Saturday, August 13, 2011

sabtu-13 ogos 2011

Hah ! lega sikit bila dah  balik rumah.....
Apa tak nya, masa keluar tadi cuaca panas membara bara...

Dah lah ekon van tak ada..adoii..bercinta betul bila kat trafik light tadi...

Sampai pasaraya tadi, satu hal lagi..
sesak dengan kereta mencari paking..
semua nya kalau boleh nak paking depan hidung saja...
tak peduli langsung pasal hal orang lain..
maka....bising lah dngan bunyik hon..
sumpah seranah dalam hati...eissh..jangan cakap laa...

MasyaAllah! Ramai nya orang dalam pasaraya ni...
sampai troli pun kehabisan!
Bila mengadap bahagian ikan dan poultry ni..
aku jadi bingung...
nak masak apa hari ni ya...
semalam dah ayam...
ikan pulak...mahal nya...tenggiri,jenahak
RM35.90 sekilo..
mana mampu!

Daging lembu...akeras dan banyak urat..lama nak mengerja kan dia ni...nak rebus lagi...
Ikan kembung,cencaru sardin semua..budak2 tak nak makan..usik pun tak mahu...
tak da selera kata nya...

Akhir nya aku ambil keputusan..
beli ayam jugak..
nak buat korma dengan kentang jer

beli terung pendek..nak buat sambal

beli tomato..nak buat air asam tomato..

dan jugak...
ikan gelama masin..buat penyedap tekak kami berdua ni..

Kueh..beli jer laa..

Nampak PA sedang memilih buah mata kucing....
berebut2 dengan orang lain....

Selesai bayar...tolak troli keluar..

Bang..mana van awak?
sana tu...kena jalan sikit..saya letak depan kilang tu...

MAk oiii..habih keluar peluh berjalan dalam panas...rasa nak pitam!

Balik rumah...terus ON kan ekon...

Theres no place like home....







2 comments:

  1. kak ezza...
    ya... setuju...
    tiada tempat yg selesa melainkan rumah kita sendiri....
    Rumahku Syurgaku....

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails