Thursday, December 16, 2010

Cencaru lagi.....

Tadaaaa!!!!

hari ni tak masak asam pedas ya......




Cencaru sumbat belakang....

perasan ada beli jering..cari2  tak da pulak...
maybe tak beli or lupa nak bawak balik.....
Hmmm....

13 comments:

  1. ni faveret i nih...hanya dgn cara goreng mcm ni saja yg buat i makan ikan...:D yum yum!

    ReplyDelete
  2. Ermm lama tak masak ikan pakai jaket ni.Kegemaran saya bila sumbat sambal dan bawang besar.goreng bagi garing.

    ReplyDelete
  3. Cencaru belah belakang cicah air lada kicap, perah asam limau.

    ReplyDelete
  4. takder kuah ke kak? cicah ngan air asam ke kicap cap kipas udang..?

    ReplyDelete
  5. kak,
    dulu kat itm, hostel, kalau ikan jaket, ramai yang lari.
    bila dah kerja tau susah payah cari duit, tau macam mana mahalnya harga ikan, sedap sungguh ikan jaket kan. kena cara masak, mau dua tiga ekor makan.

    ReplyDelete
  6. salam kak ezza..
    saya pun selalu jadi cenggitu..
    perasannya ada beli..
    kadang-kadang memang kita ada beli.. tapi orang yang jual tu tak masukkan sekali dalam barang2 yang kita beli... yang lain ada.. yang kita nak sangat2 tu yang takda....
    biasa sangatlah tu....

    ReplyDelete
  7. YANA...
    sekarang ni musim tengkujuh so ikan banyak yang tak da dan tak berapa fresh,,tadi pergi pasar nampak ikan ni terus beli sebab dalam banyak banyak ikan, cencaru ni lah yang hensom sikit...sekilo rm4.oo saja..so dalam kepala nak buat sumbat je laa..
    sedap makan panas panas...

    ReplyDelete
  8. alang dan sherry,
    ada kuah..sawi masak air..akak buat sambal belacan..ingat nak ulam dengan jering...cari dalam plastik dah tak da pulak...

    ReplyDelete
  9. mamason..
    biras saya sumbat dengan asam jawa dan cili kering mesin..sedap gak

    ReplyDelete
  10. zany,
    memang lah masa kita sekolah dulu, bila mak beli ikan ni kita asyik mengeluh jer....bila dah kawin dan anak ramai macm akak ni baru padan muka akak ni.....beli sebab kuantiti bukan sebab kualiti dan murah...hahaha

    ReplyDelete
  11. Rahmah...
    agak nya banyak sangat makan kepala ikan ni, tu sebab lupa memanjang jer kita ni...hahaha

    ReplyDelete
  12. perasan ada beli jering..
    cari2 tak da pulak...
    maybe tak beli or lupa nak bawak balik.....
    Hmmm....
    Welkang to de club...

    ReplyDelete
  13. Aunty Ezza,
    Kita tak pernah makan ikan ni sebab Mama kita tak pernah beli (sebab takde orang jual pun kat sini). Nanti bila-bila kita pindah Malaysia, jangan lupa masak untuk kita tau! purrr.....meow!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails