Friday, March 8, 2013

Kembara ke Tanah Suci...3

Dari kamera hp  PA.....


belakang tu hotel mewah zam zam tower..tak mampu nak dok sana...



ada masa nya sempat sembahyang kat sini jer...

motor polis pak arab..siap ada sejadah kat atas seat

kenapa tempat kasut ni PA abik..sebab selipar aku dan ayu hilang kat rak ni....dalam hati kira sedekah jer laa...

orang berjual..nampak polis lintang pukang lari..

Aik..Ada Tok Guru kat belakang saf PA...


ini lah kedai jual jus mangga dan aiskrim yang amat sedap tu..jus mangga harga nya 5 riyal..mahal wei tapi tiap2 hari beli...
usah risau pasal bahasa..kita tanya cakap omputih,dia jawab pakai bahasa melayu dah!!


acara tawaf ki-daiii(kedai)



ni time tunggu bas nak ke Madinah...dah sudah tawaf widak...sedih  sangat rasa nya nak tinggal kan Makkah..

budak ni mak dia berniaga tudung tepi jalan..anak anak dia mintak sedekah kat orng ramai...sekali bagi dia dah tak mintak lagi..lepas tu dia pergi beli aiskrim...

ni kat mana ya...sudah lupa pulak...

pelik betul laa..kenapa ramai sangat budak bangsa ni kudung tangan...!

4 comments:

  1. kak ezza...

    waaaa rindunya tanah suci...entah bila dapat kembali ke sana....

    ReplyDelete
  2. Betul ker itu Tok Guru Nik Aziz tu. Wahhh dapat jumpa dia di sana plak ya.

    ReplyDelete
  3. ikut mutawif kami hari tu, dia kata lepas buat tawaf wida tak bleh amik gambar dah, kalo buat gak kena buat tawaf wida lagi sekali.. wallahualam

    ReplyDelete
  4. Salam Anon
    Lepas tawaf wida,tak boleh pandang belakang dah..tak boleh duduk dalam masjid dan terus balik hotel...itu saja..kami pun tak da ambik gambar di kaabah atas masjid lepas tawaf widak pun...mengikut mutawif kami..sementara nak tunggu bas datang,boleh baring tidur dalam bilik hotel atau beli belah sekitar hotel..yang tak boleh hanya balik semula ke masjidil haram...tu saja..

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails