Friday, August 19, 2011

mahal nya...

Semalam aku masak nasi ayam..(sori ye, tak da gambar..lupa nak ambik...)

Masa kat kedai, terlupa pulak nak beli kicap..

.tak teringat langsung yang kicap dah habis...

yelah..kat rumah ni tak da peminat kicap tegar pun..tak da pun tak pa..

So call zira suruh dia singgah kedai runcit beli kicap masa dia nak balik nanti dari opis nanti..

Masa dia sampai rumah..dia tanya aku..

Mak..berapa harga sebotol kecik kicap ni mak...

Entah lah...dalam$3.00 lebih kot..selalu mak beli kat pasar raya main ambik jer..tak pernah tgk harga dia pun...

Mahal lah mak....kicap kipas udang ni harga nya $5.80 kat kedai tadi...

Amboi..mahal nya..betul ker...

mak tengok kat label dia ni...

image from mr google

Emm patut lah sekarang ni kalau membeli barang dapor beratus2 kena bayar....
bende macam ni pun mahal dah....

Isnin lepas kami dapat berita yang anak sepupu PA coma di Hospital Selayang..

So malam tu lepas marghrib, kami ke sana untuk menziarahi dia bersama along dan Kak N dan bapa mertua ku.

Walau pun ICU boleh masuk bila bila masa saja, namun bila nak masik ke bilik itu, cuma 2 orang saja boleh masuk... Aku masuk dengan kak N...

Fiza masih bergantung dengan oksigen dan masih belum sedar kan diri..dia rebah di hospital ketika ingin mendapat kan rawatan khamis lepas..
Kata nya paru paru berkuman dan dia juga mempunyai sejarah diabetes yang kronik sejak kecil.
Aku hanya dapat berdoa agar dia kembali sedar dan sihat semula. Dia mempunyai seorang anak yang baru berusia 7 tahun.

Kebetulan bapa Fiza yang juga sepupu kepada PA ada sama, dia mengajak kami semua kerumah Fiza di Taman Templer. Sepupu PA ni sampai dari Kedah selepas mendapat berita Jumaat lepas.

Anak lelaki nya serta isteri dan anak anak nya baru tiba dari Arab Saudi petang Isnin  tadi...

Rumah Fiza yang terletak di Taman Templer ini di kelilingi oleh bukit dan kehijauan...sejuk mata memandang..
tidak berapa jauh dari tempat mandi manda tu..

Aku tanya suami Fiza..berapa harga rumah dia ni...
dalam rm200 ribu lebih mak teh...

Mahal ya...

Tapi hati kecil ku rasa pemaju ni melampau sangat meletak harga..

sebab apa..bila masuk ke dalam rumah..ruang tamu dan dining cuma sekangkang kera saja...cuma bilik kat atas 3 buah...kat bawah pulak ada bilik kecil sesuai untuk maid...jubin di ruang tamu dan dining cuma yang biasa biasa saja...
Rasa nya kalau ada anak 3 atau 4 orang ni tak muat rasa nya..

Pada aku lah..tak berbaloi harga rumah macam ni...

Keselamatan...Hmmm..pandangan pertama aku bila sampai di sini...tertumpu pada pintu masuk rumah ni..

ada kesan kena pecah masuk dan grill yang telah di potong....

Tahun lepas masa balik kampong untuk raya, orang indon masuk...dia angkut laptop dan sedikit barang2 dalam rumah ni...

So tahun ni macam mana...

Nak buat macam mana Makteh...tawakal saja lah...jangan simpan duit atau barang berharga dalam rumah sudah lah...

Kesian aku...dah lah pemaju macam perompak kolar putih, rumah dia pun kena pecah rompak!





5 comments:

  1. salam - betul kak - la ni kalau pi kedai beli barang2 macam tak percaya - sikit dah RM50 !

    ReplyDelete
  2. sejak kecik saya kenal cap kipas udang itu...

    saya doakan yang terbaik untuk Fiza..

    ReplyDelete
  3. salam sonata,
    kecik sangat duit kita dengan nilai barang...

    ReplyDelete
  4. Dr Singa

    Kocik laie kamu ni laa...zaman akak dulu pakai kicap cap belon jer..
    Fiza masih belum sedar lagi setakat hari ni...

    ReplyDelete
  5. Aunty Ezza,
    Kami doakan yang terbaik untuk Fiza. Macam manalah anak dia... purrrr *sad giggles*

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails