Tuesday, August 17, 2010

Yaya lagi......

Salam ramadhan

Sejak puasa ni, aku akan ke pasaraya untuk membeli ikan sayur dalam pukul 2 petang...

dah semesti nya si budak kecik ni ikut sekali...




Mak....jom lah pergi Giant atau Tesco ke...ni hari2  asik ke Econsave saja....boring laaa.....

amboi amboi..ko ingat kita ni nak gi jenjalan ker....mak beli ikan saja laa...malas nak pergi jauh jauh tu.....sini pun ok laa..dekat saja..

Dulu kalau ikut aku ni..jarang nak minta itu ini..diam saja..sekarang ni dah cerdik..ada saja barang yang dia nak...terus ambik dan masuk kan ke dalam troley....

Di sebab kan bulan posa ni, dia hanya ambik minuman seperti susu atau jus buah2an saja...nafsu saja tu...kadang2 dia lupa nak minum pun....

Minggu ni dia menghapal doa qunut...dia nak sembahyang subuh....kata nya..

Pagi tadi selepas  bersiap untuk ke sekolah, aku lihat dia solat subuh dalam bilik....

Sayu betul aku sebagai seorang ibu melihat anak solat 5 waktu tanpa di suruh..menitik air mata ku....

Ku panjat kan kesyukuran pada Allah ..Alhamdulillah....

Semasa di pasaraya , dia bertanya kan soalan cepumas untuk aku....

Mak,,kenapa mak pangil nenek BC tu makcik?

Sebab dia mak tiri mak laa..bukan mak betul...

Mak betul mak mana....

dah meninggal lama dah...

Panggil je la nenek tu mak...buat apa panggil makcik..kan senang....

Ishh ko ni membebel macam nenek laa...

Dalam hati aku tau..dia masih belum mengerti lagi..

Ye ke atau aku yang  masih kelu .....

3 comments:

  1. Very Interesting!
    Thank You!

    ReplyDelete
  2. Yaya oh Yaya.....awak janganlah nakal sangat, nanti mak awak marah tau! Nanti kita bawak awak jalan-jalan ye? Nak ke mana, Tesco, Giant, Jusco? Tengok wayang pun boleh. Tapi kenalah puasa penuh dulu tau! roar! roar! roar!

    ReplyDelete
  3. Alhamdullialh,sejuk mak yang ada anak macam Yaya.Semoga berkekalan sepanjang hayat.Memberi keriangan pada ibu dan ayah.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails