Tuesday, December 13, 2011

Jelita cukur kaki...

Zaman masa sekolah menengah dulu..I suka sangat beli magezine Fanfare..bukan nya baca sangat pun, cuma berkenan dengan penyanyi penyanyi lelaki dari Barat laa...macam

Leif Garret(alahai bibir dia merah tuuu)

Shaun Cassidy(bulan Shaun the sheep tau)




 Donny Osmond(tak kisah ler pasal gigi dia tu)..
Andy Gibb....

Bila ada poster atau gambar bersize  file..terus jer rembat...gunting elok elok tampal kat cover file..woii..terasa semua mata memandang jeles kat I masa naik bas ke sekolah..Haaahahahhaha..perasan sensorang...

Pastu berubah ke URTV la pulak..masa tu harga dia RM1.50 jer..puas lah mengecek duit kat mak dan abah...



Teringin sangat nak beli sebab ada gambar DJDave laa...Uji Rashid laa, Sharifah Aini masa tu tak berapa minat sebab dia suka pakai pakaian menjolok mata...siksa menengok nya...lagu dia jangan cakap laa..lagi hapal lagu dari sifir!

Lama kelamaan kegilaan membeli majalah hiburan ni berubah...minat lah pulak dengan majalah yang lebih feminin seperti Wanita(size besar tu)..Jelita..



Lama lama stick to one mag jer ,  Jelita..pasal apa ..size yang telah di kecik kan sedikit dan isi nya sangat padat dengan hal hal semasa..

Masa tu majalan Mangga begitu popular sekali...tapi hati sikit pun tak ingin beli kerana isi nya penuh dengan cerita gosip artis melayu..ambik gambar berpeluk peluk antara artis lelaki dan perempuan macam tak tau agama jer..Malang sekali lah sebab pengarang nya dah sah Islam sanggup melulus kan gambar dan cerita dalam kain di papar kan!...
Time ni I dah pun berkawin dan punya anak anak dah...
Memang I haram kan majalah majalah macam ni dalam rumah I....

Majalah Jelita ni bagai kan harta I yang sangat bernilai masa tu..suka tengok dia tersusun rapi kat almari...
Sangat susah hati kalau ada sedara mara atau jiran yang pinjam....hahahah...
Yelah..mereka ni suka sangat pinjam yang terus jadi harta sendiri..sapa tak bengang!
Ada tu siap cakap sori lah Zah..budak2 dah koyak...
Pernah menangis pasal hal ni tau!....

Pelan pelan I stop beli Jelita ni..yelah ..masa tu ekonomi merudum ..barang makan jadi mahal..dok fikir kan persekolahan anak anak saja...dan majalah ni semakin hari semakin mahal...
Pelik lah kenapa jadi mahal..pada hal setengah dari mukasurat majalah ni penuh dengan iklan barangan antara bangsa..isi nya dah kurang menyengat sejak beberapa pemberita dan penulis nya yang I minat  beralih arah ke tempat lain..sayang sekali...

Sekarang ni, bila lalu kat kedai buku atau kedai akhbar, selalu nya I pandang jer majalah ni..ada hati nak beli tapi kekadang pandang beg duit ..terpaksa padam kan saja niat tu...Yelah..kalau I pergi beli barang kat kedai..selalu nya bawak duit cukup cukup jer..atau bayar pakai kad...cash kekadang ada 5 hinggit jer..camner nak beli...

Hari tu I baring baring ngan anak anak dara I dalam bilik...suruh lah salah sorang brood ni  picit kepala yang sakit ni..tiba tiba lengan I terkena lah kaki bebudak ni...Ya Allah! awat kasau nya kaki korang ni...

Tu laa Mak..dulu mak suka sangat beli majalah Jelita..kami suka tengok gambar kaki  model model yang licin bak sutera tu..so kami dan Ekin pakat nak cukur bulu kaki ni pakai pencukur misai Abah......tu yang jadik macam ni...

Melopong mulut I dengar....Hmm anak..nape lah tak tanye kat mak ko ni...

Adoiii

2 comments:

  1. kah kah kah


    salah ikut petua

    ReplyDelete
  2. Salam EZZA.
    Kak Azie masuk membalas kunjungan.

    Tapi terus melompat! lompat!

    sebab dah lama tau I cari gambar Leif Garret tuh..

    I pernah tulis nama dia dalam satu entri, tapi tak ramai yg tahu pun nama tu.

    Ohhh tak sangka U ada gambar dia!

    Nanti nak copy yaaaa!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails