Sunday, February 20, 2011

20 Febuari 2011

Pagi Ahad yang indah....

Aku masih di baluti selimut bila PA memanggil...

Zah, surat nikah kita mana ya...sapa ada ambik...

Ya Allah..apa hal nya pagi2 buta mencari sijil nikah ni...aku merungut sendiri...

Bangun laa...jerit nya....

Aku yang keuzuran, mana mungkin  aku terus mendapat kan dia dengan segera...

panggilan diri membuat kan aku meluru ke bilik air dulu...

selesai semua, baru aku  mendapat kan dia.........

kenapa......

saya cari sijil nikah kita  ......tak da dalam envelove ni...sapa ada ambik..

dah cari ke kat rak buku dalam bilik anak tu...

dah......pergi awak cari pulak....dan dia pun terus bersungut2,,,

MasyaAllah...habis tunggang terbalik bilik ni....ni mencari ke menggelidah!

memang tak da kat situ...

Aku pun mencari dalam laci depan ruang tamu..kosong...

Lantas aku nampak fail yang PA isi segala maklumat keluarga..

Aku belek satu satu...

Saya dah cari banyak kali kat situ...tak da ....ku lihat wajah tua nya berkerut!

Aku terus mencari..dan cari...

Tiba tiba,

Ni apa bang...bukan sijil nikah kita ke...

mana..

aku keluar kan kedua dua kertas..salinan dari JAWI...

Hmmm, dia diam dan terus mengepil kan di borang yang telah siap di isi...

Borang apa ya,,,

Borang izin kawin si apis laa...nak bagi kat juru nikah kat kampung ni...nak dapat kan pengesahan dia bujang lagi...

Susah nak melayan suami ku yang amat perfectionist ni...dan sangat cerewet...

Dah..awak pergi mandi...

nak kemana pulak..tanya ku

pergi fotostet laa

nanti lah..mana ada.. kedai bukak pagi2 buta ni...

Adoiiii.................Tahan je laa.....

Lunch today...

Ikan goreng


Tauge goreng bodo

Masak cili api ikan tenggiri

speggeti

2 comments:

  1. salam..
    kabar kak? dah sehat dah? saya doa akak kembali sihat dan boleh melakukan aktiviti yang di plan plan tu.. eehehem

    wasalam

    ReplyDelete
  2. orang lelaki memabg macam tu, tau ada je...kalau cari barang tak jumpa membebel ckp kita tak pandai simpan barang...heheheheee...

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails