Thursday, June 24, 2010

Pelupa

Salam semua...

Sejak kebelakangan ini ku perasan kan sesuatu...aku mudah lupa...susah nak ingat ....

Ini tanda tanda dah tua laa aku tau...

Masa adik aku kawin kat BC hari tu, aku di tegur oleh sesaorang...

Zah,,kenal tak....

Aku pandang wajah dia atas bawah, cuba mencari apa apa yang boleh di ingat....

Ala..dulu akak menyewa rumah mek ni...kita kan berjiran....

akak ada anak pompuan 2 orang tu...ingat tak...

Puas lah ku kerah otak...sapa lah orang ni.....

Laa kak..saya dah lupa lah kak...sapa lah yaa....

Tak ko tak ingat...kita kan selalu sembang bila akak baru balik kerja dulu....sambil basuh pinggan mangkuk ..ko melayan anak anak ko dulu....

Ya Allah...kenapa lah aku langsung tak ingat ni....

Kak..bagi saya masa untuk ingat balik kak...kepala saya buntu ni...sori ya kak...

Aku lihat wajah dia berubah,,tapi nak buat camner.....memang aku tak ingat....

Aku layan dia makan..lepas tu aku sibuk ke hal lain pulak...

Bila aku ke depan...aku nampak dia lagi..dah bersalam ngan abah...Adik ku Ayu siap peluk peluk lagi....

Tiba tiba...TENG!!!!!

Laaa..akak ni yang kerja kat Motorolla tu kan....Mintak maaf lah kak...saya perasan masa akak senyum tadi....saya baru ingat......

Laa ko kak..tak kan ko dah lupa...

memang aku dah lupa laa..dah lama sangat aku tak jumpa dia ni...

Maka berpeluk2 lah kami...bagai baru jumpa padahal dia dah nak balik dah....

Bila selesai..baru aku teringat..eh aku lupa nak tanya nama dia siapa ha......

Apa lah ko ni kak!!

Wayar dah short ker....

5 comments:

  1. salam kak ezza..
    kita ni manusia biasa... sifat pelupa tu sentiasa ada bila umur dah meningkat...

    ReplyDelete
  2. ala K.Ezza..bukan akak semakin tua or pelupa..some people are just made like that, tak berapa ingat muka or nama orang. Macam my husband, but not me..saya memang ingat muka if not nama..

    Jah

    ReplyDelete
  3. Saya pun macam Ezza selalu lupa terutamanya nama sebab tak selalu sebut.

    Cantik rumah.

    ReplyDelete
  4. cik ezza
    Saya pun ada masaalah ni dgn tahap kronik.Takut pula dicap sombong padahal tak ingat langsung.Face recognition and name association zero.Orang tegur selalu terpinga pinga.Eh pernah jumpa di mana.Sedangkan dulu bukan main mesra.Cukup sengsara.

    ReplyDelete
  5. otak harus terus dilatih supaya tdk lupa, tentunya juga harus diiringi dg makanan yg mendukung otak

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails