Thursday, March 15, 2012

Minggu ini...





Sejuk sangat sekarang ni...bila malam pulak rasa nak beku badan rasa nya...


Apasal la cuaca sekarang ni, kejap panas membara, kejap hujan ribut topan...


Apa apa pun, semua nya atas kehendak Nya, siapa lah kita nak menghalang nya...


Sekarang ni cuti sekolah, sebelum makcik operate dulu, ada ura ura nak bergilir menjaga makcik di hospital..tapi nampak nya tinggal harapan saja laa...Adik kita dah menjaga nya waktu malam, abah I lak jaga waktu siang...kekonon nya I ni jaga masa malam khamis dan Jumaat ler  sebab Ayu dah mula masuk opis...
Tapi di sebab kan makcik dan recover dengan baik sekali, dah boleh makan minum dengan elok nya, dah bangun pi toilet  dengan sendiri nya..maka I dengan rela hati nya cancel sesi penjagaan ni...


Tak pa ya makcik..nanti saya ganti kan dengan memasak lauk kegemaran makcik masa cuti hujung minggu ni ya...


Hari selasa hari tu, berita mengenai tak da air selama 2 hari tersebabr luas...Daerah Klang akan berlaku pada 14 dan 15 hb ni..maka di rumah ni segala bende yang boleh menanpung air semua nya telah di isi..tapi rasa tak cukup tu tetap bersarang dalam hati ni..maka setelah menghantar anak ke pusat tuisyen, maka ku kerah PA ke kedai menjual barangan plastik di Andalas walau pun ketika tu hujan lebat turun bagai kanempangan pecah!..Habis basah kuyup baju yang aku pakai...Demi mencari 2 tong air, ku sanggup bermandi hujan...


Wow, kayo lah cina tokey kedai tu malam tu..semua suri suri rumah keluar mencari dan membeli bekas menadah air..
Apa sal nak beli lagi ni..keluh PA...kat rumah tu kan dah banyak tong..
Laa bang...ni 2 hari punya stok lah bang...lagi pun time cuti sekolah ni...kang mandi ngan air hujan lak kita...
bebel sang isteri...


Bila balik rumah, maka ku kerah kan anak anak mengisi tong tong ni semua...


Esok nya..awal pagi ku kerah kan semua bangun..mandi sebelum pkl 8..kang tak ada air..perintah Menteri dalam negeri ..hehehe


Tapi...masa aku masak lauk tengahari..mencurah2 air keluar dari paip singki...aikk..curious gak ni..


masa mandi petang..kemain laju air keluar dari shower..Syabas tipu kami ker..


Hari ni pun sama..biasa jer...


PA dan jeling2..dah perli perli..


 Periuk besar tu tak mau isi ker...


Hello...sungguh tak Syabas!

Ini ialah projek yang I buat  dengan anak anak semalam...bunga telur gantung untuk majlis marhaban dan Aqiqah cucu kita nanti..


tak cukup lagi tu..nak ke kedai beli lagi 20 kuntum bunga lagi...ni yang PA tension ni..asyik ke kedai jer..




No comments:

Post a Comment

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails