Friday, March 15, 2013

Mooooo ,Kinabalu Park dan Sayonara Kundasang...



Ladang Lembu .....terletak di tanah tinggi .....perjalanan di sini sangat mencabar...nak masuk kawasan ladang ni kena bayar fees jugak tau...


Subhanallah...sangat nyaman,indah alam ciptaan Tuhan....
 Melihat gunung Kinabalu tersergam depan mata ,membuat kan aku tergamam dan berkali kali aku bersyukur...Selama ini aku hanya mendengar dan melihat di TV majalah dan akhbar tentang tak terlintas langsung dalam kepala satu hari aku akan melihat sendiri di depan mata...

Tak jemu memandang,bagai kan berhantu....mata tak putus putus memandang kesana...terasa indah sekali perasaan ini melihat ciptaan Ilahi yang menjadi kebanggaan rakyat Malaysia..Cuma aku tak mampu menawan nya...

Hani..sekarang tengah berdebar2 sebab result SPM keluar minggu depan...

Lembu2 ini sedang menunggu giliran untuk pam kan susu nya...Tapi kena mandi dulu ya cik moo..Sekor lembu jantan berharga RM14,000...

tak habis habis berposing budak budak ni...

Ni baru kt depan...jalan kecik tu menuju ke ladang lembu....

Cantik kan rama rama ni...sebenar nya kami jumpa kat Poring Hotsprings tadi...tertinggal lak gambar ni...
Kinabalu Park...

Masa sampai sini..hari dah lewat..dalam jam 5 petang..suhu pun dah menurun...terketar2 nak membersih kan diri masa kat toilet..air nya mak oiii..sejukkkkkk bangat


Tadi masa kat Ranau,kami jumpa klinik..so bawak lah bapak Qaid ni untuk rawatan tonsil dan demam..doktor yang merawat tu tanya..awak orang Lahat Datu ker?..kalau dari sana kami tak boleh rawat awak ,kena panggil polis..ada arahan...mak oi...saya orang Selangor..datang cuti cuti kat sini...tengok lah ic tu...saya ni sakit tekak jer bukan nya kena tembak pun.....pandai kojawab ya...ni dah baik laa..dah berasap mulut tu....

anak anak kami....

dah mula lah perangai budak budak ni....

Qaid dan mummy dia dalam van..Qaid tengah tido...

emmmm...dah mula lah ,,,
bapak dia pun sama melompat!..Hafiz tu dah baik sangat la tu..dah bukak baju...





Firdaus...lompat laaa...


Mira..pelik lak tengok cara dia lompat..macam itik jer


Alin..nak jugak lompat!


Our Jeneral...Pak Aziz

My six petals of roses...

My Boys...plus our cheperon..


One of our tour guide ,Cikgu Mail sedang menerang kan perjalanan mendaki kinabalu..Acah jer laa..diaorang ni tak naik pun..selepas ni kami pulang semula ke homestay...Malam ni nak buat BBQ..so kena singgah kedai di Pekan Kundasang..

kat kedai ni semua nya ada..dari kepak ayam,sausage..daging lembu,kambing..semua nya ada...membeli barang2 nak bbq ni saja terbang 200.00





tukang bakar..Daus,Ezrie dan Shafik..ada sorang lagi anak buah tak kelihatan..si taufiq..

Qaid ni baru belajar berjalan..masih lesen L lagi....
Malam terakhir kat kundasang.....

Esok nya ke KK pulak....


10 comments:

  1. Trend sekarang ambil gambar melompat!BBQ...enjoy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alang..ntah apa pasasal ntah..bila nak ambik gambar asik nak lompat jer budak2 ni...

      Delete
  2. Seronoknya bergumbira jalan-jalan makan angin dengan family. Happy sangat!

    Saya dah lama tingin nak ke Sabah, belum berpeluang lagi. Kundasang tu wajib singgah yer kalu ke Sabah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau da kelapangan Azieazah,pi lah sabah..Kundasang tu wajib pergi kalau tak macam tak lengkap jer..

      Delete
  3. Kak ezza, tengok pemandangan greeny dan freshy macamni, boleh sihat dibuatnya...suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sihat duduk kat sini..susu lembu kat sini pun tak da bau sebab makan rumput yang di impot dari NZ tapi di tanam di sana..

      Delete
  4. za, tak poi kek sungai yang ado ikan gigit gigit kaki tu ke.
    satu lagi... mano gambar ekau tongah melompek? haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Pah...
      Ala kak..poie laa kak..ada kat entry sebelum ni....saya tak nak lompat kak ..kang bergogar gunung kinabalu tu..masuk tv kang!

      Delete
  5. What a happy family kak Ezza. Miss Kundasang so much? Tak sempat pergi island hopping ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yatt..pi island hopping tak berkemsapaian...kan kes lahat datu tu...rasa nya nak pi semporna lepas ni...

      Delete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails