Monday, April 22, 2013

Semua nya ado....

Sabtu lepas 20/4/13 ialah hari jadi Ikhmal..anak buah aku yang kat BC tu..dah 12 tahun usia nya tapi di sebab kan dia anak istimewa,perangai nya macam budak2 7 tahun lagi..namun atas kegigihan dan kesungguhan ibu nya, dia dah pandai membaca menulis dengan lancar..cakap omputih pun kira ok laa..yang mendengar ni antara faham tak faham je laa...

Seminggu sebelum tarikh tu, dia dah sound kat semua kakak sepupu sepapat nya pasal tarikh tu...masing masing cakap..Mal..tengah bulan laa...mana ada duit..tunggu gaji je la ya...ok ok kata nya..

Tapi dengan PA yang dia panggil Pakngah,dia sms saje...siap cakap hadiah apa yang dia nak...Pak Angah...boleh tak hadiah kan saya kasut footsal untuk hari jadi saya...
Pakngah dia cakap ,boleh..tapi kena datang rumah laaa...

Mak nya cakap dia datang bawak kek hari jadi ..so aku fikir dengan cuaca yang panas berdekang ni, aku buat kan mee hoon sop ..

Di sebab kan sesuatu sebab,mereka tak dapat datang ke Klang,semua nya ada kat Putrajaya rumah adik bongsu aku kerana sebelum tu mereka ke majlis kawin di sana...penat lah kak..abah pun dah naik pening ni...ko je lah datang sini...

Amboi mak...lepas asar nanti baru aku gerak ya....
Maka berangkut lah segala sop,meehun dan pergagat2 nya....

Sampai sana,masing2 dah tak sabar nak makan....eii lapo ker?...
Hmm ,dah meleleh air liur ni dengar makngah masak meehun sop...kata anak buah ..
Ha!..makan  makan....
Gambar tak dapat di siar kan kerana masih ada dalam kamera canon tu lagi....

Ahad nya ,semua anak anak dan cucu ada kat rumah...

maka menu makanan yang jadi pilihan ialah nasi tomato,ayam masak merah,dalca sayur dan udang dan popedom.....

snap dari hp saya la tu...




tuan besar sedang kesedapan hisap susu sambil tengok upin ipin....maktok pun dah naik hapal kartun ni Qaid oii..



1 comment:

  1. Saya pun suka acara makan2 ramai2 ni sesama kaum kerabat. Tapi sejak duduk utara, tak berpeluang lagi...huhu. Payah depa nak mai.. Beruntunglah kakezza sebab masing2 tak duduk jauh

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails