Thursday, April 18, 2013

Bas punya cerita...

Aku geram betul dengan driver bas sekolah India ni laa.....

Dah tau jalan depan rumah ni kecik, ada kereta di park di hadapan rumah...malah jiran2 lain pun sama...dia ni asik nak jalan jugak ikut jalan ni...

Dok hon hon..memekak kan telinga..siap suruh budak sekolah yang ada dalam bas tu panggil tuan rumah suruh alih kan kete..

Sekali dua ok laa....ni hari hari...masing masing dah buat tak tau jer...

Bukan ini jer jalan yang ada pun..ada banyak lagi jalan yang dia boleh lalu..

Atau pun,tak payah lah ko nak hantar budak2 sampai depan rumah ..set kan lah satu tempat berkumpul..

anak anak aku Yaya dan Mimi..naik bas sekolah lain..bas tak masuk dalam pun..cuma di turun kan tepi jalan dan mereka pun balik jalan kaki ...ok lah tu...

Ni bas yang di kendali kan oleh kaum India..yang naik semua nya anak anak orang india..banyak cantik muka..nak hantar sampai depan rumah tu..amboiii...

Semalam aku dah tak tahan dah.....

Dok memekak suruh orang alih kan kereta..walhal kita park depan rumah atas simen kita tu..kereta cina depan rumah tu pun park depan rumah dia..ada sebijik lagi kereta tu..park sebelah sana...

Bas sekolah ni besar macam bas persiaran tu....dok hon hon hon masa tengahari semalam...

Alin dah nak keluar nak alih kan kereta dia...aku cakap jangan...peduli kan dia..jalan lain ada...

naik muka dah india ni..

Pastu ada budak sekolah panggil kami kat pagar...

Aku apa lagi...

Apa nak..kata ku...kakak(?)..boleh alih kereta..

Pasal apa nak alih kereta...itu bas tak boleh ikut bas lain kaaa....

budak tu dah biru muka dah..

suruh itu orang jangan lalu sini lagi..sini banyak kereta...

Tapi drebar ni degil betul..

Apa lagi..makcik ni pun bengang laa...pok pek pok pek aku menjerit!

Masa aku dan alin nak keluar hantar Yaya pergi sekolah..aku turun kan tingkap....

aku pandang muka drebar tu dan aku tunjuk ni....

...................

....................

....................

......................

.........................

.......................

........................




penumbok!       gambar ni aku googlr laa


Ambik ko....

Pinnnnnnnnnnn

Amboi..dia menjawap tuuuu..

aku pun tunjuk lagiiii...

Masa ni Yaya dah serkup muka dia dengan tudung sekolah dia dah...hahhaha

Bla Lin cerita kat adik2 dia....diaorang gelak guling guling sakit perut!

Mak.mak.....

Aku pun gelak sampai keluar air mata....Adoiiii

Tengahari tadi,aku nampak bas tu lalu lagi....kalau dia hon hon lagi..mai aku baling ngan batu kot!



3 comments:

  1. K.Ezza, ingatkan saya sorang je mcm tu..he he he

    chinese area saya byk sgt keter, park kiri kanan jalan. 2-3 hari lepas, saya masuk junction ke rumah saya. Ada satu nyonya muda ni nak lalu juga walau dah nampak saya. apalagi, bertembung tengah jalan. dia buat syarat suruh saya reverse, saya suruh dia reverse. Saya sanggup dok dalam keter sampai malam. Last2 dia pun reverse..geram betul!

    ReplyDelete
  2. Wah, terrer ye mem PA..kang aku 'bedebush'....tapi jaga-jaga Ezza, sensitif oi!

    ReplyDelete
  3. hahahahaa!!
    samseng kampung dusun!!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails