Monday, November 14, 2011

Menggigau ker?

Dalam sebulan dua ni...

malam dah tak tenteram lagi...

ada jer komplen dari anak anak aku...

tengah tengah malam menjerit...

terperanjat kami ..takut tidor di bilik  sendiri..

so penuh lah bilik kami....

Pun..

ada kala nya mereka ni ketakutan...

mak..macam ada orang tindih lah....ujar Hani..

yelah mak...Yaya pun kena...

Yang abah dia pun kena....meracau racau tengah malam..

macam orang bergaduh....

Nasib baik lah aku ni jenis cepat terjaga...

mengejut kan dia dari mimpi/ngigau ker..bukan senang...

kalau sekali dua terkena tak apa lah..

kalau bende yang sama berulang ulang....

rasa pelik gak...

baru aku perasan..

bila nak kena tu...mesti aku terdengar bunyi bumbung berderik2 macam di pijak....

sangka ku selalu nya...Kucing laaa..

Tapi..malam minggu lepas...\

aku terjaga dari tidur kerana terasa nak buang air kecik..

bila selesai urusan..aku ke katil semula..cuba nak sambung tidur..

sedang mata terkebil kebil..

aku dengar bunyi bumbung macam di pijak pijak...

lepas tu aku dengar PA menggigau...

keluar keluar.keluar....

aku berpaling ke arah nya....

cuba memanggil nya..bang...bang...

keluar keluar keluar..dalam suara nya...

aku panggil pelan pelan ...bang ..mengucap bang...bangun bangun...

lama baru dengar suara dia menyahut....

tepuk bantal tu dan pusing kan...dia beristifar....

Esok nya masa aku tanya dia...

cuba story sikit hal malam tadi...

dia menung...saya bergaduh dengan hantu...dia keluar dari dinding dan nak duduk atas  kepala saya...saya maki hantu tu....suruh keluar....

Hari tu...saya nampak macam ada pompuan bertudung masuk dalam bilik..bila dekat dengan saya macam lelaki plk rupa dia..nak cekik saya...tu yang awak dengar macam macam tu...

Aduh.....anak anak cakap macam ni..abah dia cakap macam tu...

kenapa pulak ni....

Nak buat apa ya...

Sekarang ni setiap pagi aku main kan surah AlBaqarah....

10 comments:

  1. Ezza
    Dot3 dari bukit Broga dah ikut balik rumah tak?

    ReplyDelete
  2. seram ye diganggu begitu. mujur kak ezza tak kena. saya pun pernah dengar bagus baca al-baqarah. semuga kak sekeluarga selamat dari gangguan mungkin perlu bantuan orang alim yang boleh beri amalan yang sesuai untuk menghalau makhluk itu.

    ReplyDelete
  3. semoga apa yang mengacau tu , tidak lagi datang ...

    ReplyDelete
  4. benda2 macam tu memang wujid, kekadang sambil lalu menyinggah tak mustahil jugak ada yang menghantar kerana hati org lain2 kalau tak kuat imannya senang je dikuasai iblis.

    kak ezza...
    rajin2kan diri tiap2 kali lepas sembanhyang magrib baca yassin kat rumah.

    ReplyDelete
  5. ada bawak balik/petik/terambik pape ke masa g Broga aritu?ada 'benda' ikut balik kot.Standby la air musoffa kak.baca yassin berkumpul ramai2 lepas maghrib.

    ReplyDelete
  6. benda yang mengacau ni memang ada. Panggil ustaz yang boleh menghalau benda tu pergi ke tempat lain..

    ReplyDelete
  7. Aunty Ezza,
    Kata orang (orang lain, bukan kami tau) anak-anak bulus tu boleh nampak benda-benda tu. Cer tengok kalau-kalau dia orang tiba-tiba bulu kembang walaupun kita tak nampak apa-apa....seramlah... hmmm...souvenir from Broga? purrr....meow!

    ReplyDelete
  8. kak som..
    rasa nya bukan dari Broga tu...dah banyak kali kena dah...

    nana..
    Entah lah ..saya ni tak berapa percaya bende2 halus ni..tapi saya akan cuba main kan surah Al baqarah sekerap mungkin dan membaca sendiri..Insyaallah...tapi kalau dah teruk sanga baru panggil ustaz ker...

    ReplyDelete
  9. pB
    mudahan mudahan dia tak kacau lagi laa

    Jun
    heran pulak saya kenapa bukan saya yang di ganggu nya...

    Ain..
    tak de apa apa PA ambik kat sana pin cuma tinggal kan tapak kaki saja...

    ReplyDelete
  10. kak pah
    akan di usaha kan kelak..

    CIS

    Si Miyo tu selalu nampak macam takut jer.. ada kala telinga dia akan tegak semacam..

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails