Wednesday, July 6, 2011

Lupa

Orang kata kalau nak elak lupa, jangan makan kepala ikan..

jangan lupa makan kismis..

Hmmm...makan kismis ok lah,,

tapi bab kepala ikan ni susah lah sikit..hahahaa

Semalam aku ke kedai..nak beli ikan , semua nya mata macam orang hisap dadah..lembik pucat jer..

so aku beli lah daging lembu...dah lama tak merendang ni..

Add caption


Pastu aku beli baked beans, telor ayam..dan susu low fat..

nak buat sarapan untuk budak bertuah ni..dia nak makan sramble eggs with baked beans la konon..

Tapi bila aku tengok dia laju jer makan masa pagi tadi, tau lah aku tekak  budak ni ala ala western..haha

kalau aku buat bihun ker cekodok ker...dia ambil bau jer....tak da selera kata nya...

Subuh tadi, Hani nak duit belanja..aku suruh ambik sendiri dalam beg duit aku..

dia cari tak jumpa...

mana lak pergi beg ni..memang aku ingat aku ada bawak masuk semalam..

atas meja tak da, atas tv tak da..kat pc pun tak da..

cari dalam kereta pun tak ada...

PA cakap tercicir kat kedai kot...

mana ada....tapi kat mana lah pulak bende alah ni...

Masa mira kemas bilik tadi, dia nampak beg duit dalam henbeg aku rupa nya....



Baru aku ingat...malam tadi masa masuk bilik..aku campak kan kat dalam beg...hahahahah

Lupa lupa.......

4 comments:

  1. Kakcik pernah sekali terlupa letak beg duit entah di mana (masa bapa baru meninggal dan nak buat kenduri tahlil), puas menung dan pucat muka sebab kebetulan duit banyak dalam tu. Rupa-rupanya kakcik yang simpan dalam almari. :)

    ReplyDelete
  2. nasib baik tak ingat toyol ke..:)

    Jah

    ReplyDelete
  3. Kak Eza,
    kepala ikan boleh makan. Otak tu yg ada enzim jadik pelupa tu. Dalam kitab pun ada. Eh mata ikan silalah memakan. bagus adanya.

    p/s nak cicah roti dengan rendang tu plsss...

    DeeDee

    ReplyDelete
  4. akak


    at least akak jumpa gak beg akak tu


    pB sampai lar tak jumpa lagi cincin kawin pB ....

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails