Saturday, November 26, 2011

Hujan hujan dan lapar...

Sabtu pergi Meru..

ada jemputan kawin dari Dr Ibrahim Ghaffar-seorang penyair,pelukis seniman.

Pengantin lelaki nya macam Apek Saiful jer...


Bapa Pengantin perempuan..Dr Ibrahim Ghaffar..


Tiada karaoke tapi ada pemuzik gamelan...adat jawa gitu...




Makanan dia ..nasi beriani gam johor..ok lah..

Balik dari rumah beliau, kami mengharungi jem  dan hujan lebat...





Mula nya nak singgah kedai borong jajan...terpaksa di batal kan sebab hujan tak mau berhenti....

Terus ke Bukit Tinggi, beli ink printer..Mira nak bawak printer ke kolej nya...so laptop I jadi milik dia sementara dia habis belajar bulan March ni...




 Selesai membeli ink, kami minum kopi  kat kedai Kopitiam Pakli..




PA dok mengamuk sebab pelayan nya tak datang datang ambik order...

I pun terus ke kaunter depan tanya kat pelayan yang sedang bersenang lenang tu..

'sudah 20 minit saya tunggu, tak da sapa datang'...

dia terpinga pinga dan  minta maaf...

Hmmm...sakit gak hati...bila kita lambai2 panggil dia tadi, budak ni boleh buat donno jer..

padan muka kena se-das tadi...

Tengok wajah PA ni..uban dah penuh kat muka..nampak garang jer....yelah..wajah I lagi tua kan...
Sampai jer rumah, ada satu suara cakap....

Mak lapar laa...mak adabeli apa apa tak?...

Anak.... anak ,...kenapa lah perut kamu masa time cuti sekolah ni asyik lapar jer....

Hmmm.....









6 comments:

  1. Bila hujan..
    rindu pada secawan kopi panas
    dan biskut lutut kegemaran opah..
    kegemaran ku jua.

    ReplyDelete
  2. ekekeke

    naper tak masak banyak2 dulu sebelom kuar tadi?

    ReplyDelete
  3. Kak ezza..
    anak2 masa musim cuti sekolah ni akan menjadi seperti piranha..
    sekelip mata sebuku roti jumbo habis..
    sekelip mata kena beli telor sepapan lagi..
    bila turun naik2 tangga.. depa jadi lagi semakin lapar... hehehehe...

    ReplyDelete
  4. Hebatnya penyair/bapa pengantin itu!

    Selamat maalHijrah dengan pembaharuan dan peningkatan amalan yang berfaedah.

    ReplyDelete
  5. TAKUTTTTTTTT...
    MUAK SAAANGTA GARANG..

    hok aloh..
    tercaps lock

    ReplyDelete
  6. yuhuuuuu
    takder citer baru keeer...?

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails