Wednesday, December 15, 2010

sembang si Yaya

Malam tadi sebelum nak lelap kan mata, aku dengar Yaya bercerita tentang rakan rakan kelas nya...

mak Fatin tu kaya, ada restoren.....
mana ada lagi, jawap aku.....
restoren dia  kan dah tutup tu....

tapi ari tu Yaya pergi rumah dia, tv rumah dia besar..lagi besar dari rumah alin...
yelah......kata ku...tv rumah kita pun besar..tak perasan ke...
tv rumah kita pesen lama mak....tukar lah mak..
pasal apa nak tukar yaya, elok lagi tu....

Hmmm...dia mengeluh....

Mak...
apa lagi yaya....
boleh tak yaya sekolah kat sekolah swasta...
ha!...mana pulak dia apat idea ni..kata hati aku..
kawan yaya yang sama mengaji tu cakap dia  sekolah swasta....satu penggal bapak dia bayar rm3 ribu lebih....
amboi amboi yaya...ko ni pergi mengaji ke atau apa....

lama dia diam....berpikir lah tu....

Mak...
apa lagi...
Yaya nak pergi luar negara laa...
mula lah budak ni.....
jom pergi mexico lah mak....

ko nak cari kat mexico tu yaya....

aku dah mula nak gelak ni....

jom lah mak....asyik naik uncle ford jer..
yaya nak naik kapal terbang pulak...
aar..apa kata kita pergi amerika....
boleh lawat untie salma....

apa kena dengan budak ni...
asyik merapek tengah malam buta ni...

mak...mak ...mak..
mak jangan nak  tipu laaa..
kalau mak tidor yaya tahu laa...
mak tidor bunyik bising!!!!!

nak kena budak kecik ni.......

(budak kecik ni kekadang tidur ngan kami...ikut angin dia)


15 comments:

  1. Ohh... yang tidur bunyi bising tu mak yaya lah ya??! :)

    ReplyDelete
  2. Sweetnya Yaya.


    @yang pasti kak Ezza kaya budi bahasa ...Sangat kakak-kakak gitu bagi saya!

    ReplyDelete
  3. Salam Ezza,

    Yaya ni rasanya dah tak budak kecik lagi, nampak macam anak dara sunti dah.....:-)

    Gitulah budak-budak, selalu nak bandingkan dengan kenkawan yang kaya raya, terkedu kita di buatnya!

    Zah,apa dia ingat Mexico tu dekat???? kakakakakaka!!!

    ReplyDelete
  4. Pi..

    jangan bagitau sapa sapa taau....hihihi

    ReplyDelete
  5. sherry...
    you belum tengok the other side of me...hahaha....keluar tanduk tau!

    ReplyDelete
  6. kak yan...
    saya pun heran mana dia tau pasal mexico ni...tu yang nak tergelak ....pada kami yaya ni masih budak kecik kak oi...anak bongsu kata kan....hahaa

    ReplyDelete
  7. apasal jauh sangat sampai ke mexico tu kak? negara yang tak pernah2 masuk dlm senarai impian orang selalunya.

    ReplyDelete
  8. tu lah pasal..ntah mana dia dengar nama tu..entah cerita apa dia tgk kat tv tu...hahaha

    ReplyDelete
  9. Kalau pergi Mexico nanti PA tak nampak jalan dimana2 sexy kahkahkah...

    ReplyDelete
  10. Anak anak ni kalau pasal mengenaikan mak diorang ade aje kan...? Pengaruh kawan sekolah tu ezzah...samalah ngan yang kat umah ni

    ReplyDelete
  11. Mexico? Ummppp....penat woo naik kapal terbang duduk lama sampai +- 20jam. Tak leh gi kejap-kejap bgtau kat Yaya. Kurang-kurang sebulan ke...baru berbaloi!! Nak tau mana tempat nak jenjalan aunty Kay & aunty Zai leh tolong guide....he he ;)

    ReplyDelete
  12. haha tegolak den. budak2 macam tu lah za. tepengaruh na dengan kengkawan. bila kawan cerita pergi holiday sana sini kat luar negara nun anak kita pun samalah nak merasa gak haha.. kalaulah duit boleh petik kat belakang rumah je ek za.

    psst.. ingat kakpah je yang bunyik bising masa tido.

    ReplyDelete
  13. Saya rasa dia tengok iklan dua budak kecik naik beskal macam zorro tu ler kak ezza, dalam iklan budak tu cakap nak pergi mexico? kalau tak silap ler telinga ni mendengar...:P

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails