Monday, July 18, 2011

Lu langsi, lu mati....

Aku capai henpon...

cari nama orang yang nak aku call..

dan tekan dial.....

oo ada nada dering...lagu omputih .....

ada orang angkat.....

Assalamualaikum...aku bagi salam...

suara budak kedengaran...

sapa ni...kasar nya bunyi nya tanpa menjawap salam ku.

Mak ada tak...aku tanya...

lu sapa...bentak budak itu,,,

lu cakap lu sapa baru gua panggil mak...

amboi!...nak kena ni budak ni..

aku mula lah bertanya..

kamu tak sekolah ker...tak nampak ke  nama sapa yang panggil kat henpon tu...

Lu cakap baik baik aarr...lu mau mati kaa...kata nya....

Aku dah naik geram....kalau lah budak ni depan aku..dah tentu aku tampar mulut nya....

Tanpa berfikir panjang...aku pun jawap...

EH BUDAK ....LU JAGA AARR..

LU LANGSI ,,,,,LU MATI...

aku tutup talipon..

pastu aku menung...

lepas tu aku gelak....Adoiiii....

budak tu anak sedara aku yang baru berumur 10 tahun....

Ini lah jadi nya kalau mak bapak membiar kan anak anak menonton filem yang ganas...yang langsung tak sesuai untuk kanak kanak yang belum tahu menilai mana baik dan buruk.




Apa akan jadi selepas ini..aku tak tau..aku dah malas nak menegur atau nak membetul kan keadaan sebab sering kali aku ni di salah tafsir kan.

Dan aku berharap agar semua nya selamat dan sejahtera hendak nya.

3 comments:

  1. Salam Kak Ezza,
    Baca post ni tadi kat tempat kerja...terbahak sorang sorang...esp bab your response tu :D

    ReplyDelete
  2. budak2 zaman sekarang ni mengharuskan harga cabai dan cili padi melambung tinggi.. :o
    hanya sanya kerana ibu bapa harus menggunakan itu semua sebagai pencuci mulut anak anak mereka ;(

    ReplyDelete
  3. zah - hehehe, garang siot si zah ni! mintak2 it's just a phase bagi that small boy..dibuatnya sampai ke dewasa, harulah jugak.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails