Wednesday, July 28, 2010

Demi Masa

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh
Ah...

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran
Ah...

Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua, kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh
Ah...


5 comments:

  1. Tulis post ni sebab kak Ezza tak sehat ke? Get well soon kak.

    ReplyDelete
  2. Kak Ezza sakit ?

    Jangan mengelat makan ubat tau !

    ReplyDelete
  3. Yatt

    bila time sakit..masa nak tidur tu mula lah terkenang kan Dalilah dan anak akak....rasa takut pulak ..tu yang teringat kan lagu ni....

    ReplyDelete
  4. Tie
    baru di uji sikit oleh tuhan...dah gelabah!!!! bila lah nak tobat makcik ni....

    u pun kena sabar banyak banyak....akak dapat rasa kan apa yang kamu lalui ni....

    ReplyDelete
  5. Salam Zah,
    Zah tak sihat ke? Semalam dan hari, Tanyalah Uztaz, bincang mengenai "Kufur Nikmat'. Satu daripada nikmat itu ialah 'masa'. Take care, Zah.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails