Wednesday, September 7, 2011

Basikal Pink...

Yaya dapat basikal baru...



Basikal lama dia asyik rosak saja....

So dia cakap kat abah dia...tak payah repair lah abah..

Nanti macam mana Yaya nak balik sekolah?..tanya abah dia..pergi nanti boleh lah abah hantar..

Beli baru jer abah...Yaya nak basikal yang besar sikit...

Terkedu abah dia  mendengar nya....

So petang senin lepas, abah nya talipon masa dia on the way balik dari opis..

Siap cepat...bawak Yaya sekali pergi beli basikal....

Kat kedai cina ni..sejak zaman apis kecik sampai lah ke Yaya...rupa dia macam tu gak...

masih lagi kedai papan..tapi basikal dia banyak...

pancit jer..tukar tiub ke..memang ke sini lah...

Cina tu tanya PA..apa pasal sudah lama tak mari kedai dia..

PA cakap..buat apa mau mari..saya punya anak sudah pakai kereta laa...

Gelak cina tu...sekarang sapa mau beli basikal?

Ini budak..anak last ...kasi pilih mana satu mau....

Abah nya pilih basikal biru..tapi Yaya  nak yang Pink...

Nego harga...akhir nya setuju....

basikal naik Van...

Senyum sampai ke telinga....

Malam tadi dia datang bagi semua duit raya dia...

kesian abah keluar duit banyak...kata nya ...


alahai anak abah!

7 comments:

  1. Pandainya Yaya mengambil hati. :)

    ReplyDelete
  2. Baik sungguh anak kecil itu

    Rafiah

    ReplyDelete
  3. so schwweeeeeet Yaya.. :)

    ReplyDelete
  4. Macam kecik je bakul dia. Muatnya Abang Put nak tumpang bersiar-siar nanti? purrr....meow!

    ReplyDelete
  5. Prihatinnya Yaya... Alhamdulillah, ada kenang2an duit raya tahun ni, kan?

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails