Friday, November 18, 2011

Mak jangan marah tau!

Yaya!  tolong mak pergi kedai ya....

boleh boleh..kedai aceh ker...(kedai ni depan sekolah dia)

tak jauh sangat pun...

yela...

mak nak beli apa...

Tak pa..nanti mak  tulis kat sampul ni..

Duit nya mak masuk kan dalam sampul ni sekali tau...

Aku mencari duit kecil tapi yang ada rm50 dan rm 1 saja...

Yaya..Ni rm50 tau...nanti bawak balik baki tau....

ok..Yaya beli air kotak sekali ye...

ok..kata ku...
............\

,,,,,,,,,,,,

................

Lama nya Yaya ni pergi kedai.. kata ku pada Hani...

mesti dia jumpa kawan dia tu mak....

tak lama kemudian aku dengar bunyi pintu pagar di buka...

Dia meletak kan barang barang yang aku pesan atas kebinet dapur...

Duit lebih Yaya dah masuk kan dalam beg duit  mak..kata nya...

Yaya nak mandi lah....

Semasa aku tengan sibuk menbgoreng ikan. dia yang baru habis mandi,dengan tuala di badan..memanggil aku..

Mak...kalau Yaya cakap ni..mak jangan marah ya...

Cakap je laa..kata ku..

Janji dulu...pinta nya..

Ok laa...apa dia..

Tadi masa Yaya dah sampai kedai...sampul yang mak bagi tu dah tak da..

Aku cuba menahan diri dari bertanya....

Yaya cari cari sini sana sini...

cari cari....

sampai lah kat longkang rumah Cik Lili....

rupa nya dalam longkang tu....

Nasib baik jumpa!....Lega ..kata nya...

Hmmm Anak...terasa nak membebel tapi dah janji tak leh marah!!!

P/S
Cik Lili tu ada lah jiran sebelah rumah aku...punya lah jauh dia mencari tu!!!

5 comments:

  1. SALAM,
    KALAU DUIT TU TAK JUMPA, MACAM MANA?

    ReplyDelete
  2. Salam Dato

    kalau tak jumpa, pasti lain cerita nya.....Hahahahaa

    ReplyDelete
  3. belum pernah suruh anak keluar beli barang dikedai sendirian dari rumah... tp tunggu dari dalam kereta depan kedai pernah lah...
    rumah jauh sgt dari kedai runcit...
    bila dah janji, mmg tak boleh nak ckp apa2..kan?

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    TKASIH ATAS KESUDIAN MENDAFTAR UTK PERJUMPAAN 18 DIS. LF ALU2KAN.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails