Wednesday, June 30, 2010

Kisah Kucing...

Ini Puteh...Umur dia dah 5 tahun...
Otai kat jalan Damar 10 ni....
Pantang ada kucing jantan lain lalu...siap lah kena serang!!
Itu lah sebab nya banyak parut luka kat muka dan badan dia...
Bila dah sakit..cari aku gak..
Aku tak da lah nak bawak klinik ke apa..
curah jer minyak gamat...
Yang dia ni pulak..
macam dah kenal benar bau minyak gamat ni...
bila aku tunjuk kan botol..lintang pukang larik..
Jenuh lah si Hani, Mimi atau Yaya mengejar nya,,,,



Ini bini baru dia...mula mula anak dia lepas tu bila dah besar sikit hmmm
menggatal sangat dengan si Puteh ni...Baru beranak sekali ..kat dalam tempat surat aku ...sampai tercampak anak dia jatuh ke bawah....kan bangang tu tapi...
nama pun binatang!!!

anak dia 4 ekor...comel2 belaka...ni gambar mimi nak bagi minum kat baby kucing ni...sebab mak dia entah hilang ke mana...menggiau2 kucing2 ni kelaparan....ingat kan orang jer tinggal kan anak dia merata2..binatang pun sama...

Yang ni macam Puteh tapi ekor panjang macam mak dia...hehehe

Di sebab mak dia buat donno jer kat anak dia..so anak anak aku lah yang jadi mak angkat...aku lah yang kena keluar belanja beli makanan baby kucing ni....tapi kucing ni asik hilang jer sekor demi sekor...





Dah cakap supaya kurung kan anak kucing ni..takut terpijak atau jatuh longkang..tapi masing2 degil...Yaya kata kesian dia kena kurung....biar lah bebas,,,
masaalah nya aku geli laa...
dia suka berak kat atas lap kaki lah..kat kasut abah dia laa..so aku warning..kalau tak kurung,,,mak buang kat Wasiffa!

Tapi budak budak kan...lepas sehari dua dia buat laa...lepas tu...lupa memanjang....
dari 4 ekor..tinggal 3..
bila dah besar sikit..tinggal 2 plk...
pastu semalam tinggal sekor..
Malang nya ..
pagi tadi..sewaktu Zira nak reverse kereta sebab nak hantar Yaya pergi sekolah...
tergelek anak kucing ni...mati terkangkang lah dia....
Mimi meraung...Yaya kata Zira Pembunuh!
apa pulak salah aku....ko yang tak tak reti kurung kucing...ko  pun sama berdosa..kata Zira....

Bila Hani balik tengahri tadi..berita buruk ni di sampai kan kat dia...

Tapi dia lega pulak!!!
sebab bukan Puteh yang mati...
Ye lah..itu buah hati dia...


Masa entri ni di tulis...mereka baru saja habis menanam anak kucing tu....aku tanya kat yaya..ada ko baca kan talkin kat kucing tu....

Hah!!!!

Aku dan kakak nya gelak ....


14 comments:

  1. Salam Ezza..

    Orang pun buang anak.. apa sangatlah haiwan, kan?

    ReplyDelete
  2. Ass-Salam sis
    Kucing punya hal memang banyak.
    Kucing memang comel ek...tapi bila buat hal...mula kita tak senag duduk.
    Pasal anak kucing yang tak gheti bahasa ni...pernah jadi pada saya tergelk masa revers walupunpun dah check bawah kete sebelum revers...tau tau dah arwah dia...huuu sedih.

    ReplyDelete
  3. Budak-budak di rumah ini kalau jumpa kucing...menjerit!

    ReplyDelete
  4. Puteh,
    I'm giving you a warning now. You and your family members - wife and kits included - better don't give a hard to my Aunty Ezza. Or else I'll send the cat patrol over to give you a scar you'll never forget. har har har *evil laughs*

    Aunty Ezza,
    Agak-agaknya Puteh takut tak kena warning tu? *winks*

    ReplyDelete
  5. Kat rumah saya semua suka kucing melainkan saya sorang.

    ReplyDelete
  6. ya memang betul kak chik...manusia buang anak dah jadi binatang laa...

    ReplyDelete
  7. hazeleyed
    saya langsung tak tgk macam mana rupa anak kucing tu kena gilis...tak tergamak den....

    ReplyDelete
  8. Alang..

    ooo penakut kucing la ni.....hahaha

    ReplyDelete
  9. CIS

    ko dengar tu puteh....angelina dah marah tu....hmmm kata putih...kalau aku jumpa angelina ni..boleh buat bini ni.....kata puteh dalam hati..kot!!!

    ReplyDelete
  10. zai..saya ni suka tapi geli nak mengerja lan bab yang busuk2 ni..uwek!

    ReplyDelete
  11. cik ezza,puteh mcm mok saya.Keturunan parsi ,gemok dan blurr but adorable.suka tengok aksi mereka dan interpret mcm manusia.
    Endless joy.Love unconditionally by my girl di Brissy sana.Talipon tanyak Mok dulu bukan ibunya.

    ReplyDelete
  12. mokjadeandell

    kami pun macam tu gak ..sangat sayang kat Puteh walau pun banyak perangai...
    Bila kita marah..pandai pulak dia duduk diam sambil pandang kita...

    ReplyDelete
  13. Salam Ezza,

    Anak-anak Kak Yan memang suka dengan kucing. Tapi, itu Cik Din, kucing dah macam musuh no.1 dia.
    Pantang nampak kelibat kucing masuk pagar rumah dia suruh halau.

    Kebetulan banyak pulak stray cats yang bertandang kat rumah jiran sebelah, sebab jiran tu dok sedikan makanan dalam besin dan letak tepi pagar...yang geramnya, kucing-kucing dah kenyang 'melepas' kat kawasan rumah jiran-jiran...sampai jiran sebelah rumah satu lagi terpaksa simenkan laman dia nak ngelak drp. taik kucing!

    ReplyDelete
  14. kak yan

    saya pun tak suka laa kalau kucing banyak banyak ni..apa tinggal kat rumah teres ni..mana ada tanah luas macam kat kampung tu. satu lagi taik kucing ni masammmm..memang tak lalu kita nak bau nya.....

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails