Wednesday, March 28, 2012

Dear Angelina.....

Semalam Chico tak larat bangun , makan atau minum....


Lemah betul hingga berdiri pun menggigil gigil..


Dia muntah muntah..cirit birit..semua nya kaler kuning kehijauan...


ada kala nya lidah dia terjelir..keliling mulut di hitam...


dia pandang kami sayu jer....


Mak cakap dia ni keracunan...


entah laa..malam isnin dia dan Uncle Miyo tak balik rumah..


entah kemana dia pergi..puas lah kakak mencari dan memanggil supaya balik...


Tapi bila kakak nak pergi sekolah pagi isnin tu,...chico dan uncle Miyo ada kat luar...menanghis2 nak masuk dalam..


Kakak bagi makan dan minum..tapi cuma uncle saja yang makan..chico naik atas sofa dan tidur sepanjang hari...


Mak panggil dia....dia tak nak bangun..tapi mak heran kenapa bulu bulu dia mengembang...tak terurus...


dia kelihatan lemah sangat.....


Mak dan kakak bagi glucose..dia minum..pastu dia  muntah balik...


Dia pandang kakak..sayu jer...


Kita ajak dia main..gigit kaki dan telinga..tapi dia diam jer...


Mak cakap..berserah saja lah...nak bawak klinik haiwan pun dah tak guna..


memang dah nazak sangat..


Kakak letak dia dalam bilik..letak selimut tebal..biar dia tidur...


Memang dia tidur...tidur yang  tak akan kembali......


Kiri Chico......kanan Mafia(peah)
Mafia pulak dah 2 minggu hilang....mereka ni manja ngan mak...suka kacau mak kita yang tengah mengadap FB....


Mak cakap dia tak mau bela anak kucing lagi...


Bila dah sayang, sekor sekor hilang.....


Tinggal lah kita 3 ekor jantan Terhangat  kat rumah ni...


uncle miyo







Papa Puteh






dan saya..Gigoli @Olie
Kita pun sedih bila Tom awak hilang tau.....


yang benar.....


~Olie~


kakak Hani,Mira dan Mimi baru saja kebumi kan chico di bawah pohon jambu ..kesian kakak..semua nya nangis....
Kita tak tengok pun sebab tadi kita sedap tidor dalam almari kakak..Kakak yaya pulak sibuk tengok kartun!

3 comments:

  1. Olie laling,
    Kita sedihlah dengar awak citer pasal Chico....Mama kita pun tak habis lagi nangis-nangis pasal Tom....rindu sangat, kata Mama. Tapi kan, kena redhalah....purrr.....meow!

    ReplyDelete
  2. Walau hanya seekor kucing, bila disayangi kehilangannya pasti diratapi.

    ReplyDelete
  3. Shanghai kita pun sakit...
    Kurus sangat dah....
    Kak N dah pasrah....

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails