Friday, March 8, 2013

Kembara ke Tanah suci 2

Hari ketiga di Makkah,ada ziarah dan buat umrah kali ke 2 buat kami semua(pertama bagi aku)

aku lihat bukit bukit di sini langsung tak pokok..batu keras dan pejal saja..



Ziarah sebelum kami bermiqat di Janarah.....(maaf lah kalau aku silap...lupa pulak..

Ayu ..tenaga yang dia ada amat tak ku sangka...waktu tawaf,tangan nya kuat  memegang aku ...

tawaf umrah pertama ku dan kali kedua bagi yang lain...


menunggu waktu asar sebelum kami menerus kan saei.....

Saei...sedang menunggu suami dan adik ipar datang..

 Sewaktu saei..aku telah mengguna kan khidmat kerusi roda,kerana lutut ku dah terasa sakit bila berpijak...dan aku masih tak dapat melupa kan saat saat aku di tolak oleh mamat arab ni yang membuat aku kecut perut hingga aku menutup mata......adeiiii



Kak Teh...terima  kasih pada mu kerana banyak tolong akak dan ayu sewaktu di sana....

3 dara ini sedang menunggu waktu solat isyak tiba tiba tempat kami telah di spot oleh pakwe2 kami..hehehe



cantik latar belakang jam besar ni...

ada masa nya aku berkecil hati dengan dia ni...apa tak nya...dia ni  macam lupa kat bini dia jer....bagai kan burung merpati di dataran..sekejap kesana,sekejap kesini..aktif yang teramat!!!
tapi cepat cepat aku beristifar.....dan mintak maaf..

6 comments:

  1. Mesti rindu nak ke sana lagi, kan Ezza? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah rindu rinduan kak cik..lain perasaan nya...

      Delete
  2. mudahan ada rezeki utk kami sekeluarga jejak ke sana..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah ..sampai juga ke sana tu..
      bak kata ustaz Yaya..keinginan nya ada tapi kewangan nya takda...ada yang wang nya ada tapi keinginan nya tak da...macam mana...so kena sama sama dan mintak dari allah agar di murah kan rezeki untuk ke sana..

      Delete
  3. Ini yang buat alang nak ke sana lagi, InsyaAllah, semoga dipermudahkanNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alang...kalau tenaga dan kewangan nya teguh....pergi lah lagi dan lagi dan lagi..cari hotel yang dekat2 je Alang..kos lebih sikit tak pa tapi amat berbaloi....sebab Makkah sedang dalam restructring semua...banyak habuk..kalau hotel dekat..senang nak ke masjid..

      Delete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails