Thursday, June 23, 2011

Masak apa hari ni...

Hari ni aku tak tau apa nak masak..

selongkar peti ais, jumpa shitake mushroom yang tah bila aku beli..tapi masih elok.

Kacang boncis yang minggu lepas aku beli pun ada..dah nak kering dah...


Teringat pada blog kakjee..dia ada masak sayur boncis ber cendawan ni..so aku pun masak jer lah...

Sedap..walau pun rencah nya cuma bawang, bawang putih dan cili api...

Aku godek kabinet atas..wah ada ikan bilis lagi..

dah lama tak buat sambal tumis...

baru teringat..sabtu lepas aku ada beli terung pipit....aku main beli jer walau pun aku tak pernah makan...

tengok blog kakjee..semua bende jadi terpengaruh...hahahah

maka jadi lah sambal nya...



Ikan nya pulak...ada 2 ekor ikan sardin ...sejuk kotai dalam freezer...tak pa..tu malam karang baru goreng..

Bila aku makan tadi...amboi mak..sedap nya...hihihi puji diri sendiri lah....


4 comments:

  1. kak ezza..
    tompang makan sekali...
    sebab kak ezza kata kak ezza masak sedap...
    terasa nak cuba masak nanti resepi kak ezza...

    ReplyDelete
  2. Salam, terung pipit memang sedap, masak cili api dgn ikan keli..power sangat..

    ReplyDelete
  3. mmm..
    bagus juga sekali sekala spring cleankan fridge tu..
    sambil mencuba resepi baru..
    alahai terlior lah pulak!

    ReplyDelete
  4. Zah,
    Alang pun masak goreng buncis sama cendawan. Ada pula udang sederhana yang tak habis masak tempoh hari.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails