Tuesday, February 15, 2011

Yaya lagi......




Tengah bengang ni.......

Yaya tak mau sekolah esuk..

sebab....

kerja sekolah tak siap sebab buku math hilang..

Hari tu aku nampak buku tu tergolek2 kat kain yang belum di lipat..atas sofa ruang tamu ni...

aku dah suruh dia simpan.....dia kata nanti kejap nanti kejap....

lepas tu aku dah lupa pasal buku tu.....

dia pun ada aktiviti sekolah...tak bawa ke  beg ke sekolah...

Isnin lepas aku nampak dia buat kerja sekolah, dia ....pinjam buku kawan kata nya..

tahun lepas, 3 buah buku teks aku kena ganti...entah mana dia letak...

Ni baru bulan Feb...dah mula hilang ke...

cuai,tak ambil kesah..memang perangai dia...

Nampak nya budak ni kena di ubah sikap nya....

sikap yang tak kisah,....tak apa....nanti kejap....

Memang kena ubah 360 degree..

Dah tak boleh ingat dia ni budak kecik lagi...

makin di manja..makin ambil kesempatan...

Apa yang dia nak semua dapat...

Dia tau dia ada kakak yang ramai so selalu nya dia take for granted dengan kami...

pakaian,beg sekolah,pencil box,kaler pencil,..semua nya kakak dia yang urus kan..

ini lah jadi nya..

beg hilang..kakak yang tolong cari kan...

baju sekolah dan baju berjalan, semua nya kakak dan mak yang siap kan..

dia cuma tau..pakai...duit sekolah pun kita kena ingat kan ..kalau tak...tak belanja lah dia waktu rehat...

Lepas ni....tau aku nak buat apa...





Macam mana aku didik kakak2 nya,,,macam tu lah aku akan buat kat dia...siap lah kamu....

Hmmm.......Yaya yaya....

4 comments:

  1. Tu dia, naga dah nak keluarkan api,hehehe.
    kak ezza, anak tunggal kita pun lebihkurang jugak, sekali sekala keluar api dari mulut mak dia baru kecut perut.

    ReplyDelete
  2. Ezza,
    Yaya....emak dah beritahu satu dunia tu...Jaga-jaga bila mak dah mengaum...duk asramalah, boleh belajar berdikari dan disiplin diri.

    ReplyDelete
  3. jeng - jeng...ibu dah hangin Yaya...
    buat bersabo kak....

    ReplyDelete
  4. ha mak..
    tu la manjekan sangat si yaya.. bila alin suh dia belajar buat air teh, mak xkasi..bila alin suh dia buat sandwich, mak xkasi, mak asik suruh kitorang je...hehehhehehe

    xpe2, yaya bila besar akan mewarisi perniagaan keluarga. hhehhehehehhe

    alin

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails