Monday, April 25, 2011

Mimpi....

Seorang sahabat lama telah berkunjung ke rumah aku minggu lepas.

Datang membawa khabar bahawa puteri nya akan melangsung kan perkahwinan nya tak lama lagi.

Aku mengajak dia singgah ke dalam..tapi dia enggan..cuma di bangku depan saja.

Banyak lagi rumah yang perlu dia singgah dan hari semakin petang.

Selepas bersalam, dia pun berlalu pergi.

...............................................

Aku rasa aku berada di sebuah rumah...

Aku ke dapur nya dan ku lihat keadaan dapur nya yang kotor.

Aku pun segera mengambil penyapu dan segera membersih kan rumah itu. Ku buka pintu belakang rumah tersebut..cuaca gelap dan sejuk...Rasa nya hari dah jauh malam...

Sedang aku membersih kan kawasan luar nya ...aku terdengar suara bayi menangis...

Makin lama semakin dekat..aku dah mula cuak!

Tiba tiba ketakutan ku datang menerpa, lantas aku segera masuk ke dalam...

Tiba tiba....aku terasa tangan ku di sentap...terasa sejuk..

dan aku pun segera melawan...ya..aku bergelut dengan perasaan ingin melepas kan diri...

Tiba tiba, aku rasa diri ku berada di tempat yang asing..telinga ku rasa berdesing dan kembang..badan ku jadi  keras...aku seperti di dalam sebuah gaung dan aku cuba sekuat hati untuk melepas kan diri....

Sekuat hati aku cuba menjerit..aku nampak PA..aku panggil nama nya tapi dia tak dengar..

Aku dah kesejukan dan ketakutan..aku rasa seperti aku memanggil PA..

tiba tiba aku terdengar suara...Zah Zah...kenapa ni...apasal ni....

Aku pandang wajah nya...dan aku pegang tangan nya,,,saya takut laaa...

Lantas aku menepuk bantal di kepala 3 kali dan memusing kan nya...

Dan segera aku membaca Al Fatihah,3 Qul dan Ayatul Kursyi...

Baru lapang rasa dada...

Kenapa Zah..tanya PA berkali kali..

Ermm..besok jer cerita  laa...

...................

Sebenar nya aku melihat wajah kawan ku itu di dalam mimpi ku malam tadi...

Dan baru teringat dalam pertemuan aku sebelum ni dengan kawan lama ku itu...aku mengalami perkara dan mimpi yang sama...dan wajah nya menjelma dalam mimpi ku.

Kenapa dia ingin menduga aku....

Aku tak pasti..kami baik baik saja...

Aku serah kan pada Nya untuk berlindung...

Aku berlindung dari Nya dari Syaitan yang di rejam..

Dan aku ....masih tidak faham....

4 comments:

  1. Mungkin hanya sekadar 'mainan tidur'. Berserahlah kepada Dia Yang Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  2. Seram juga mimpinya tapi mimpi kan mainan tidur.

    ReplyDelete
  3. Entahlah Kak Ezza, tapi dari pengalaman Tie, mimpi tu adalah gangguan dari makhluk halus... Terutama bila kita mimpi bayi, binatang atau jatuh dari tempat tinggi.. Dulu Tie tak perasan, tapi sekarang kena hati-hati. Selalu berzikir sebelum tidor. Insyallah, kita akan sentiasa selamat.

    ReplyDelete
  4. make sure basuh kaki sebelum tidur kak

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails