Thursday, July 14, 2011

Masak dan makan...


Tak da modal nak tulis laa...
so tengok jer dan boleh buat modal masa Ramadan nanti....


Sambal tumis ikan bilis dengan belimbing buluh...


Sambal yang semua rumah mesti buat  sebulan sekali /atau seminggu sekali kot....sambal sardin...


Masak Bening lobak putih..


Sambal Pari Kering....sori ler..gambar tak clear..tapi sambal ni buat PA makan banyak...


Korma Ayam berkismis hitam...

Enjoy

...kalau nak resepi..cakap jer...

9 comments:

  1. Petang ni ingat nak buat kubis masak lemak putih, sambal belacan, ayam goreng dan sambal tumis ikan bilis. Rnatah jadi, entah tidak. :)

    ReplyDelete
  2. wuih... sambal bolimbing za. Toliur ni.
    sambal ikan sadin tu memang sambal wajib kek ghumah akak. sominggu sokali kono ado haha..

    ReplyDelete
  3. masak bening lobak putih???

    fes taim dengar
    ( ahahaha... gua bukan rajin masak pun..)

    selalu orang makan lobak putih sebab nak bagi nyah itu batu karang

    ReplyDelete
  4. kakchik..saya suka kombinasi lauk kakchik...
    jangan tak buat pulak ya..

    ReplyDelete
  5. kak pah

    nasib baik ada kawan sedekah kan belimbing buluh ni kak..puas hati makan tadi..

    sambal sardin memang sedap kalau di jodoh kan dengan masak lemak labu kunimg...menjilat jari kak!

    ReplyDelete
  6. Dr Singa

    masal bening lobak putih ni selalu orang jawa yang buat..tak kira lah kalau nak buang batu karang ke apa ke..janji lawan dengan sambal belacan..mantap beb!

    ReplyDelete
  7. kak ezza...
    kita pun pestime dengar masak bening lobak putih...
    kalau pegang lobak putih boleh pijar tangan... betul tak? macamana cara nak hilangkan pijar?

    ReplyDelete
  8. rahmah..
    tak da pulak pijar tangan ..biasa jer macam lobak merah jer...
    cuba lah..

    Pb
    senang jer nak buat...tak da rencah pun tak pa..janji ada daun kunyit ..

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails