Monday, September 19, 2011

Makan lagi....

Sabtu lepas aku ke KL sebab Alin pangil makan makan kat rumah dia...
 Bukan kami saja malah dia  jemput atuk dan nenek sekali, keluarga makcik Ayu dia(adik aku la),
abang dia suami isteri, maksu dan busu dia dan sepupu sepapat dia...

Gusar jugak hati ni, dia nak masak apa ni....jangan dia masak mee atau spegetti sudah lah kang mau kebulur atuk nenek nya semua...hahahaha..

Rupa rupa nya dia masak gulai ayam dengan kentang...sambal tumis ikan bilis dengan petai(tang ni aku kena beger sikit rasa nya) dan kobis goreng...hahahaha
ikan goreng ada tapi sambal belacan ilek! dah penat kata nya...hahahaa
Firdaus pulak rajin menolong dan dia dengan jaya nya buat agar agar merah!
Kursus dengan cik ayu malam tadi mak...kata nya..

Kira pas lah makanan dia walau pun sambal tumis si Ekin yang buat...hahaha
Ekin tu adik sepupu nya dan anak susuan aku ler...

Sebelah petang, aku mengajak PA ke Putrajaya pulak..
Ke rumah adik aku Ejab dan isteri nya Suria ..

Berpindah rumah dari rumah orang tua ku ke rumah sendiri walau pun apartment kerajaan.

Adik Ipar ku tu bertugas di Kementerian Pengajian Tinggi PJ..

Sungguh aku tak sangka permandangan PJ waktu malam sungguh indah...
Dengan lampu berwarna warni...permandangan nya jauh berbeza dari siang nya...

Kuarters adik ipar ku itu baru lagi, masih tak ramai orang lagi yang masuk..
Walau pun duduk di apartment dan bukan nya rumah setingkat kalau mengikut gred nya , adik aku tak kisah...duduk berdua saja..Lagi senang kalau keluarga Perlis nak datang melawat dan ziarah..tak payah tinggal di hotel setiap kali turun ke KL ni kata nya...

Bertuah betul kakitangan kerajaan sekarang ni...

Apartment yang di sedia kan memang klas!

yang baju hitam tu adik ipar aku laa...Suriawati


pandangan dari pintu masuk


yang ni Ejab, adik bongsu aku ...masa kecik dulu tidur dengan aku tau...sekarang dah   tak mau dah...



bilik tidur tetamu....


tempat mencuci dan sidai..luas gak ni..ni apa hal lak kau mop ni melintang ni....


yang terang tu PICC...sebelah jer..


pandangan dari tingkap ...

aku cakap, ni tempat sesuai nak lepak lepas hujung minggu...duduk di tingkat atas, angin menderu masuk....

Kami pulang ke Klang setelah kenyang makan Dominos Pizza -hantar sampai ke depan pintu!

Nanti kita datang lagi membawa makanan siap  di masak ya......hehehehe

2 comments:

  1. Kuarters untuk kakitangan di Putrajaya tu memang agak luas dan selesa. Tapi setakat ini, kakcik belum ada hati nak pindah bekerja di sana. ;-)

    ReplyDelete
  2. Aunty Ezza,
    Mama kita dah mogok. Dah tak larat nak gi makan2 atau masak2. Penat katanya. purrr....meow!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails