Monday, September 5, 2011

Alfatihah...

Salam kemeriahan syawal...dalam limpahan makanan dan juadah yang sedap sedap..kita di Malaysia bumi bertuah ni tidur dalam kekenyangan....walau pun puas berpekik melolong mengata kan barang mahal sana sini, tapi tradisi makan makan dan menjamu tetamu, saudara jauh dan dekat waima saudara sesama Islam tetap di ada kan..
Ini lah keberkatan rezeki kita...sikit sama sama di cuit, banyak sama sama di rasa...

Tapi ada manusia di dunia sebelah sana  yang kebuluran,...yang sedang nazak kelaparan...

Aku tak faham mengapa pemerintah di sana membiar kan rakyat mereka menjadi begitu...berpuluh tahun merayu simpati dari negara lain memohon bantuan makanan. Tak da kah rakyat mereka yang cerdik pandai yang rela memberi idea bagaimana hendak mengecil kan peratusan kelaparan dan kebuluran di sana?

Ada kah lelaki di sana lebih suka memegang AK47 dan M16 saja dari berusaha ke arah memaju kan diri dan keluarga sendiri...

Sebenar nya..aku sedih bila mendengar berita kematian wartawan Bernama Allayarham Noramfaizul.
Dia kesana dengan tujuan yang sangat murni...sanggup meninggal kan ibu bapa, isteri dan anak anak demi tugas suci nya.
Dia bukan di tembak oleh penembak curi or gerila gerila pemberontak Somalian..tapi oleh anggota AU sendiri.

Sungguh tak berperikemaknusian langsung orang macam ni..

Ini bukan kali pertama rakyat kita mati di tembak di sana...

Sahabat baik PA..Allayarham Rashid Musa pun mati di tembak oleh 4 orang  pengawal peribadi nya sendiri semasa dalam perjalanan nya  ke masjid di sana. .

Memang rakyat sana langsung tak boleh di percayai....

Aku rasa kan seperti kebuluran di sana tak ubah seperti di buat buat saja...

Perlu kah kita mengahntar misi kesana...nak bantu orang tapi keselamatan sendiri di hujung rifle mereka sendiri...

Entah lah...
aku menulis dari kaca mata aku sendiri, sebagai seorang isteri dan ibu....


Alfatihah buat yang pergi...

Selamat Hari Raya  Maaf zahir batin




5 comments:

  1. Salam Lebaran,

    Sedihkan mengenang yg kelaparan dan kebuluran. Marah pd penguasa yg spt tidak bertanggungjawab. AlFatihah buat yg pergi di jln yg murni. Semoga dirahmati bersama para sollehan.

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2011/09/aidil-fitri-2011-shooting-raya.html

    ReplyDelete
  2. Semoga roh Allahyarham tenang dan damai di sisi Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah buat arwah.

    Selamat hari raya maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  4. Alfatihah buat Allahyarham Noramfaizul. Sedih nasib yang menimpanya... Salam Ziarah, selamat hari raya...

    ReplyDelete
  5. salam Aidil Fitri kak....

    sonyumlah lebar sikit ...
    :)

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails