Tuesday, January 4, 2011

Passion fruit

Masa aku membeli barang di supermarket aku jumpa buah ni.....

bentuk bulat tapi kulit luar nya dah berkedut....

image pinjam dari uncle google

ku pegang pegang dan cuba picit....kalau PA ada dah gerenti kena marah ni)

buah apa kah gerangan nya ini...

Aku bertanya pada wanita india yang juga sama  memegang buah ini....

awak rasa ini buah apa ya....

entah lah kata nya....mari kita buka...

Saya rasa ini passion fruit laa...

ye ka....are you sure..kata nya...

I rasa lah...kalau boleh kupas dan tau macam mana isi nya..baru tau buah apa...

Mari kita buka nak..kata nya...

Ishh takut laa..nanti orang nampak...hehehe..

tak pa...saya buka satu biji...dan dah terkupas dan nampak isi nya..

see...ini passsion fruit laa..kata ku

okay, you makan sebelah, saya makan ini sebelah...

tak mau lah..kata ku..you makan sorang je laa...

Aku pun berlalu......

Semasa aku di rak telur, aku nampak wanita india tadi..

eh..macam mana rasa nya...

Ayoyo...masam laaa..

hehehe..kami tergelak...

So hari aku belajar satu perkara..

mengenali buah passion fruit...nama melayu nya aku tak tau...

ada sapa sapa tau?

7 comments:

  1. Zam
    Namanya si Buah Susu, Nama sebenar, si Markisa. Sila ke 'rumah' Nukilan Pak Temuk dan PuteriHangLiPo, Angah untuk mengetahui lebih lanjut lagi.Carilah kat side bar, bila postingnya, ye. Markisa anak Pak Joko, hi, hi..

    ReplyDelete
  2. Salam Ezza,

    Kak Yan pun tak tahu apa nama buah tu, tapi pernah tak dengar buah cinta???...orang kata passion fruit tu buah cinta le...wallahualam :-)

    ReplyDelete
  3. Betul kata kak Nora buah markisa sebab maid saya dulu selalu bawa bila balik dari seberang.

    ReplyDelete
  4. sedap nya nama dia cik Markisa, tapi ada kat pasaraya tu kulit nya dah berkedut..hahaha dah tua la tu

    ReplyDelete
  5. Dulu Kawan sy mkn buah tu letak kicap... Utk nak kurus kata dia

    ReplyDelete
  6. Kak Ezza, buah markisa ni, lagi masak, kulit nampak berkedut lagi sedap, kalau buahnya nampak keras berkilat, buat muda, isi kat dalam tu sikit & tak sedap :)

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails