Friday, December 10, 2010

masak apa hari ni....

Malam tadi aku  ajak PA pergi pasar malam...cari ikan...

dalam fridge dah tinggal air batu saja....

semalam masak sardin....semua komplen!

cari lah gerai jual ikan yang biasa aku beli....

yang ada ikan belanak kecik..tulang banyak weii....ikan kembung..ikan baru ni,,dan cencaru...

aku beli cencaru sebab aku memang suka cencaru jenis hitam ni, dan ianya ikan baru naik jugak!
aku beli ikan bukan main kilo ya...main kira berapa ekor saja..hahahaa
semua nya 8 ekor....


dalam kepala ingat nak masak asam pedas....sedap nya.....

gambar asam pedas tu saya punya ya...siaran langsung dari atas dapur...
dan aku juga beli kangkung....


tapi aku tak masak macam gambar bawah ni laaa..goreng biasa saja....hahahah

Petang ni nak buat kueh apa ya..

semalam buat cucur bilis..habis sekilo tepung aku bancuh....

petang ni....buat cucur bawang je laa...

semua image melain kan lauk asam pedas diambil dari pakcik google....


boleh cicah dengan kuah asam pedas ni......Yezzaa!!!

16 comments:

  1. telan air liur i tau...sedapnya asam pedas dgn kangkung...

    ReplyDelete
  2. Maka dengan ini dimaklumkan hari ni saya TAK masak. I'm heading to your house right now!

    ReplyDelete
  3. lyana.

    balik nanti datang sini ya...kita buat pesta asam podeh!

    ReplyDelete
  4. Sedapnya asam pedas.Petang ni saya masak maggi tapi dengan perencah buatan sendiri....Maggi bantuan banjir hari tu.Jemputlah.

    ReplyDelete
  5. Naz,
    datang laa..lambat nanti habis....kat rumah ni semua macam piranha jer

    ReplyDelete
  6. Oh, I baru buat cucur bilis pagi semalam... habih licin makan berdua dengan mak aje...

    ReplyDelete
  7. sekilo tepung kak? mesti sedap punya pasalkan....

    ReplyDelete
  8. Pi Bani

    kat rumah ni apa je yang di masak,gerenti licin gak...lepas tu sibuk nak pi jogging laa, diet laa...

    ReplyDelete
  9. Kak MM
    jom la datang sini...makan sama sama..share ngan asam pedas ikan patin akak tu...

    ReplyDelete
  10. Zany,
    sekilo tepung tau tak zany...ni nak baut lagi...esok nak beli udang pulak...

    ReplyDelete
  11. La awat tak suruh PA pi mengail.. ha..ha.

    ReplyDelete
  12. Sedapnya bila makan ramai-ramai, laju aje....

    ReplyDelete
  13. Aunty Ezza,
    Cencaru sumbat belakang pun sedap. Kat sini takde ikan cencaru tau. Kempunan tengok gambar tu. purrr....meow!

    ReplyDelete
  14. Salam
    Asam pedas Kak Ezza tu memang menggamit! Saya biasa lempahkan kuah asam pedas (ikan apa pun) bila makan nasi. Tak payah lauk yang lain!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails