
pusing lah mencari cari..ok..dah jumpa...

dah jumpa simpang nak masuk ...tetiba..."Gedegang!" berpusing kereta kami...
aku menjerit..bang, u langgar divider ker...badan ku terasa sakit sangat....
mana ada ...kita kena langgar laa...

Aku menjerit kesakitan..rupa rupa nya tali keledar menjerut pinggang dan perut...PA dah kelam kabut berhenti kan kereta...awak sakit ker...
lama aku menahan sakit....ok ok ..dah ok sikit....
jom lah pergi hospital...Im ok bang...perut je senak ni...








Datin datang berlari dari rumah dia bila aku call dia yang kami di langgar...kata nya belari ala ala Amazing race.....Terima kasih kak...Dia dengan berani nya melerai kan agent2 tow truck ni yang berebut mendapat kan pelanggan..adoiii pening kepala kami....Dia juga yang membawa aku ke medical centre buat checkup.....


ni lah kereta yang melanggar kami..Ah soh tua yang drive....saya mau pigi bili gula ooo..kata nya.. tala lampak ada keleta...
aku pun bersyukur yang dia pun selamat..maybe trauma agak nya....macam aku!!!

dah check out dah ni......

meh kita ambik gambar je laa....




rescue 911 dah mari...
Our Datin datang dengan maula (kawan Banun..hensom budak nya..boleh buat menantu...)


kemana la pulak...

stesen bas laa
 balik KL...

Datin pun ikut sekali
dia nak lawat anak nya Jannah di hospital



terima kasih kak huda,,,
tak terbalas kami atas budi baik akak ,

Terima kasih kerana sudi menjadi kawan kami....
Hanya Allah saja yang dapat membalas segala pertolongan akak.
Dan saya berharap agar akak di limpahi kebahagiaan dunia akhirat...
Aminnnn.....



iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails