Tuesday, February 22, 2011

Misteri...

Sabtu  pagi..kecoh kejap kat rumah ni..

Apa tak nya...mencari hp PA yang tiba tiba lesap...

Tiba tiba Mira pun heran...mana pergi nya HP dia...

maka sesi mencari di mula kan..memamg tak jumpa..

Siapa pulak nak ambik hp PA..jenis Nokia yang dah habis pesen...dah tak ada lagi orang Malaysia pakai...
dan dah tak ada dalam pasaran lagi...
Cuma hp dia ni pakai bil...itu saja..

Hp Mira baru lagi......mana hilang nya...

Mira cakap..sebelum dia tidur ..kira2 jam 3 pagi...dia dengar sesuatu di luar...dia jenguk sekejap..tak da apa apa..

lepas tu dia rasa lain macam.....di angkut nya laptop masuk bilik...HP dia dan PA ada kat pc luar ni..baru lepas charge kata nya..lepas tu dia tidor...

Yang aku pulak..masa malam tu..kemain mengantuk masa jam 1130 malam..awal2 lagi aku dah masuk bilik...lepas tu aku tengok PA pulak masuk...cepat nya orang tua ni tidor  sebab selalu nya PA tidor lewat.....dan malam tu rasa nya lena betul kami tidor...subuh baru terjaga....

Kalau ada orang masuk, aku musyhkil gak..dia masuk ikut mana..semua nya berkunci...

Buat apa dia ambik hp saja..beg duit aku ada atas meja depan tu. kunci motor, kunci kereta dan van  semua ada kat meja depan ni.....maybe dia tak nampak sebab gelap kat situ kot...

Apa apa pun..aku bukan kisah sangat pasal hp hilang ni...benda tu boleh di beli balik..tapi aku nak tau siapa punya kerja ni dan bagaimana dia masuk..itu saja..

Yang penting sekali..anak anak aku semua nya selamat...pada hal malam tu ada yang tidur depan TV kat ruang tamu...

Dan yang paling aku marah....ada  macam najis manusia dekat tong sampah depan rumah...sapa punya kerja ni....

Ya Allah..lindungi kan  lah keluarga kami ni....

10 comments:

  1. Mungkin ada yang 'mencuba' ilmu pukau.

    Semoga Allah melindungi keluarga Kak Ezza. Amin.

    ReplyDelete
  2. kak,cerita pasal org pukau pakai najis ni penah dengar.berlaku tahun lepas.tapi kat area rumah kakak kawan.orang bangla yg buat.siap ada master key.boleh akses semua umah kt kwsn taman tu.bila dah siap keje dia berak depan umah...org buat tu mmg pakai ilmu hitam..doa2 dijauhkan..

    ReplyDelete
  3. Dah lama tak dengar kisah pukau ni. Ingat dah tak ada lagi.

    Heran juga, duit kak ezza tak diusiknya... Kita pun tak dapat nak agak siapa punya angkara.

    Mudah-mudahan ianya tak seburuk yang disangka.

    ReplyDelete
  4. selepas ini kena lebih berhati-hati bukan apa takut kali ini dia cuma nak test power. petua suami aina nak elakkkan pukau, bila malam tutup pintu letak kayu sepanjang ruang bawah pintu...

    kita berikhtiar hanya Allah juga yg menentukan...

    ReplyDelete
  5. Hairan bin Ajaib...yang diambil hp!! Kena upah Inspektor Gadget, Zah! Pukau memukau ...eee seram...Ya Allah lindungi kami semua dari segala kejahatan...Aameen

    ReplyDelete
  6. apa apa pun kena berhati2..barang yang hilang boleh di ganti, tapi kalau nyawa....minta di jauh kan kah..

    ReplyDelete
  7. Baca surah alMulk before tidur kak. Insha Allah boleh jadi pendinding

    ReplyDelete
  8. salam kak zah,
    ni terjadi 2 tahun sudah d rumah kawan. Tidur malam buka tingkap bilik ingatkan ada gril selamat. dia pukau, org potong gril tepi katil pun tak dengar. dia cuma dengar orang ketawa perlahan lembut hihihi...
    Anak didalam hari sikit tidak menangis. isteri dlm pantang tidur diatas katil dgn bayi, suami dgn dua anak sorg umur 3, sorang 2tahun.
    dia masuk ambil duit dikocek seluar kerja tergantung hp hp lakibini.. bila dia buka pintu bilik sebelahnya(ibunya) org tua tu terjaga.. dia jerit sapa tu.. terus dia cabut.. or tua jerit ada org masuk rumah..anak lelaki ini macam tergamam kemudian bila dikejut ibunya..bila dilihat tubuh bogel sedang melompat keluar dari tingkap yg dipotong..sambil ketawa..

    malam tu di kawasan sekitar itu lebih 10 buah rumah dipecah masuk sampai lah rumah ini didalam pukul 4.30 pagi..

    salah satu rumah yg dipecah masuk adalah rumah pprt..org miskin punya tingkap lipat tu pun dia boleh potong buka masuk dan curi..hp.. sengkek la malaun tu...org miskin pun dia masuk juga..

    ReplyDelete
  9. Mmm.. Alhamdulillah kerana ahli keluarga semua tak di apa apakan..
    Tumpang lalu.. terimakasih saya kepada tireless mum mengenai surah AlMulk tu..

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails