Tuesday, July 12, 2011

Agenda minggu lepas........

Macam macam berita minggu lepas.....



Emm aku ni dok cari lah baju Bersih ni kat google...


Lepas tu, cari lak Patriot..hmmmm



Lepas aku dengar satu suara...

Ehemmm......

Ni apa hal ni nak tengok tengok baju ni...awak nak order ker...
jangan cari pasal....
awak dah tua buat cara tua..(berdesing you bila dia mentioned that ayat!)


Errr...errr...

Awak ni sesuai pakai baju ni saja....
....
....

......


......

.......

Ye lah.....!mode merajuk!
p/s
Kita bersaudara seagama sebangsa...

Kekalkan perpaduan sesama Ummah...

Cintai lah Negara Malaysia, negara bertuah ini...

11 comments:

  1. saya sangat2 setuju tetapi saya sangat2 stress dengan perkara di atas...heheheee...

    ReplyDelete
  2. JunAina

    saya pun..lagi stress bila kawan kat FB beria ia mempertahan kan pendapat nya...
    saya tak mau menyesal pada akan datang...

    ReplyDelete
  3. kak ezza..
    hahahahaha...
    suka ayat...
    kita dah tua buat cara tua...
    - iyerlah...
    buat apa nak main air dan gas pemedih mata bila dah tua2 ni kan sedap baring2 kat rumah saja.....

    ReplyDelete
  4. saya nak baju merah itu satu...

    tapi bukan yang KJ pakai..

    ReplyDelete
  5. Rahmah...
    memang la sedap duduk rumah dan tgk movie sambil makan cekodok..tapi hati ni teringin nak rasa macam mana rasa nya berrally ni..sekadar nak tahu keadaan sebenar saja....

    ReplyDelete
  6. Kat mana boleh dapat baju yang di bawah sekali tu? Kakcik nak satu. :)

    ReplyDelete
  7. Kak cik dan Dr Singa

    baju tu di hadiah kan oleh seorang makcik blogger lain masa kami buat gathering kat Shah Alam..custom made tu..hahha..nanti saya tanya kat dia kalau ada lagi ya...

    ReplyDelete
  8. Persoalannya apakah yang penting kepada diri saya pada masa ini? Dah selesa dalam suasana anak beranak dan keluarga yang terdekat? Apakah yang patut saya korbankan masa saya sekarang untuk mereka dan masyarakat seugama? Akhirnya saya bertanya, apakah funsi saya di dijadikan tuhan?

    ReplyDelete
  9. Al Manar..
    Kadang kadang,kita tak dapat segala apa yang kita mau dalam hidup kita..Kita rasa cara kita betul dan mau semua orang bersetuju dengan apa yang kita mau. Tapi ada sebahagian lagi tidak dan mereka punya alasan sendiri. Itu tidak bermakna mereka langsung tidak menyumbang ke arah perpaduan dalam Isam. Dan mungkin mereka itu lebih banyak membuat kebajikan dan menyumbang sesuatu dalam membangun kan agama kita. Mungkin cara dan bentuk sumbangan itu lain . tapi percaya lah...dalam bidang apa apa pun mereka laku kan, mereka itu tidak pernah lupa kan tuhan, bangsa dan negara.
    Kita menyembah tuhan yang sama,mengucap dua kalimah syahadat dan berpuasa dan seterus nya.
    Pada saya , saya tak nampak apa apa kecacatan dalam pemerintahan sekarang ni...memang ada kesilapan sana sini..Itu tak dapat di nafi kan. Malah ada yang telah di dakwa dan menerima hukaman.
    Dan saya amat bersyukur dengan apa yang saya nikmati sekarang..walau pun taraf hidup saya biasa saja.

    Have a nice day Tuan Almanar...

    ReplyDelete
  10. Kak Ezza,

    Umur bukan penghalang untuk perjuangan!

    Wajtu Bersih 2.0 hari tuh, a 65 year old retired English teacher, Annie Ooi, came all the way to KL by bus to take part in the rally. She was tear gassed 4 times and drenched in acid laced water 3 times but went on rallying. she is now dubbed Lady Liberty of Bersih. Try Googling her up and read her reasons for doing it.

    Yes, staying at home eating cekodok in front of the tv is safer, but if everybody opted for safe, who would tell our govt that they have acted arbitraily?

    ReplyDelete
  11. "...but if everybody opted for safe, who would tell our govt that they have acted arbitraily?..."


    There are many channels of feedback and voicing out. As it is I don't see the Govt menyekat sesiapa nak kutuk (can see from blogs and FBs)..Even the opposition leaders are free to walk in and out of the country.

    Majority of us prefer the harmonious way...Not marching down the streets chanting slogans or what have yous. Not menyumpah seranah one another. That is why we prefer sitting at home munching cokodok while you guys get tear-gassed for believing in your cause when there is a much better way to do it.


    No Govt is prefect. None in this world is. But thus so far, this is the better one we can have right now.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails