Friday, April 12, 2013

Pompuan sama pompuan....apa ke hal nya....

Semasa kami di PD minggu lepas, kami ke pool..teman kan anak anak dan abah nya mandi..aku tak mandi sama kerana uzur..ketawa riang anak anak dengan abah nya main main dan mandi...kolam ketika itu agak ramai gak...






Tiba tiba aku terlihat satu pasangan ni..berpegang pegang dan masa mandi pun berpeluk2 dari belakang...terbeliak mata memandang aksi mereka...bukan nya lelaki dengan perempuan tapi Pompuan dengan pompuan...yang kena peluk tu berwajah ayu,lembut..yang memeluk tu rambut pendek lagak macam lelaki...Masyaallah...dalam hati aku berkata..ini masaalah besar ni..macam ada yang tak kena jer...

Menurut anak anak ku yang tiba awal dari aku...dari tadi mereka melihat perkara jelik depan mata....pasangan ni langsung tak hirau kan orang lain...
bermanja manja dalam kolam..geli nya....nak muntah hijau tengok diorang tu...
sangat sedih sebab budak budak ni orang melayu.orang islam..

Mana pergi nya rasa malu dan berdosa pada tuhan...
Mana pergi nya keimanan mereka...
Tidak kah mereka membaca kisah nabi luth...
tak takut kah mereka dengan balasan dari Allah...
Tak terpandang ke wajah ibu ayah mereka kalau mereka tau perkara sebegini....

Aku cuma boleh doa kan agar mereka ni berubah..
bertaubat lah pada Allah...
ubah lah cara hidup nak.....
kembali lah pada agama....
Sebelum Allah turun kan bala...
kepada kita semua..

5 comments:

  1. memang makin ramai golongan mcm tu..mudahan insaf la mereka.amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa..diaorang ni tak takut azab allah agak nya..

      Delete
  2. merayap lagi kak ezza..gambar ikan kat header tu kat mana kak p? sabah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..la kan kita bawak mentua kita ke PD.....tu ler!
      Ikan kat Sabah..ikan Kelah..mulut dia terbukak jer bila nampak orang masuk sungai!

      Delete
  3. Ezza,
    Risau bila tengok benda pelik pelik.Hanya dapat berdoa semoga anak cucu kita terpelihara dari melakukan perkara yang sama.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails