Sunday, July 18, 2010

bila terkenang kan....

Bila dengar alunan instrumental lagu A time for us....
fikiran mengimbau zaman silam...

Terkenang kan masa aku kawin dulu..
hantaran nya RM2000.00...(zaman tu dah kira mahal dah tu)
Pihak lelaki hantar 7 bekas hantaran...
aku balas 9...

Aku masih ingat masa acara nikah tu....
Abah yang menikah kan PA...
punya lah kuat suara PA menjawap masa akad nikah tu...
sekali jer dah 'sah"

Perjanjian nya .."nikah gantung'..( aku pun tak faham sangat apa tu nikah gantung)
bulan tiga nanti..
kami akan bersanding dengan abang sulung aku sekali....yang akan bernikah pada bulan tu...

tapi ...
dua minggu lepas tu..PA ajak aku ke Penang..honeymoon...bercuti.....
Punya lah mak aku seriau!..
tapi aku buat tak tau jer....
pot pet mulut mak...
aku pekak kan telinga...
dalam hati berkata jugak...aku pergi dengan "suami:

Kami ke Penang naik bas ekspress..
Tunjang Express...
ini lah pertama kali aku keluar dari KL...
punya lah seronok..apa lagi bersama dengan orang yang aku  paling cinta...
membara bara tu....


Waktu sampai Jeti Prai tu..masih subuh lagi..
so kami tunggu lah dalam kegelapan pagi..
bila feri pertama tiba, kami lah antara penumpang awal yang naik...
Best nya..macam jakun naik feri...

Bila sampai di pulau...terjenguk jenguk lah mencari beca..
.ye lah..dah banyak sangat baca majalah dan akhbar...
kalau ke Penang..tak sah kalau tak naik beca..

Malang nya..pembeca masih lagi tidor...
ye puan puan...depa tidok atas beca tu...
tanya sama PA..diaorang ni tak da rumah kaa
Entah ..mana lah saya tau..nak saya tanya kan ker???
Ishh..tak payah laa...

Bila dah terang sikit..kami pun cari lah kedai minum..
pekena teh tarik dan telor setengah masak....
bila dah kenyang..baru lah terasa mengantuk...
mula lah melilau cari hotel...
Ya..punya lah malu betul masa tu...
bila sebut nama hotel...aku kan pemalu...hihihi...

PA panggil beca,,
yang datang beca  apek tua..
kami suruh dia cari hotel...
dalam hati...aku dok risau..
boleh kah dia ni kayuh...
mata pun baru separuh buka...
aku pulak seriau....
oh ya! Apek sini pun semua cakap Penang tau!

Cari punya cari..dapat lah hotel yang murah..
.yelah..masa tu budget ciput...
check in..dan terus lah........
.......
.......
.......
......
tidoq laa....

maleh nak sambung....
sebab nak
.........
........
.........

..........

tidoq laaa....

15 comments:

  1. alah kak ezza ni cut the steam lah...sambunglah lepas check in tu...mana tau boleh lwn Luna Maya & Ariel Peterpan

    ReplyDelete
  2. haha za. mesti masa sanding tu ko dah ehm..ehmm..

    ReplyDelete
  3. ha ha ,makcik pun tengah tulis accounts of how I met your father.Ada sedih,ada suka .Cukup dengan lawak jenaka .
    Bye.Salam.

    ReplyDelete
  4. Berapa byk dot dot dot daaaaaaaa...!!!

    ReplyDelete
  5. Kay, hahaha!!! Macam Mamma Mia pulak, DOT DOT DOT!!

    ReplyDelete
  6. zen...mandi ler....tapi lepas tu lerrrr...hihihi

    ReplyDelete
  7. kak Pah..

    bersanding...tunggu dulu...nanti sambung...

    ReplyDelete
  8. kak mokja

    tulis kak...buat kenangan untuk anak cucu...

    ReplyDelete
  9. kay n sab...syhhhhh...mesti la banya dotty..kena censor tu...

    ReplyDelete
  10. Kak, saya tolong sambung cite ni boleh tak?? nak mula dari mana!... dari dot dotlah ye..! hahaha...

    ReplyDelete
  11. Nora
    aleh..mana ko tau..masa tu ko kocik laie..kona Man pun belum...hahahaha

    ReplyDelete
  12. kelakar akak ni...tak sambar nak kejut akak bangun nak sambungkan cerita tu...

    ReplyDelete
  13. Errk !

    Tido aje ke Kak Ezza ? Waaakakaa....

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails