Friday, July 22, 2011

tak da rezeki....

Pergi pasar malam malam tadi..


PA hulur RM50.00..awak pergi dulu, saya nak cari parking...

dalam hati..aik..sikit nya...


Maka berjalan lah makcik ni sambil membelek beg duit..

masuk kan duit ke dalam purse dan kemudian masuk kan ke dalam poket baju kurung....

Sambil tu, mata melilau kiri kanan....

lalu depan gerai tudung..berhenti kejap...belek belek..letak balik...

lalu depan gerai nasik lemak kukus...mak oi..laku nya nasik lemak ni...licin semua tray!

lalu gerai durian....lalu jer...malas nak singgah..

Dah nampak gerai ikan...hmmm pelaling kak!..rm3.00 saja..

malas nak beli...kecik sangat...tak da isi...

pergi gerai apek spek bulat...

nampak tenggiri...alamak cantik nya...



apek..tenggiri berapa sekilo..

rm20.00 ..

kasi timbang..sambil hulur kan ikan...

ok ok..mau potong kaa..

Ya .kasi potong sekali....

sambil mata melihat gerai menjual rambutan kat sebelah...

ala rambutan  ni yang elok kat atas..yang lebam kat bawah!..

ikan dah siap potong...aku keluar kan beg duit...

Eh..mana duit ni....ku belek semua tempat...tak ado!!

peluh kat dahi dah keluar....

mana semua duit ni...kosong dah...

S.O.S   PA

bang, awak kat mana...duit saya hilang laa...saya dah beli ikan ni..dah potong ni...

ok saya datang...

So cuma beli ikan saja...

sambil berjalan balik ke Van..aku dok memandang ke bawah jer...

mana tau kot tercicir ke duit aku tu....

Hmm...dalam Van , kena soal jawap...

yaaa..saya letak kat beg duit ni...tak tau macam mana boleh hilang....

Tak da rezeki la tu....

Tapi aku terbau durian pulak...

rezeki durian jer...

3 comments:

  1. kejadian yang tak ingin dialami.Mujur PA boleh datang. kalau tidak mungkin kena siang ikan kat situ.... atau kena kerja halau lalat. hehe.

    ReplyDelete
  2. hahahaaa..
    atau kena ikut apek spek bulat balik pasar naik ven...

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails