Monday, June 20, 2011

Rezeki

Macam macam berita minggu ni...

dan cuaca pulak panas...

Lepas masak tengahri sabtu lepas, aku ajak PA pi ronda ronda...

Boring lah duduk rumah..dan PA asyik mengadap pc jer...

Nak kemana ...tanya dia..

Pergi Pulau Ketam ok tak..

berpuluh tahun tinggal di sini, belum sekali pun kita ke sana...

Malas laa..Panas ni.kata PA..

ok lah bang..jom pi Sejangkang lah..hari tu kata nak tengok pengkalan dia...

Masuk simpang Batu 7 Sejangkang, aku lihat banyak banglo banglo mewah baru di diri kan..suasana kampung..nyaman sekali..

Ada dusun durian...dan buah durian bergantungan sana sini...

gambar dari pakcik google



Bang, apa kata kita beli tanah kat sini...suka pulak saya melihat kampung ni...

tenang jer....

Mahal agak nya harga tanah kat sini....nanti nak buat rumah duit lagi..

mana lah kita mampu...

Hmmmmmm......

Sambil aku bermenung2, aku lihat PA membelok ke kiri..

Ishhh  ada kilang membuat bot dan kapal!

Rupa nya kami dah silap jalan..tapi tak apa lah sebab kami dapat melihat bende baru....

perjalanan di terus kan....air laut dah lama pasang ni...laju saja pergerakan air...

di  Pengkalan, aku lihat bersusun sampan sampan di tepi..agak nya nelayan dah balik rumah kot...

Tak da rezeki lah nampak nya...ingat kan kalau sempat boleh lah membeli hasil tankapan mereka ni....

Maka kami pun berpatah balik ke ...


Sini...

ini pun rezeki gak..walau pun kena bayar sendiri...


Mee Jawa...PA punya..

Tapai ubi..kami yang ,makan sama sama..sedap!

Apa sal berikat getah hp PA ni.....




Meehoon sop...tak sedap..sop macam rasa air paip jer..
Di kedai Barakah ni, Satay dia paling lembut dan sedap..dah naik 60sen secucuk..mahe wooo

8 comments:

  1. SALAM,
    MASIH MURAH SATE TU ! DI KAJANG 70 SEN

    ReplyDelete
  2. Di Satay Station, sataynya 90 sen secucuk - tapi besar dan kuah pun sedap. Sesekali bolehlah makan. :)

    ReplyDelete
  3. LH
    melopong mendengar harga satay...lain tempat lain rege nya..

    ReplyDelete
  4. kakchik...rege ni mau melompat teman bila nak membayor nya...

    Ishh mahe nya....

    ReplyDelete
  5. Aunty Ezza,
    Kat Hj Samuri pun 60sen. Dulu Mama selalu buat satay sendiri...sekarang? Beli je senang, dia kata. Dah malaslah tu. purrr...meow!

    ReplyDelete
  6. satay owh satay...wlaupun mahal enko tetap menjadi pujaan hatiku...

    sesekali jalan2 tepi laut menikmati perkampungan nelayan best jugak ek...

    ReplyDelete
  7. gadget yang diatas tu...tapi dah jumpa yang berplaster handiplast lagi.

    ReplyDelete
  8. Ezza,
    Alang suka juga leisure drive ni Tapi mesti ada 'dreber' supaya kita boleh pandang kiri kanan sambil shoot sana sini.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails