Thursday, July 15, 2010

Kawan.....

Salam

This is Yasmin...Dia ni sebenar nya jumpa aku dalam blog laa...lepas tu dia jumpa aku kat mukabuku*facebook*....



Dia ni sebenar nya kawan sekolah menengah masa tingkatan 1 kat SMP Jalan Ipoh berpuluh tahun dulu...Dia yang perasan aku..heheh aku dah lupa ..dia kata walau pun size dah berubah tapi senyuman ku tetap sama..hehehehe.....

Sembang punya sembang...hingga lah dia datang rumah aku beberapa bulan dulu...dia ni kerja kat opis kilang buat roti....^^^^^.sungguh sedap di makan begitu saja....^^^^^^^dah kerja kat sana kan.,..so punya lah banyak roti dan serbanika yang ada kat sana di bawak kat rumah ...seminggu. aku coti beli roti  .....

Dari dia aku mengelanali As...walau pun kami duduk berdekatan saja..tapi susah betul nak cari masa nak jumpa....




Aku ni ..faham2 lah...memanjang no time..weekend saja banyak aktiviti...dan aku tak reti bawak kereta..kena tunggu supir aku bawak sini sana ....kadang2 dia mogok jugak...penat la mak...itu lah ayat dia...

So malam tadi..Yasmin ajak makan rumah dia...fried kue tiaw dengan kerang...ooo marvelous...sampai lupa nak ambik gambar...




Knowing these ladies made me feel so happy....masing2 cerita pasal kengkawan, suami dan adik beradik...

Masing2 ada cerita sendiri...Yasmin dah jadi balu dalam usia yang muda...As..yang senior dari kami berdua ni baru saja kawin dengan US born Pakistani....dan aku ni kira nya  senior laa dalam marridge ni...dah seasoned...almost 28 years...

Pasni kita boleh lepak lepak again ok..datang je rumah I...nanti buat cekodok bilis....

Aku balik dengan As..hingga ke Bidayah Andalas..

Aziz tunggu di sana...



.
rupa rupa nya dia dah berada di sana sejak dia hantar aku kat rumah Yasmin lagi...
Setia nya nya menunggu...
Thank you bang...sayang you beribu2 lemon.....

11 comments:

  1. Kak Ezzah, best jumpa kawan2 kan...at least routines kita as orang rumah nih berubah la sikit...i pun though boleh drive tapi my husband pun layan gak kalau dia free(tak kerja)....we are lucky kan dapat spouses mcm dia org sporting gila he he....bila nak jumpa saya pulak kak??

    ReplyDelete
  2. Memang..K.Ezza memang lucky dapat husband yg baik melayan macam tu..husband saya pun ok juga lah, considering dia bagi saya nak gi mana2..cuma saya je yg lebih suka dok rumah masa weekends.

    Ja

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah kita dapat suami yang sporting,ikut aje kemahuan si isteri.
    Jumpa kawan kadang2 sampai lupa diri sebab terasa macam sekejap aje.

    ReplyDelete
  4. Salam Ezza,

    Bestnya jumpa kawan lama.

    Kak Yan boleh drive, zaman muda remaja belum kawin, memang dok drive sana, sini, sinun....tapi bila dah kawin...5 tahun sekali kot baru drive, Cik Din Kak Yan tu tak galakan Kak Yan drive (dia sayang kereta dia), dia akan sanggup jadi supir ke mana saja Kak Yan nak pergi. :-)

    ReplyDelete
  5. Sabau naya PA. Tapi agaknya dia okey aje sebab dapat enjoy teh tarik sambil menunggu.

    ReplyDelete
  6. zai..ko kalau jumpa akak ni, ko tau mana nak tuju kan...redah jer laa

    ReplyDelete
  7. Ja...

    Tapi jangan lupa! dia ada gak bende yng buat aku tak gemor...berleter! Penderaan telinga...

    ReplyDelete
  8. kak Yan..saya pun ada cadang nak ambik lesen kereta, tapi rasa nya Aziz tak percaya kat saya ni...kang tinggal rangka kereta dia plk!

    ReplyDelete
  9. Alang,

    biar kan dia alang...dia tu suka minum sambil merokok...layan jer!!!!

    ReplyDelete
  10. zaitun..memang...kita ni kalau jumpa kawan, semua jadik lupa...terasa muda balik....

    ReplyDelete
  11. seronok dpt jumpa kawan kawan lama.Anyway bila buka blog muffinbiru,selalu tgk cawan milo,ingat salah blog tadi.Ingat cat in sydney punya.ha ha.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger