Monday, August 2, 2010

Dear Hani

Salam ....

Bermula hari ini ad ujian Trial PMR...

Tahun ni Hani di tingkatan 3

so dia antara murid yang menduduki ujian ini dan ujian sebenar nya bulan Oktober nanti...

Aku lihat dia bersikap positif...bersungguh sungguh mau berjaya...alhamdulillah

Tidak seperti 2 tahun lepas ..dia banyak membuang masa dan bergaul dengan budak2 yang punya masaalah...

Sentiasa nak bebas..tapi aku kongkong dia...dia memberontak...

Guru kelas sangat prihatin..cikgu cakap dia murid yang pintar tapi berkawan dengan budak2 yang banyak masaalah....Guru tersebut sering menalipon aku memberitahu perkembangan dia..atau ingin tahu kenapa dia tak datang sekolah...syukur pada tuhan..dia tak pernah ponteng sekolah..kalau tak datang, dia demam atau pun bangan lambat...

Tahun ini dia di masuk kan ke kelas pertama..3A...dalam kelas ni ramai budak cina dan ulat buku...

Dia cakap budak kelas ni boring betul laa..cakap pun bila perlu saja...aku senyum dalam hati

lama kelamaan, sikap dia berubah...rajin belajar dan mentelaah dan sering menyuruh aku membeli buku rujukan....

Dia lemah sedikit dalam bahasa Inggeris dan aku masuk kan dia ke kelas tuisyen yang terbaik di sini di mana peratusan budak cina dan india ramai...Alhamdulillah..banyak perubahan dan dia dah pandai berbual dengan mereka di sana...

Dan yang paling aku gembira sekali, dia dah memakai tudung kalau keluar rumah...bersolat bila tiba waktu nya...Aku bersyukur sangat pada tuhan......


dia cakap ngan abah dia kalau dia dapat 8 A , dia nak hadiah macam ni...hahhaahah mahal nya hadiah ko ni....


Aku tahu apa yang dia mahu kan....dan aku nasihat kan..berusaha lah dengan gigih dan yakin...buat lah untuk diri mu sendiri...dan jangan lupa berdoa pada tuhan apa yang kamu hajati...inshaAllah kalau kamu ikhlas mau berjaya...Allah akan perkenan kan... Mak dan abah akan selalu berdoa untuk kamu.tapi kamu jangan terlalu berharap ya....Berusaha lah lagi...

Ingat apa saja keputusan nya nanti..mak dan abah sangat sayang kan kamu....



5 comments:

  1. Pn Ezza,salam.
    catatan puan mengingatkan saya masa membesarkan mereka yg diamanahkan.Tiada yg lain dari terbaik utk anak2 kita doakan.Semoga anak puan beroleh kejayaan.

    ReplyDelete
  2. betul tu Kak, kadang2 budak2 yg berpotensi besar, kalau salah pilih kawan tu yg jadi masaalah....alhamdullillah Kak, saya suka baca posting nih....yg bukan Islam nih bukan semuanyer tak elok kan? ......semoga Hani dapat camera yg dia nak tuh he he....take care Kak...

    ReplyDelete
  3. camera macam tu memang idaman Dhirah kak...moga anak2 kita berjaya dan memperoleh apa yang dicita2kan...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah anak berubah menjadi anak yang menurut perintah.Semoga berjaya.

    ReplyDelete
  5. Dear Hani,
    Ala...PMR tu kacang aje!
    Adoi! Aunty Ezza janganlah pukul kita, sakit tau.
    Ok...Ok...Hani, study hard and study smart, OK? Ikut cakap emak, abah and selalu-selalu peluk cium si Puteh. roar! roar! roar!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails