Saturday, May 28, 2011

Udang masak Tempoyak....

still in the making.....


Hari sabtu memang aku tak masak pun...

Dah di istiharkan hari cuti untuk aku....hahhaah

semua beli saja..selalu nya nasik ayam Pak Nan lah...

Tapi hari ni aku rasa aku nak masak..

sebab malam pasar malam haritu, ada orang jual udang kertas...fresh dari laut..

Naik parkinson tangan aku masa nak membayar harga udang ni...

PA tanya...nak masak apa udang ni....

entah lah bang, belum ada idea lagi...payah payah kita goreng kunyit saja...

Tapi masa berjalan balik ke kereta, nampak pulak orang tengah jual durian...siap ada tempoyak sekali..

So aku beli lah ..3 bungkus RM5.00..

maka aku cakap..kita masak tempoyak lah udang ni..

PA lagi lah setuju, sebab memang dia suka sangat lauk ni...

Saya masak hari sabtu ni lah bang...

Eh kan awak tak masak hari sabtu...

ala..kalau saya nak masak, sapa lah nak marah pulak..kan...

So...siap lah sudah lauk hari ni...


dah siap....

3 comments:

  1. Zah selalu masak yang 'menggiurkan'. Udang + tempoyak = kolestrol tinggi ma....

    ReplyDelete
  2. bukan selalu masak udang,tempoyak dan bersantan ni Alang...mahal belanja nya...

    ReplyDelete
  3. Aunty Ezza,
    Mama kita tadi buat masak tempoyak nogori...ala...yang ada pucuk ubi + daun kunyit + tempoyak + santan + udang + petai tu! Sodap! Nak???? purrr....meow!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails