Friday, April 29, 2011

Rambut

Aku ni nak cerita pasal rambut.

masa sekolah, aku gemar berambut pendek...

potong ikut fesyen artis barat laa...

pastu bila dah kerja...aku mula simpan rambut panjang...

lepas sekolah, aku pernah kerja di Metro Jaya...

kerja shif...campur ngan pekerja India dan cina...

Satu hari..aku rasa kepala aku gatal sangat....

macam ada bende berjalan jer atas kepala...

asyik tergaru garu saja....

Bila balik kerja, terus aku cari sikat kutu..

untuk memudah ka kerja menyikat rambut, aku pakai minyak rambut Bylcreem abah aku...

habis ku gosok satu kepala...lepas tu aku rapi kan rambut..kalau kusut susah nak pakai sikat kutu...

sekali raut, mak atok!...penuh sikat kutu tu dengan atok nenek mak bapak dan anak anak kutu....

berdecit decit bila kena tindas...

lepas tu mak ambik alih kerja ni...sikat punya sikat..sampai pedih kulit kepala aku dia kerja kan...

Di sebab kan rambut aku panjang dan susah nak sikat, di capai nya gunting dan terus kerat pendek...

menangis guling2 aku...kenapa mak kerat...ko tau lah macam mana dia kerat..di cekak nya rambut aku dan terus gunting...waaaaaaanya,

Mak buat derk jer..

esuk nya abah bawak ubat kutu dari klinik tempat kerja dia...busuk ubat tu tapi mujarap betul...

Lepas tu..aku dapat kerja di pejabat...

Aku pun simpan rambut panjang sampai ke pinggang.Rambut aku ni  lurus dan hitam serta lebat...

Sampai lah aku kenal ngan PA...bangga wo kalau rambut panjang ni....Ayu ayu gitu ler...

Ye lah, time dulu mana ada pakai pakai tudung pun...

Kalau nak bas, mesti kena tegur dengan orang belakang..

Adik..ikat lah rambut...habis kena muka orang laa...

bengkak je aku...hehehehe

Tapi lepas aku nikah dengan PA ni ..aku terpaksa potong rambut ....

Ko tau lah kenapa kan..asyik kena gelak kat opis jer..

rambut basah!

Sekarang ni tak lah..rambut lurus aku dah berubah pulak jadi berombak ombak..

dan tak macam dulu dah....putih jer...

Dulu aku selalu suruh anak aku cabut uban...

Tapi sekarang kalau aku suruh carik uban, anak aku cakap..mak..apa kata kita cari rambut hitam jer....

yelah..kita dah tua , kan......huhuhu

1 comment:

  1. Aunty Ezza,
    Kita pun cakap macam tu kalau Daddy mintak cabutkan ubat! Jawapannya pun sama...yelah, kita dah tua.... teeheehee.... purrr....meow!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails